سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "و چند داستان دیگر" نوشته پیام لاریان و کار مسعود طیبی از اول آبان‌ماه ساعت 19 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود و بازیگران این نمایش شیوا امانی، محمد بختیاری، سعید بینا، آرام ترابی، الهه جامی، کامران حاجی علی اکبر، پارسا خسروی، فردین رحمانپور، پارسا رنجبر، محمدرضا شجاعی، مریم فرجاد و  پریسا غیاثوند هستند.

مسعود طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب این نمایشنامه و اجرای آن گفت: پیام لاریان از نویسندگان بسیار خوش فکر است که قلم بسیار توانایی دارد. او جز نسل جوانی است که تکمیل‌کننده نوع نگاه اجتماعی و تکنیکال اکبر رادی است و کار کردن متون این دست نویسندگان برایم جذابیت بسیاری دارد، به خصوص که لاریان به لحاظ فکری همخوانی بسیاری با من دارد.

او درباره موضوع و مضمون نمایش "و چند داستان دیگر" عنوان کرد: این نمایش درباره پنج معضل اجتماعی است که جوانان در برهه کنونی درگیر آن هستند و به بررسی و واشکافی مواقع بسیاری که گناهکاران، بی‌گناه هستند و بی‌گناهان در ذات خود گناهکارند، می‌پردازد.

کارگردان نمایش در "مه بخوان" خلاصه داستان نمایش "و چند داستان دیگر" را اینگونه توضیح داد: این نمایش پنج اپیزود مختلف با داستان‌های متفاوت است؛ اپیزود اول داستان دو برادر است که یکی از آن‌ها قتلی را انجام داده است. اپیزود دوم قصه مرگ یک کودک است. در اپیزود سوم داستان عاشقانه یک دختر و پسر جوان روایت می‌شود. اپیزود چهارم قصه دو پسر جوان است که با مشکلات اجتماعی روبرو می‌شوند و اپیزود پنجم داستان گروهی است که برای شرکت در فستیوالی به منظور ارائه یک اثر هنری تصمیم به خروج از ایران دارند که با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

طیبی با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود چهار ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی آن اظهار کرد: از سال 96 که نمایش "در مه بخوان" نوشته اکبر رادی را با فضای رئالیستی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه آوردم، دیگر نمایشی با این فضا را تجربه نکردم اما اکنون نمایش "و چند داستان دیگر" فضایی کاملاٌ رئال دارد.

این کارگردان درباره موسیقی این نمایش تصریح کرد: موسیقی این نمایش با تمی ساخته و کار شده که مخاطب و بازیگر را به منظور اثرگذاری بیشتر در فضای واکاوی اجتماعی همراهی کند و موسیقی‌های این نمایش تقریباً از یک تم واحد برخوردارند.

او درباره طراحی صحنه نمایش نیز گفت: طراحی صحنه نمایش به پیروی از فضای اجرایی آن رئالیستی با درونمایه‌های خشونت است. هر پنج اپیزود در یک فضای ثابت اتفاق می‌افتد و براساس مفهوم زندگی آدم‌ها آن فضا تغییر می‌کند.

مسعود طیبی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: اجرای نمایش "وچند داستان دیگر" از سوی خانم شبنم قلی‌خانی به من پیشنهاد شد که به اتفاق هنرجویان ایشان مرحله تکمیلی دوره‌ بازیگری را با این نمایش بگذرانیم. خانم قلی‌خانی در آماده‌سازی این نمایش زحمات بسیاری کشیدند و در ادامه آقای مهدی غلامی سرخه به گروه اضافه شدند و به این ترتیب لیست تهیه‌کنندگان این نمایش را تشکیل دادند. امیدوارم مخاطبان به تماشای این نمایش که با حضور جوانان و نوجوانان اجرا می‌شود، بنشینند و ما نیز بتوانیم واکاوی و تاثیر اندکی در از میان برداشتن مشکلات و معضلات اجتماعی داشته باشیم.    

دیگر عوامل نمایش "وچند داستان دیگر" عبارتند از: تهیه‌کننده: مهدی غلامی سرخه و شبنم قلی خانی، مجری طرح: میلاد لطیفی، مدیر اجرایی: الهه کمال خانی، دستیار کارگردان: حامد جبارزاده، دستیار دوم کارگردان: محمدرضا نیکزاد، طراح صحنه: سعید آرین مجد، طراح نور: مجتبی گیویان، آهنگساز: بهنام ابطحی، میکس و مسترینگ موسیقی: مسعود طیبی، گریم: نوشین پزشکی، مدیرصحنه: نگین پزشکی، منشی صحنه: مریم شفیعی، عکاس: رها یزدی، ساخت تیزر: امیر اسد زاده و روابط عمومی: محمد صادق سیادت.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.