سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش حاصل تلفیق چهار نمایشنامه از مجموعه نمایشنامه‌های کوتاه رچ اورلاف (هملت، مکبث، در انتظار گودو، به وقت ضیافت) است که با بخش‌های دیگری از موضوعات و مسائل تئاتر و ایده‌های استاد مسعود دلخواه، پیوند خورده است و دکتر دلخواه با دراماتورژی شایسته‌اش و نگاهی طنز آلود، تلخ، گزنده و رفتارشناسانه..... آن را برای صحنه‌ای شدن تدارک دیده است.

گروهی بازیگر، می‌خواهند یک اجرای پست مدرن از آثار کلاسیک شکسپیر و مدرن ساموئل بکت را اجرا کنند که مراحل تمرینات این گروه تئاتری، اساساً، کلیت نمایش را شکل می‌دهد، دستمایه خوبی که منجر به پدیداری رفتارهاست.

بازی در بازی‌ها شروع می‌شوند… بازیگران در فرایند تبدیل نقش‌ها، حرکت می‌کنند، تا جایی که این بازی‌های مکرر در نقش‌های دیگر، تبدیل به نوعی، بازی در بازی حیرت‌انگیز، هوشمندانه و سخت می‌شود و جالب اینکه طراوت و تازگی بازی‌ها، نه تنها مخدوش نمی‌شود، بلکه به شکلی کاملاً تاثیرگذار، مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند.

همه مسائل و موضوعات نمایش، مابه‌ازای بیرونی دارند و به راحتی ملموس و پذیرفتنی هستند… جوری که گویی بازتاب همان چیزهایی هستند که در جامعه معاصر شاهدش هستیم.

نمایش، نمونه‌ای از یک نمایش تکامل یافته کارگاهی‌ست که برای رسیدن به نقطه آرمانی و عالی شدن فقط چند قدم کوتاه فاصله دارد.

اجرای موسیقی زنده در این نمایش از امتیازات ویژه‌ آن است، جوری که اصلاً دنبال زیاده‌گویی یا خودنمایی نیست و کاملاً کاربردی و در جهت فضاسازی مطلوب صحنه‌های نمایش به کار گرفته شده است. میزانسن‌ها، ریتم و ضرب آهنگ مناسب صحنه‌ها و هماهنگی دیگر اجزای نمایش، کاملاً حساب شده و استاندارد است.

این نمایش به واقع یک کلاس فشرده دانشگاهی برای همه دانشجویان و هنرجویان و اهالی تئاتر  است که ضرورت دیدار آن به شدت الزامی و واجب است.

در میان بازیگران این نمایش که همه خوب و پذیرفتنی ایفای نقش کرده‌اند، کارگردان و منشی صحنه، عالی‌ترین‌ها در ایفای نقش هستند.

 نهایتاً اینکه اجرای چنین نمایش‌هایی با این درجه از عیار و اعتبار، برای تئاتر این سرزمین، امری حیاتی و غیرقابل انکار است.

 برای عالیجناب دکتر مسعود دلخواه و گروه پر تلاشِ نمایش، روزهایی پر بارتر و موفق‌تر آرزومندم …

این نمایش تا شانزدهم آذر ماه هر شب ساعت نه در سالن استاد سمندریان و در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد بود.