به گزارش هنرآنلاین، با تغییر نام نمایش "تارتاروس" به "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" به کارگردانی امین میری، گروه بازیگران و عوامل این اثر نمایشی که قرار است آذرماه در پردیس تئاتر شهررزاد روی صحنه برود، معرفی شدند.

نمایش "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" اقتباسی آزاد از رمان "در خیابانی که تو در آن زندگی می‌کنی" اثر ماری هیگینز کلارک است که توسط شهاب مهربان و علی ساعدی نوشته شده است.

این اثر نمایشی که پیش از این عنوان "تارتاروس" را داشت، با دراماتورژی و کارگردانی امین میری و تهیه‌کنندگی علیرضا توسلی‌زاده از آذرماه سال جاری در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

فریدون شهبازیان آهنگساز باسابقه و مطرح ایران و رهبر سابق ارکستر ملی ایران، آهنگسازی نمایش "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" را بر عهده دارد.

در این اثر نمایشی امیر جنانی، آزاده مشعشعی، هدیه آزاده، امیررضا میرآقا، میثم غنی‌زاده، آرش دهقان‌شاد، وحید منتظری، دینا هاشمی و محمد احمدی به ایفای نقش می‌پردازند. نریشن‌های "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" نیز با صدای ناصر طهماسب دبلور شناخته شده ایران است.

حسام نورانی طراح صدا و تصویر، ماریا حاجیها طراح گریم، امیرحسین دوانی طراح صحنه، الهام شعبانی طراح لباس، علی کوزه‌گر طراح نور، صالح تسبیحی طراح پوستر و بروشور، امیر عابدی عکاس، سحر نهاوندی تصویرساز، نیلوفر داوری دستیار تهیه‌کننده، مجید مهرآبادی دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیرتولید، نوشین صفری‌ منشی صحنه، فرنام مشکوری و محمد احمدی گروه کارگردانی، محسن عبداللهیان مشاور امور جنایی و زبان صورت و شهرزاد کریمی مشاور شخصیت‌شناسی (آرکی تایپ) نمایش "قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی" هستند.

 

"احتمال اشتباه" حسین جمالی در تالار حافظ 

نمایش "احتمال اشتباه" به نویسندگی و کارگردانی حسین جمالی به تهیه‌کنندگی مشترک بنیاد رودکی و گروه نمایش "نیست" به زودی در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی (تالار وحدت) با همکاری گروه نمایش "نیست" به سرپرستی حسین جمالی مجموعه کارگاه‌های "بازیگری - روایت موزیکال" را تحت عنوان پروژه "هدهد" در اوایل سال جاری برگزار کرد.

در ادامه، این مرکز در راستای فعالیت‌های آموزشی و اجرایی خود تلاش کرد تا با همکاری مشترک گروه نمایش "نیست"، حاصل برگزاری این کارگاه آموزشی را به شکل یک نمایش به صحنه ببرد. به همین منظور پس از چندین ماه آموزش و تمرینات مستمر روزانه با هنرجویان منتخب و گروهی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر، حاصل کار این کارگاه آموزشی در قالب اجرای نمایش "احتمال اشتباه" در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

جمالی که نویسندگی و کارگردانی نمایش" احتمال اشتباه" و سرپرستی این کارگاه آموزشی را بر عهده دارد، اجرای این شکل از تئاتر را در راستای اهداف عالی مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی مبنی بر ایجاد فرصت مناسب برای بروز استعدادهای نسل جوان و حمایت از این استعدادها می‌داند.

 این کارگاه در دو ترم، در فصل بهار و تابستان سال 98، با بهره‌گیری از تجربیات گروه اجرایی که طی پانزده سال پژوهش استخراج، مدون و با اتکا به جاذبه‌های موسیقی دراماتیک و با همراهی اساتید شناخته‌شده، برگزار شد.

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی پیش از این کارگاه‌های موفقی را با حضور مدرسانی همچون رضا ثروتی، رضا گوران، سیامک صفری، رضا بهبودی، بامداد افشار، ماکان اشگواری، نیما دهقانی و ایمان اسکندری برگزار و نمایش‌هایی را همچون "فهرست" به کارگردانی رضا ثروتی و "مارا ساد" به کارگردانی ایمان اسکندری در تالار حافظ روی صحنه برده است.

حسین جمالی تاکنون نمایش‌های "مجلس نقالی رومئو و ژولیت"، "لیر بیچاره"، "مجلس انتقام‌جویی هملت" و "چل گیس" را در قالب پژوهش‌های اجرایی در حوزه نمایش‌های ایرانی- شرقی و روزآمد نمودن روش بیان بومی، کارگردانی کرده است.

 

نمایش "خداحافظ" با سیما تیرانداز و فرزاد حسنی در پردیس تئاتر شهرزاد

نمایش‌نامه‌خوانی "خداحافظ" به نویسندگی محمد یعقوبی و تهیه‌کنندگی و کارگردانی معصومه خزائی در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

سیما تیرانداز و فرزاد حسنی نقش‌خوانان این نمایش هستند که 7 آذرماه در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

افشین غیاثی به عنوان صحنه‌خوان و افشین سیاه‌پوش نیز خواننده این اجراست.

نمایش "خداحافظ"شش اپیزود برگزیده از نمایشنامه "رقص کاغذ پاره‌ها" است که پیش از این توسط محمد یعقوبی کار شده است.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از: مجری طرح و دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سامان پورسلیمانی، مدیر تولید: مهدی شیردل، مدیر رسانه و تبلیغات: مریم رودبارانی، گروه کارگردانی: نادیا اصغری، مریم اصغری، اسماعیل خزائی، گروه صحنه: زهرا گلپایگانی، علیرضا مختاری، ابوالفضل شفیعی، گروه موسیقی: امیر شاهرخی، رهبر ارکستر: حمیدرضا رضایی، کیبورد و ویولن: محمدرضا گلشنی، گیتار: محمد علی فرهادی، پرکاشن: فرشاد دارابی: طراح گرافیک: رضا صبور، طراح گریم: فرناز مرتضوی، عکاس: پریچهر ژیان، ساخت تیزر: امیر عباس حسین آبادی

 

با حضور علیرضا خمسه نمایش "قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح" افتتاح می‌شود

نمایش "قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح" چهارشنبه  22 آبان‌ماه ساعت 19 در سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

در آئین افتتاحیه این اثر نمایشی، علیرضا خمسه، کمدین سینما، تئاتر و تلویزیون و جمعی دیگر از هنرمندان حضور خواهند داشت.

در این اثر که به صورت کارگروهی به رشته تحریر درآمده است و مریم معترف طراحی و کارگردانی آن را عهده‌دار خواهد بود، مسعود پورجمشید، منا شمس‌الدینی، مجتبی گوهرخای، علی بیک‌محمدی، شهرام نجاتی و  میثم یوسفی به ایفای نقش می‌پردازند.

فائزه فیض طراحی و ساخت عروسک، شهرام نجاتی شعر و موسیقی، مهدی طالعی‌نیا پرده نقاشی، عباس شاهچراغی مدیر صحنه، سعید شکرنیا طراح پوستر و بروشور، اختر تاجیک عکاس، فریبا جدیدی مشاور رسانه‌ای، شهر آشوب مفتاحی هماهنگی، شادن گلزار روابط عمومی و روژین ستاری مدیر تولید این اثر نمایشی هستند.