به گزارش هنرآنلاین، نمایش "نقل مکان" به کارگردانی فاطمه محمودی از 20 آذر تا 6 دی در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

این اجرا که در دهمین جشنواره "مونولوگ" دانشگاه هنر نیز مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت،‌ اقتباسی است آزاد از داستان محمدعلی جمالزاده.

امیر شمس در این مونولوگ به ایفای نقش می‌پردازد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فاطمه محمودی، تهیه‌کننده: مریم دادخواه، طراح صحنه، لباس و نور: غزاله مهربان‌یکتا، طراح چهره‌پرداز: پریسا کیومرثی، طراح گرافیک: حورا معین‌فر (استودیو کولی)، عکاس، طراح و سازنده ویدئو: فرهاد نجداد و مدیر تبلیغات و امور رسانه: بابک احمدی.

کارگردان درباره مونولوگ "نقل مکان" می‌نویسد: "مونودرام را، گفته‌اند، موقعیتی است که در آن،‌ باید، تبری بر جانِ شخصیت بخورد، تا تمام محتویاتش بر کف صحنه بریزد. در "نقل مکان" این تبر را، محکم، به تنِ "محمود" کوبیده‌ایم. محمود – پسرِ میرزا احمدِ خزانه‌دار- هفتاد سال پیش، در تهران، می‌زیست."

پیش‌فروش اینترنتیِ بلیت‌‌های این اجرا از طریق سایت تیوال به زودی آغاز می‌شود که همزمان با انتشار تیزر رسمی به اطلاع علاقه‌مندان و دانشجویان خواهد رسید.

 

۴۲۳ اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر رسید

رضا دادویی اعلام کرد: علیرغم درخواست‌های بسیار برای تمدید مجدد زمان ارسال آثار، با پایان یافتن فرصت اعلام شده، ۴۲۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارائه شده است.

این آثار در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، نمایشنامه نویسی و تئاتر محیطی است که از طریق سایت رسمی جشنواره تئاتر ثمر بنام ثمرفستیوال دات کام ثبت‌نام شده و متقاضی این دوره از جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر هستند.

دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر افزود: با نظر داوران بخش خوانش آثار که متشکل از ۵ نفر از هنرمندان این عرصه است به زودی اسامی داوران این مرحله و نتایج خوانش متون و ایده بخش‌های تئاتر صحنه‌ای و محیطی اعلام خواهد شد و در نظر داریم در بخش تئاتر صحنه‌ای که با استقبال کم‌نظیری مواجه شده است تعداد ۱۰۰ الی ۱۱۰ اثر را برای مرحله بازبینی معرفی کنیم و نتایج بررسی آثار تا نهایتا ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد.

دبیر جشنواره تئاتر ثمر همچنین اعلام کرد: علاوه بر متقاضیان تهرانی، هنرمندان بسیاری از استان‌های کشور تقاضای حضور در جشنواره را داشته‌اند و با توجه به اینکه در متن فراخوان برای گروه‌ها هیچ کمک هزینه‌ای در نظر گرفته نشده، میزان استقبال استانها برای ارسال آثار بسیار زیاد و جالب توجه بوده و این استقبال هنرمندان از جشنواره تئاتر ثمر به عنوان تئاتر خصوصی که هیچ پشتوانه مالی ندارد در نوع خود بی‌نظیر است.

رضا دادویی همچنین افزود: یکی از شرایط و قوانین مهم در پذیرش آثار در جشنواره تئاتر ثمر این است که پیش از این در هیچ جشنواره‌ای حضور نداشته و اثر ارائه شده باید تازه تولید و صرفا برای حضور در جشنواره تئاتر ثمر باشد.

وی در انتها افزود: چنانچه مشکلات اینترنتی در روزهای پایانی ثبت نام به وجود نمی‌آمد به احتمال قوی، آمار حضور در این جشنواره شاید از مرز ۵۰۰ اثر هم عبور می‌کرد.

شایان ذکر است نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر در بخش خصوصی و با دبیری دکتر رضا دادویی از ۹ الی ۱۸ اسفند ماه در عمارت نوفل لوشاتو برگزار خواهد شد.