سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش آئینی- میدانی "تنهاتر از مسیح" به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی از هجدهم مهرماه در بوستان ولایت اجرا می‌شود.

 این نمایش که بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر در آن حضور دارند، هر شب ساعت‌ ۱۹ و ۲۱ پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت است.

حسن بزرا در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه نمایش "تنهاتر از مسیح" برای دومین سال است که به صورت میدانی اجرا می‌شود، عنوان کرد: این اثر آئینی- میدانی، امسال با تغییرات پنجاه درصدی نسبت به سال گذشته در حال اجراست. پارسال اتفاقات این نمایش حول محور وقایع کربلا و روز عاشورا می‌گذشت و سپس وارد زمان حال، مدافعین حرم و مبارزه با داعش می‌شد.

او در ادامه اضافه کرد: امسال شیوه و فرم بازی با سایه را به این اثر افزودیم و روایت داستان از زمان جابربن عبدالله انصاری آغاز شده و به این موضوع پرداخته می‌شود که چه اتفاقی افتاد که حضرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه سفر کرد و پس از آن ورود آن حضرت به کربلا و تمام مصائبی که بر امام حسین (ع) گذشت، به تصویر کشیده می‌شود.

بزرا ضمن اشاره به اینکه اجرای این نمایش امسال کامل‌تر از سال گذشته است، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری کار بر روی محتوای این نمایش آغاز شد و از اوایل تابستان پیش تولید این اثر را شروع کردیم، تمرینات این نمایش آئینی و میدانی با توجه به زمان محدودی که داشتیم تنها یک هفته انجام شد و بازیگران "تنهاتر از مسیح" همگی از نیروی نظام وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.

او همچنین افزود: بازیگران این نمایش پیش از این تجربه بازی در نمایشی را نداشته‌اند و من براساس تجربیات و تکنیک‌های که طی این سال‌ها آموخته‌ام به همراه تیم هشت نفره‌ گروه کارگردانی این نمایش را در مدت زمان هفت روز از ساعت هشت صبح تا پنج بعدازظهر آماده اجرا کردیم. این نمایش 150 بازیگر و هنرور دارد که تمرینات آن نیز در محل اجرای کنونی انجام شد.  

بزرا ضمن بیان اینکه تمرینات فشرده و سختی در مدت زمان کوتاهی داشتیم، یادآور شد: نخست کرم و لطف امام حسین (ع) در آماده شدن این نمایش طی این مدت زمان کوتاه همراه گروه نمایش "تنهاتر از مسیح" بود و پس از آن تجربیات سالیان سال فعالیت در این عرصه.

او در ادامه اضافه کرد: این نمایش با حمایت سازمان اوج، موسسه فرهنگی هنری ققنوس، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهرداری تهران در وضعیت نامطلوب اقتصادی کنونی تولید و به اجرا رسیده است.

حسن بزرا درباره استقبال مخاطبان از این نمایش نیز اظهار کرد: ما هر شب دو اجرا داریم که به صورت میانگین در هر اجرا میزبان چهار هزار مخاطب هستیم و در هر شب پذیرای حدود هشت هزار نفر تماشاگر.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: نادر قنبری، مجری صدا: علی بیرنگ و مدیر اجرایی: امیرحسین طهرانی.

این نمایش با مشارکت؛ ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تهران از تاریخ ۱۷ مهر ماه لغایت ۶ آبان ماه هر شب در بوستان ولایت شهر تهران اجرا می‌شود.