به گزارش هنرآنلاین، آزاده صمدی از یکشنبه ۲۸ مهر در نمایش "بداهه" به روی صحنه می‌رود. این درحالی است که نمایش "بداهه" از ۱۸ مهر اجرای خود را در تماشاخانه‌ی ایرانشهر آغاز کرده و امروز ششمین اجرای آن خواهد بود.

گفتنی است الهام کردا بازیگر این نمایش از روز یکشنبه به دلیل سفر به ژاپن برای اجرای نمایش "شنیدن" در شهر کیوتوی ژاپن از اجرا در نمایش "بداهه" بازمی‌ماند و پس از بازگشت به ایران در تاریخ ۸ آبان مجددا به روی صحنه‌ی نمایش "بداهه" می‌رود.

بدین‌ترتیب آزاده صمدی از ۲۸ مهر تا ۳ آبان به مدت شش شب در نمایش بداهه حضور خواهد داشت.

"بداهه" تازه‌ترین اثر آروند دشت‌آرای است که بر اساس تکنیک بداهه در بازیگری اجرا می‌شود.

 ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، کاظم سیاحی، علی شادمان، آزاده صمدی، امیراحمد قزوینی، الهام کردا، رضا کیانیان، سهیل مستجابیان، فاطمه نقوی و مارین ون‌هولک(به‌ترتیب‌الفبا) اجراگران این نمایش هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال نسبت به تهیه‌ی بلیت اقدام کنند.

 

آغاز پیش‌فروش "هیچ چیز جدی نیست" اثر جدید مسعود دلخواه

سه روز نخست نمایش "هیچ چیز جدی نیست" به کارگردانی مسعود دلخواه در تیوال پیش‌فروش شد.

به گزارش روابط عمومی نمایش "هیچ چیز جدی نیست"، پیش فروش بلیط سه روز نخست (16، 17، 18 آبان) این نمایش از ساعت 12 روز چهارشنبه 24 مهر‌ماه در سایت تیوال آغاز شد.

"هیچ چیز جدی نیست" نوشته "رچ اورلاف"، جدیدترین نمایش مسعود دلخواه است که از 16 آبان‌ماه 1398 در سالن سمندریان، به‌روی صحنه می‌رود.

موضوع این نمایش درباره یک گروه تئاتری است که قصد دارد تلفیقی از آثار شکسپیر، بکت، پینتر و اورلاف را به شیوه پست مدرن اجرا کند، اما درگیری‌های درون گروهی آنها باعث حواشی و بروز اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود.

رحیم نوروزی، حمیدرضا هدایتی، گیلدا حمیدی، ناصر عاشوری، محمدرضا علی اکبری، پریسا رضایی، سارا الهیاری، بیژن زرین، سجاد بابایی، صادق حیدری، بیتا بیگی، کوثر سعادت، علی بهمنی، محمد رضا میری از بازیگران این اثر نمایشی هستند.

گروه کارگردانی این نمایش متشکل از عرفان شیرنگی، مدیر تولید، فاطمه زعفرانی، مشاور طراحی لباس و صحنه، صادق حیدری، دستیار کارگردان و برنامه ریز، رباب معزز، دستیار هنری، سیمین غلامی و کوثر سعادت، منشی صحنه، و سجاد میرزائیان، مدیر تدارکات است.

آهنگسازی این نمایش را محمد اسلامی بر عهده دارد و شقایق نجاتی، نوازنده ویولن سل؛ پدرام سلیمانی، نوازنده درامز؛ امین عزیزی، نوازنده سینتی سایزر؛ رضا کریمی، تکخوان و حمیدرضا جهانگیری، علیرضا اسفندیار، پردیس پیراهش و علی علائی به عنوان همخوان نیز با این پروژه همکاری می‌کنند.

تیم روابط عمومی و تبلیغات نمایش "هیچ چیز جدی نیست" متشکل از  امیر پارسائیان مهر، مدیر ارتباطات و روابط عمومی، سارا بابایی، مشاور رسانه‌ای، صنم بابائی و اسماعیل رحیمی‌سروش، همکاران رسانه، رضا صبور، طراح گرافیک، پارسا تاک، عکاس، میثم ضرقانی، ساخت تیزر و تبلیغات مجازی، گروه تبلیغاتی تئاتر مارکت،  است.

نمایش "هیچ چیز جدی نیست" از پنج‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ در سالن سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به‌روی صحنه می‌رود.

یادآور می شود فروش نمایش از ساعت ۱۲:۰۰ روز ۴شنبه در سایت تیوال به آدرسtiwall.com/p/nothingserious  آغاز شد.

 

پخش ویژه برنامه‌های زنده اربعین حسینی از رادیو نمایش

رادیو نمایش ویژه برنامه‌های زنده "تکیه" و "روایت قریب" را به مناسبت اربعین حسینی به روی آنتن می‌برد.

برنامه صبحگاهی "تکیه" که درباره پیاده‌روی و جاماندگان اربعین حسینی است از ساعت 9 تا 10:30 روز شنبه بیست و هفتم مهرماه به روی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌رود. آزاده شاهرخ مهر تهیه‌کننده، فاطمه آل عباس گوینده و سهیلا خدادادی نویسنده برنامه صبحگاهی "تکیه" هستند.

همچنین رادیو نمایش عصر همین روز برنامه زنده رادیویی "روایت قریب" را به روی آنتن می‌برد که این برنامه با نگاهی متفاوت و تصویرسازی ذهنی ماندگار به پیاده‌روی اربعین حسینی می‌پردازد. "روایت قریب" به تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان، نویسندگی: سارا آقامحمدی و گویندگی میثم نیکنام، عصر شنبه بیست و هفتم مهرماه، ساعت 18:30 تا 20 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

گفتنی است برنامه تولیدی "مجلس شبیه"  نیز به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و پژوهش ساجد قدوسیان، گویندگی ایوب آقاخانی و با کارشناسی دکتر محمد حسین ناصر بخت، روزهای جمعه و شنبه ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می‌شود که در آن به تفکیک اشخاص بازی و اجراکنندگان تعزیه اشاره می‌شود و بخش‌هایی از تعزیه بازار شام نیز در آن پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند نمایش‌ها و برنامه‌های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف 5 و 107 مگاهرتز بشنوند.

 

"فرجاد"به "عمارت" بازگشت

جلیل فرجاد به نمایش "پشت دیوار عمارت" بازگشت.

جلیل فرجاد بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون، پس از اتمام اجراهای نمایش "خورشید کاروان"، اجراهای پایانی نمایش "پشت دیوار عمارت" را همراهی می‌کند.

به دلیل ایفای نقش ایشان در نمایش خاطره انگیز "خورشید کاروان"، حمیدابراهیمی نویسنده و کارگردان "پشت دیوار عمارت" در چند اجرا عهده‌دار اجرای نقش ایشان بود.

گفتنی است نمایش "پشت دیوار عمارت"  روزهای جمعه و شنبه (26 و 27 مهرماه) به مناسبت اربعین سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) اجرا نخواهد داشت و پس از اربعین به دلیل استقبال  مخاطبان و تمدید این نمایش تا پایان مهرماه به اجرای خود ادامه خواهد داد.

نمایش "پشت دیوار عمارت" تا ۳۰ مهر هر شب از ساعت ۲۰ در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به صحنه می‌رود. در این نمایش جلیل فرجاد، حمید ابراهیمی، جمشید صفری، پژمان کاشفی، نسرین مسلمی‌نیا، شیوا خسرومهر، زری‌ اماد، پانته‌آ کیقبادی، حامد آقایی‌، فرزاد صبوری، علی‌رضا درویش‌نژاد، اهورا ابراهیمی، علی حیدری، ماندانا عصری، محمدرضا موهبتی، ماریه ماشاالهی و آرمین احتشام‌زاده به ایفای نقش می‌پردازند.

تماشاخانه سرو در خیابان آیت‌الله طالقانی نرسیده به تقاطع خیابان مفتح جنب ایستگاه مترو قرار دارد.

 

سه‌گانه "آشپزخانه" حسن معجونی به صحنه می‌رود

حسن معجونی سه‌گانه "آشپزخانه" را با حضور ۳ گروه از بازیگران جوان شهرهای شیراز، رشت و تهران در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌برد.

حسن معجونی بازیگر و کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر "لیو" در جدیدترین فعالیت خود نمایش "آشپزخانه" را در ۳ نسخه متفاوت و با حضور ۳ گروه از بازیگران جوان از ۲۹ مهر در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌برد.

در ابتدای این پروژه تئاتری، نمایش "آشپزخانه" با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر شیراز در قالب ۸ اجرا روی صحنه می‌رود و پس از آن نسخه دیگری از این اثر نمایشی با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر رشت به مدت ۸ شب اجرا می‌شود.

اجرای سومین نسخه از نمایش "آشپزخانه" نیز با حضور بازیگران جوان تئاتر شهر تهران در سالن اصلی تالار مولوی انجام می‌شود.

در اجرای سه‌گانه "آشپزخانه" حدود ۲۰۰ بازیگر و عوامل اجرایی از شهرهای شیراز، رشت و تهران حضور دارند که همگی این افراد در ورک‌شاپ‌هایی که حسن معجونی در شهرهای مدنظر برگزار کرده، گردهم آمده‌اند.

پیش فروش بلیت اجرای سه‌گانه "آشپزخانه" در سایت تیوال آغاز و پوستر این اثر نمایشی با طراحی صالح تسبیحی منتشر شد.

به زودی اطلاعات مربوط به اجراهای متفاوت "آشپزخانه" اعلام می‌شود.