به گزارش هنرآنلاین، برنامه این هفته "شب تئاتر"  به بررسی سیستهای نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر می‌پردازد.

منوچهر اکبرلو مجری "شب تئاتر" امشب (چهارم آبان) ساعت 22،میزبان شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی می شود و با وی در خصوص موضوع برنامه گفت‌وگو می کند.

در این برنامه همچنین مسائل جشنواره تئاتر دانشجویی و برگزاری دومین جشنواره خصوصی الف بررسی می‌شود.

آیتم های معرفی نمایش های روی صحنه تهران و شهرستان ها و نیز معرفی کتاب از دیگر بخش های این برنامه هستند.

"شب تئاتر" از مجموعه "شب‌های هنر" محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که شنبه‌ها به صورت زنده روی آنتن می‌رود. تهیه کنندگی این برنامه را امین اشرفی برعهده دارد و سردبیری و اجرای آن را منوچهر اکبرلو عهده دار است.

 

"سه کیلو 250 گرم" تمدید شد

نمایش "سه کیلو 250 گرم" به نویسندگیِ مهدی زندیه و کارگردانیِ محسن نجارحسینی، برای سه اجرا تمدید شد.

این نمایش که از هفتم مهرماه، در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه رفته، به سبب استقبال مخاطبان، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (هشتم، نُهم و دهم آبان‌ماه 1398) ساعت 19:30 به اجراهای خود ادامه می‌دهد. "سه کیلو 250 گرم" فقط در این سه شب روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش محمد نادری، مرتضی حسینی، نسا یوسفی، پانته‌آ مهدی‌نیا، مهتاب وجدانی، امیرحسین آقایی و هادی شیخ الاسلامی به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل اجرایی عبارتند از: مدیر تولید: آرمان خوزستانی؛ برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: شکیلا شرافتمند؛ طراح گرافیک و موشن‌گرافی: سید محمدمهدی موسوی؛ طراح صحنه: علی پوراحمدیان؛ طراح نور: فرشاد نصیری؛ طراح لباس: مهسا جهانی؛ طراح گریم: نیلوفر مرسل‌وند؛ طراح صدا و آهنگساز: اشکان آراد؛ طراح و ساخت تیزر: استودیو خطی (شهرام خطی)؛ تصویربردار: محمد جوادیان؛ تیم تولید محتوا تبلیغاتی: ضبط استدیو(امید مهدوی) ؛ مجری گریم: سمیرا ترابی؛ ساخت دکور: محمد سلطانی؛ مدیر صحنه: صالح رجائی؛ دستیاران صحنه: امیرحسین کرمانی، صادق شاه‌مرادی؛ اپراتور نور و صدا: امیرحسین نامور؛ عکاس: سارا ثقفی؛ حامی تبلیغات مجازی: تهران‌تماشا و روابط عمومی: ندا کاوندی.

فروش بلیت اینترنتیِ "سه کیلو 250 گرم" در سایت تیوال، صورت می‌پذیرد. این نمایش، به مدت هفتاد دقیقه در سالن یک عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا، عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

 

نابینایان اولین مخاطب نمایش موزیکال "مری پاپینز"

گلاره عباسی موسس سوینا در کنار اعضای این مجموعه، زنگ افتتاح نمایش موزیکال "مری پاپینز" به کارگردانی احمد سلیمانی را به صدا درمی‌آورند.

مجموعه سوینا که پیش از این مهمان ویژه چند اثر سینمایی و نمایشی بودند، این بار نیز با حضور در این تالار زنگ افتتاح "مری پاپینز" را به صدا در می‌آورند و این نمایش موزیکال چهارشنبه ۸ آبان ماه در نخستین اجرای خود در تالار وحدت میزبان اعضای گروه سوینا خواهد بود.

 گروه موزیکال "مری پاپینز" که از ابتدای امسال آماده سازی نمایش را آغاز کرده است، در اولین اجرای خود میزبان بیش از 100 تماشاگر از گروه سوینا (سینمای ویژه نابینایان) است.

گلاره عباسی بازیگر با هدف توضیح‌دار کردن فیلم‌های سینمایی مشهور و در حال اکران این گروه را تاسیس کرده است.

بهنوش طباطبایی، مهراوه شریفی نیا، احسان کرمی، آرمین رحیمیان، نسیم شجاعی، محمد شاکری، عسل شاکری، نیما سیاری، ندا سیاس، رضا راد، فائزه حسینی  و گروهی از هنرمندان موسیقی و نمایش در این موزیکال همکاری دارند. موزیکال "مری پاپینز" آبان ماه امسال به کارگردانی احمد سلیمانی و تهیه‌کنندگی میثم احمدی در تالار وحدت به اجرا در می‌آید.