سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کاتالپسی" نوشته علی امیر ریاحی با طراحی و کارگردانی وحید نفر از 8 آبان‌ماه ساعت 21 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو با بازی سهیل ساعی، پانته‌آ مرزبانیان، امیر عدل‌پرور، هدیه حاجی طاهری، مهدی ذاکرحسینی، مانی ترلان، سهیل ملکی، محمد غضنفری، احمد لشینی و مانلی نفر روی صحنه است.

وحید نفر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه "کاتالپسی" به منظور اجرا و روند شکل‌گیری این نمایش گفت: حدود سه سال پیش با علی امیر ریاحی آشنا شدم و در همان زمان نمایشنامه "کاتالپسی" را خواندم و و متوجه شدم این متن تا چه اندازه به واقعیت جامعه اجتماعی و زندگی‌ زوج‌ها و خانواده‌های طبقه متوسط و رو به بالا نزدیک است. این نمایشنامه، بسیاری از معضلات روانی انسان‌ها را مورد بررسی و موشکافی قرار می‌دهد و بر این اساس تصمیم گرفتم تا این نمایشنامه را در فرصتی مناسب روی صحنه آورم.

او با بیان اینکه این نمایش اثری کمدی با جنبه‌های روانشناختی است، خلاصه داستان نمایش "کاتالپسی" را اینگونه توضیح داد: شهرزاد و کیانوش زوجی هستند که به همراه دوستان و سایر همسایگان در یک مجموعه آپارتمانی زندگی می‌کنند. کیانوش دچار پارانوئید است و بیماری او اتفاقاتی را برای خودش و دیگر همسایگان ایجاد می‌کند...

این بازیگر ضمن اشاره به اینکه فرصت محدودی برای آماده‌سازی این نمایش در اختیار داشتیم، عنوان کرد: اجرای نمایشی در عمارت نوفل لوشاتو کنسل شد و من از آنجا که "کاتالپسی" را بارها در ذهنم مرور کرده بودم آن را با دوستانم در میان گذاشتم و تصمیم بر آن شد تا این نمایش را در این فرصت ایجاد شده روی صحنه آوریم. تمرینات این نمایش حدود 20 روز به صورت فشرده به طول انجامید تا فرصت این اجرا از بین نرود.

او درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: طراحی صحنه به لحاظ ظاهری شگفتی آنچنانی ندارد اما یک ویژگی اساسی دارد و آن این است که تماشاگر در هر جایی از سالن که بنشیند زاویه دید متفاوتی از این اثر خواهد داشت و این موضوع به دلیل چیدمان متفاوت صحنه‌ای است که این نمایش دارد و این طراحی در قضاوت تماشاگران تاثیرگذار است.

نفر درباره موسیقی "کاتالپسی" گفت: این نمایش بیشتر افکتیو است و همه چیز از فرای ذهن بازیگر نقش اصلی نمایش اتفاق می‌افتد. اما یک موسیقی متفاوتی برای پایان‌بندی این نمایش در نظر گرفته‌ایم.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: نکته جالب این است که علاوه براینکه این نمایش برای بسیاری مفرح است اما برای جامعه پزشکی و کسانی که با معضلات بیماری‌های مدرن که این روزها گریبانگیر بسیاری از انسان‌های اطراف ماست، سروکار دارند می‌تواند جذاب‌تر باشد. به اعتقاد من نمایشنامه "کاتالپسی" فرزندی از نمایشنامه "کرگدن" یونسکو است؛ اما با این چشم‌انداز که بسیار به جامعه ما نزدیک است. شاید زمانی‌که این اثر لبخند بر لب‌های تماشاگران می‌آورد لحظات تلخی باشد که بسیاری از اطرافیان ما با آن درگیر هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: علیرضابابایی، برنامه ریز: ساناز قراملکی، طراح گرافیک: هومن عین الهی، طراح نور: فرشاد نصیری، مدیرتبلیغات: مریم شریعتی، تبلیغات مجازی: گروه هنری پژواک، ساخت تیزر: سهیل ساعی و مهدی بزرگ زاده و عکاس: گلدیس نمازیان و رضاجاویدی.

علاقمندان به منظور خرید بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.