به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، سیاوش طهمورث کارگردان و بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون قصد دارد در نیمه اول سال ۹۹ نمایش "مولانا" را در تالار وحدت روی صحنه ببرد.

سیاوش طهمورث بازیگر و کارگردان تئاتر درباره برنامه‌ریزی خود برای اجرای اثری جدید در مقام کارگردان، گفت: قصد دارم در جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر، نمایش "مولانا" را روی صحنه ببرم. حدود ۱۷ سال پیش طرحی را بر اساس زندگی مولانا مدنظر داشتم که چند بار برای تولید و اجرای آن اقدام کردم که به سرانجام نرسید و حالا قصد دارم این اثر را روی صحنه ببرم.

وی درباره زمان و مکان مدنظر خود برای اجرای نمایش "مولانا"، اظهار کرد: قصد دارم این نمایش را نیمه اول سال ۹۹ در تالار وحدت روی صحنه ببرم.

طهمورث درباره نوع نگاهی که به مولانا در این اثر نمایشی دارد، توضیح داد: در این اثر قرار است مخاطب در ابتدا با مولانا آشنا شود و بعد از آن وارد برخورد مولانا با شمس تبریزی می‌شویم.

این هنرمند تئاتر درباره وضعیت نگارش نمایشنامه "مولانا"، افزود: طرح این اثر را با ۲ مولانا شناس و یک دکترای ادبیات فارسی در میان گذاشته‌ام و کار نگارش متن در دست انجام است.

وی با اشاره به اینکه نمایش "مولانا" دارای تعداد بازیگر بالایی است، بیان کرد: در اجرای این نمایش یک خواننده معتبر حضور خواهد داشت و یک آهنگساز شناخته شده نیز سمفونی این نمایش را خواهد ساخت.

طهمورث در پایان سخنان خود یادآور شد: امسال روی "خسرو و شیرین" و "شیرین و فرهاد" ناصر خسرو نیز کار می کنم ولی در ابتدا قصد دارم نمایش "مولانا" را روی صحنه ببرم و بعد از آن کار روی "خسرو و شیرین" و "شیرین و فرهاد" را به اجرا برسانم.

 

مهتاب نصیرپور در مازندران کارگاه‌های آموزش بازیگری برپا می‌کند

مهتاب نصیرپور قرار است به زودی مجموعه کارگاه‌های بازیگری را در شهرهای مختلف استان مازندران برگزار کند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرنگزاری مهر، مهتاب نصیرپور از بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون طی روزهای آینده مجموعه کارگاه‌های بازیگری را در شهرهای مختلف استان مازندران برگزار خواهد کرد.

این کارگاه‌های آموزشی بنا به درخواست تعدادی از دوستداران هنر بازیگری که امکان عزیمت به تهران جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی بازیگری را ندارند، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همراهی هما علی نژاد برنامه‌ریزی و تدارک دیده شده است.

برای برگزاری هریک از این کارگاه‌های آموزشی که از نیمه اول دی آغاز می‌شود سه روز طراحی و برنامه‌ریزی شده است. این کارگاه‌ها در شهرهای نور، بابل، محمودآباد و تعدادی دیگر از شهرها میزبان علاقه‌مندان حوزه بازیگری است.

مهتاب نصیرپور از جمله هنرمندانی است که علاوه بر حضور در آثار نمایشی و فیلم‌های سینمایی در سال‌های گذشته کارگاه‌های آموزشی مختلفی را در حوزه‌های بازیگری و کارگردانی برگزار کرده است.

 

نمایش کودکانه "چاه جادو" به صحنه رسید

نمایش شاد کودکانه "چاه جادو" به نویسندگی و کارگردانی لیلا زمان تا 21 آذرماه در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، نمایش شاد کودکانه "چاه جادو" به نویسندگی و کارگردانی لیلا زمانی از  21 آبان الی 21 آذر ماه سال جاری، سه‌شنبه تا جمعه هر هفته ساعت 18:30 در سالن فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می‌رود.

دیو قصه علاقه زیادی به لباس دارد و هر سال یک خیاط پیدا را اسیر می‌کند و با جادو او را به قصر می‌برد تا برایش لباس بدوزد. خاله قورباغه داستان ما از چاه بیرون می‌آید و به مادربزرگ کمک می‌کند تا به جنگ دیو برود و گلدونه که خیاط ربوده شده بوسیله دیو است را نجات دهد و همگی شیشه عمر دیو را بشکنند...

علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیط به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس خیابان ایران شمالی مراجعه کنند و برای رزرو با شماره تلفن 09056139642 و 8-88366366 تماس بگیرند.