به گزارش هنرآنلاین، همزمان با مشخص شدن زمان دقیق اجرا، پوسترهای "بوی گند دهن خانم مارکز" به کارگردانی فرید قادرپناه منتشر شد.

"بوی گند دهن خانم مارکز" به کارگردانی فرید قادرپناه و تهیه‌کنندگی مهرداد بهاءالدینی از 28 مهرماه ساعت 19:30 در تماشاخانه سپند، سالن شماره یک روی صحنه می‌رود. همزمان با مشخص شدن زمان دقیق نمایش این نمایش از هر دو پوستر آن که هر دو توسط سحر نهاوندی‌نژاد طراحی شده است، به صورت مجازی رونمایی شد.

بهنام شرفی، کاوه مرحمتی، آزاده مشعشعی، امین جلالی و مینا زرنانی بازیگران تازه‌ترین تولید گروه تئاتر ریگولیتو هستند.

پیش‌فروش بلیت‌های این نمایش از روز دوشنبه 22 مهرماه ساعت 12 در سامانه تیوال آغاز خواهد شد.

قادرپناه خود نویسندگی این نمایشنامه را به عهده داشته که در خلاصه آن آمده است: "پترسون که نویسنده مطرحی در شهر است در شصت و چند سالگی به دلیل نامعلوم دیوانه می‌شود و خانه را ترک می کند، الان هفت سال رفتن پترسون می‌گذرد."

قادرپناه پیش از این نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی چون "شاید ما"، " سرما در مثبت سی درجه"،"آوریل 1912 "، "چند دقیقه بدون بارون" و کارگردانی "شبی بیرون از خانه" و "بازگشت به خانه" را به عهده داشته است.

c8bceee6-b781-476b-8550-4105cfdc1e9a

 

بازیگران نمایش "هفت کودک یهودی" معرفی شدند

بازیگران نمایش "هفت کودک یهودی" به کارگردانی مصطفی اسفندیاری معرفی شدند.

گروه بازیگران "هفت کودک یهودی" به کارگردانی مصطفی اسفندیاری و تهیه‌کنندگی مشترک سعید دهقانی و  رضا ابراهیمی معرفی شدند.

رخساره شجاع‌الدین، میلاد اتابکی، سعید دهقانی، یوکابد موسوی، سعید شایق، حسین ابراهیمی، سمیه کرمی، سارا نعیمی، رویا بیگی، پریا شیوندی، الیکا فلکی، عاطفه نصرآبادی و محمد میرزاده بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: احسان مرادی (آهنگساز)، عطیه حسن‌خانی (طراح لباس)، رعنا خسروی (طراح گریم)، فرشاد نصیری (طراح نور)، دل‌آرام عباسی (دستیار کارگردان)، زهرا ناصری (مدیر صحنه)، فوژان پارسا (عکاس) و حمیدرضا طاهر (مدیر هنری: ساخت تیزر، طراحی لوگو و عکاسی تبلیغاتی).

"هفت کودک یهودی" از ۲۸ مهر تا ۲۴ آبان به مدت ۲۰ شب در سالن شماره ۱ عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت گروه نمایشی به نشانی  http://www.7jc.ir مراجعه کنید. همچنین صفحات "هفت کودک یهودی" را در شبکه‌های اجتماعی زیر دنبال کنید:

 

آغاز اجرای عمومی نمایش "بانو آئویی" در مرکز تئاتر مولوی

مسعود دلخواه، محمدرضا خاکی، سهیلا نجم و فریندخت زاهدی، از اساتید برجسته تئاتر "بانو آئویی" را افتتاح کردند.

"بانو آئویی" که تهیه کنندگی و کارگردانی آن بر عهده فاطمه بختیار است، با بازی فائزه بختیار، امید اشرفی و رابعه سلیمانی، شامگاه پنج‌شنبه 18 مهر، با حضور مسعود دلخواه، محمدرضا خاکی، سهیلا نجم و فریندخت زاهدی با استقبال قابل‌توجه مخاطبان، در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفت.

بانو آئویی که دراماتورژی آن بر عهده سهیلا نجم بوده است، برداشتی آزاد از نمایشنامه یوکیو میشیما است. این تئاتر به عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد و با تکیه بر پژوهش در تئاتر شرق تولید شده و به روی صحنه می‌رود.

سهیلا نجم در ابتدای این اجرا با روشن کردن مشعل آیینی افتتاح تئاتر بانو آئویی گفت: این مشعل آیینی نمایش را سالیان پیش از ایالت کرالای هند، با خود به ارمغان آورده بودم و اکنون خشنود هستم که پس ازسالها، برای نخستین بار درتئاتر ایران، آن را در آیین افتتاح نمایش مدرن بانوآئویی، یوکیو میشیما که اقتباسی از نمایش آیینی-سنتی  "نو"ی ژاپن است، مشتعل می‌کنم.

فریندخت زاهدی نیز در تجمید از این نمایش گفت: در این روزها بردن فلسفه روی صحنه تئاتر کار بسیار سختی است و من به گروه اجرایی به خاطر این اجرا تبریک می‌گویم.

لازم به توضیح است این نمایش 10 آبان ماه 98، همه‌روزه (به جز شنبه‌ها)، در ساعت 20، در مرکز تئاتر مولوی، سالن کوچک روی صحنه می‌رود و علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

 

اجرای نمایش"هَلَه. هین. هان [هَلا]" آغاز  می‌شود

نمایش "هَلَه. هین. هان [هَلا]" نوشته نشمینه نوروزی با کارگردانی حمید پورآذری و لیلی رشیدی از فردا، یکشنبه 21 مهر ماه، در "عمارت روبرو" اجرای خود را آغاز می‌کند.

این اثر نمایشی که تهیه‌کننده آن مدرسه سینماتئاتر هنرهفتم است، با گروهی از هنرجویان نوجوان این موسسه آموزشی و با همراهی چند تن از اعضای گروه تئاتر "پاپتی‌ها" اجرا می‌شود و بازیگران آن در فاصله سنی 11 تا 18 سال هستند. 

نمایش "هَلَه. هین. هان [هَلا]" محصول یک دوره آموزشی چند ماهه با این هنرجویان است.

بلیت این نمایش در سایت تیوال به فروش می‌رسد و از روز گذشته بلیت فروشی آن برای اجراهای آغازین فعال شده است.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) به شرح زیر هستند: محمد آجیلی، زهرا اسدالله تبار، هومن اردکانی، سانیا احتجاب، آرمان پسیان، پویا حاجی‌کریم، حنانه حسین‌زاده، علی حنفیان، سوگل خوشقدم، عرشیا رحمانی، حسام رضاییان، آرین شمیرانی، امیرمحمد صادقی، پویا غفاری، آروین فقیه، یاس فرخنده، اریسا گودرزی، نیکا مشهدی، ثمین مصطفی‌لو و فاطمه هانی، با همراهی: حمیدرضا جمشیدی، آبان حسین‌آبادی، سجاد حمیدیان، مریم حیدری، مینا زمان، سوده سعدایی، مهدی شاهدی و تینا یونس‌تبار.

دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایش عبارتند از: طراح و کارگردان ویدئو VR: سهیلا گلستانی، طراح و اجرای جلوه‌های بصری: بهزاد نعلبندی، طراح صحنه: حمید پورآذری، طراح لباس: ندا نصر، طراح نور: علی کوزه‌گر، صدا و موسیقی: ماکان اشگواری، طراح گرافیک: فریده براتی، مسئول مانیتورینگ: سعید نادری، مدیر تولید: مارال اشگواری، گروه کارگردانی: نسیم ناصرزارع و سارا عزت‌آبادی‌پور،  مشاورین اجرا: پویان باقرزاده، ماکان اشگواری، حسین پوریانی‌فر و سحر صبا، مدیر صحنه: سورنا صحت، گروه اجرایی: جواد کارگر، پویا عرب‌گری، چیدمان: محمد رضایی، امور رسانه: ندا آل‌طیب، روابط عمومی مجازی: امیر قالیچی(تاتربازها)، ساخت تیزر و عکاس: محمد رضایی، امور مالی: فریبا فتوحی، گروه تولید: اسماعیل کمالی‌دهقان و درسا صدر، دستیارانvideo vr: امید رضایی، معین ضرابی و محمد رضانژاد، دستیار نور: رضا رضایی و دوخت لباس: زهرا بهرامی.

نمایش "هَلَه. هین. هان [هَلا]" هر روز راس ساعت 18 و سی دقیقه در "عمارت روبرو" به نشانی : خیابان انقلاب (شرق به غرب)، قبل از چهارراه ولیعصر، بن‌بست کیانپور، پلاک ۷ اجرا می‌شود.

توضیح این نکته نیز ضروری است که تماشاگران بنا بر الزامات اجرا، در بعضی از لحظات در این مجموعه حرکت می‌کنند.

عکس از محمد رضایی است.

 

افتتاح یک نمایش بزرگ آیینی در بوستان ولایت

نمایش آیینی- میدانی "تنهاتر از مسیح" هجدهم مهر ماه با استقبال مردم در بوستان ولایت افتتاح شد.

نمایش "تنهاتر از مسیح" به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی هجدهم مهر ماه اجرایش را با حضور تعدادی از مسئولان و استقبال مخاطبان در بوستان ولایت آغاز کرد.

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی روشن و برخی از مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور داشتند.

حاج رحیم احمدی روشن در مراسم افتتاحیه نمایش در صحبت‌هایی گفت: بهتر این بود که این نمایش در منطقه‌ای از خاک عراق بین نجف و کربلا هر سال برگزار شود اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نیفتاده و به چند اجرا در تهران و بوستان ولایت ختم شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برپایی این مجالس برای آقااباعبدالله به زمینه‌سازی ظهور موعود ختم شود، گفت: نخستین سوگواره‌ها برای امام حسین ابتدا در دوره آل بویه و بعد زمان صفاریان، زندیان و سپس قاجاریان برگزار شد. در زمان پهلوی‌ها سوگواری در حال کمرنگ شدن بود به طوریکه مردم در منگنه و در بیقوله‌ها عزاداری می‌کردند.

پدر شهید احمدی روشن گفت: خوشحالم که به وسیله نظام جمهوری اسلامی ایران مظلومیت آقا اباعبدالله و رشادت‌هایشان از مرزهای ایران فراتر رفته یک زمان ما از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحت فشار بودیم اما حالا خوشبختانه شرایط تغییر کرده است و اربعین حسینی نیز از مرزهای ایران و عراق فراتر رفته است.

پس از آن سئانس نخست مراسم افتتاحیه نمایش با حضور خیل عظیم مردم در بوستان ولایت اجرا شد.

در این نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در دو سانس پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت (تهران) باشد.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: نادر قنبری، مجری صدا: علی بیرنگ و مدیر اجرایی: امیرحسین طهرانی.

این نمایش با مشارکت؛ ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تهران از تاریخ ۱۷ مهر ماه لغایت ۶ آبان ماه هر شب در بوستان ولایت شهر تهران اجرا می‌شود.

 

آزاده صمدی به "آن دیگری" پیوست

آزاده صمدی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در نمایش "آن دیگری" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد که قرار است آبان‌‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود، به ایفای نقش می‌پردازد.

آزاده صمدی که در کارنامه کاری خود ایفای نقش در آثار سینمایی، تئاتر و تلویزیونی را به ثبت رسانده است، قصد دارد در جدیدترین تجربه خود در عرصه بازیگری تئاتر با نمایش "آن دیگری" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد روی صحنه برود.

صمدی پیش از این در نمایش‌های متعددی از جمله "بی شیر و شکر" حمید امجد، "بیداری‌خانه نسوان" حسین کیانی، "بالاخره این زندگی مال کیه" اشکان خیل‌نژاد، "یه کلیک کوچولو" احمد سلیمانی، "رویای یک شب نیمه تابستان" مصطفا کوشکی، "زبان اصلی" رسول کاهانی و "بدون تماشاگر" علی سرابی به ایفای نقش پرداخته است.

بازی در فیلم‌های "آفریقا" و "سیزده" هومن سیدی، "طبقه حساس" و "مارموز" کمال تبریزی، "خوب، بد، جلف" پیمان قاسم‌خانی، "۵۰ کیلو آلبالو" مانی حقیقی و "ساعت ۵ عصر" مهران مدیری از جمله نقش‌آفرینی‌های آزاده صمدی در عرصه سینما است.

وی در مجموعه شبکه نمایش خانگی "نهنگ آبی" به کارگردانی فریدون جیرانی نیز ایفای نقش داشته است.

نمایش "آن دیگری" نوشته آرمین جوان از آبان‌ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

دیگر اطلاعات مربوط به گروه بازیگری و عوامل این نمایش نیز به زودی اعلام می‌شود.