به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، جدیدترین شماره‌‌‌ ماهنامه‌‌‌ نمایش ویژه‌‌‌ مهرماه ۱۳۹۸ با نگاه ویژه‌ به بازیگری در تئاتر منتشر شد.

نگاه ویژه‌ این شماره به بازیگری در تئاتر اختصاص دارد و در همین رابطه مقاله‌های "خارج از نقش: چگونگی فشار روانی نقش روی بازیگران" از لیث تیلور و "آیا بازیگران با متد بازیگری نابود می‌شوند؟" از ریچارد برودی ترجمه و منتشر شده و مقاله‌ "بداهه‌پردازی چیست؟" نیز در همین راستا توسط معین محب‌علیان تألیف شده است. همچنین مصاحبه با محسن حسینی تحت عنوان "لطفاً سراب آکادمی بازیگری را به رخ من نکشید..." گفت‌وگوی اختصاصی این بخش است.

نقد نمایش‌های "آب و دیگران"، "خاطرات فیات، تابستان پنجاه‌ونه"، "شبی که گوزن‌ها در آتش سوختند"، "فرشته‌ی تاریخ" و "استاد نوروز پینه‌دوز" در بخش نقد تئاتر قابل خواندن هستند. "تفکری، قهرمان کمدی ایران که به پرده‌ سوم نرسید"، یادداشتی به قلم پیمان شیخی هم در این بخش آمده است.

بخش اول مصاحبه‌ نصرالله قادری با حمیدرضا نعیمی با عنوان "گپ‌وگفتی میان دو فنجان چای" گفت‌وگوی ویژه‌ای است که ادامه‌ آن در شماره‌های آتی ماهنامه چاپ خواهد شد. مصاحبه‌ نگین کهن با کوروش زارعی و سرمقاله‌ "دیالوگ و جدل منطقی در گیتی تئاتر" از دیگر بخش‌های ماهنامه است. هم‌چنین مقاله‌ "ادبیات مقاومت و جهان داستان دراماتیک" از دیگر مقالاتی است که به قلم نصرالله قادری نوشته شده است.

نکوداشت این شماره به بهزاد قادری اختصاص دارد که شامل مروری بر فعالیت‌های او در زمینه‌ تئاتر، یادداشتی از یدالله آقاعباسی، مقاله‌ای از سمانه فرهادی و مصاحبه‌ای با او تحت عنوان "بخشی از اطلس دنیای من..." می‌شود.

شماره‌ ۲۴۱ "ماهنامه‌ نمایش" ویژه‌ مهرماه ۱۳۹۸ به مدیرمسئولی شهرام کرمی و سردبیری نصرالله قادری زیر نظر دفتر پژوهش و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی در ۱۲۴ صفحه و با بهای ۱۰ هزار تومان برای علاقه‌مندان حوزه‌ تئا‌تر چاپ و توزیع شده است.

بخش‌هایی از این شماره‌ ماهنامه‌ نمایش در وب‌سایت http://magazin.theater.ir قرار دارد.