به گزارش هنرآنلاین، تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی چون حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد، حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد نماینده مردم اردستان و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس به همراه تعدادی از خانواده شهدای دفاع مقدس به تماشای نمایش "خاتون" به کارگردانی و نویسندگی حسین عالم‌بخش در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران نشستند.

حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی پس از تماشای این نمایش با تشکر از عوامل این نمایش گفت: به نظرم بازی خوب بازیگران حال و هوای مساعدی برای مخاطب ایجاد کرد. ایده نمایش و پردازش آن توسط نویسنده و کارگردان نیز خوب بود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم از این دست آثار زیاد شود و ما هم بتوانیم براساس متون و محتوای دینی بخشی از مرثیه‌ها و مظلومیت‌های اهل بیت (ع) در تاریخ را با استفاده از قالب نمایش ببینیم.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه قطعا هنر از هر ابزار دیگری در انتقال مفهوم بهتر است، گفت: یک جهت ماندگاری قرآن کریم نیز پردازش هنرمندانه کلمات است. از سوی دیگر هنرهای بصری و نمایشی تأثیر به سزایی بر روح و روان مردم دارد که من جای این دست کارها را در عرصه مذهبی خالی می‌بینم، امیدوارم بیشتر در این عرصه کار شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح "هنر برای همه" سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران نیز گفت: خوشبختانه این طرح اگر در فرهنگسراها و سالن‌های تحت امر شهرداری اجرا شود، می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سمت تئاتر بیاورد و به فرهنگ اسلامی نیز کمک شایانی کند.

علیرضا محجوب، دیگر نماینده مجلس که به تماشای نمایش "خاتون" نشسته بود، نیز عنوان کرد: من یک زمانی با تئاتر خیلی عجین بودم، خصوصا با نمایش‌هایی که مربوط به کربلا بود. این نمایش نیز به نظر من از حیث صحنه، داستان‌پردازی بدیع، جالب و پر از زیبای‌های هنری بود.

وی در ادامه افزود: امیدواریم این دست تئاترها بیشتر بین مردم رواج پیدا کند چرا که هنر نمایش ارتباط بیشتری با مردم نسبت به سایر هنرها برقرار می‌کند. مردم با هنرمند تئاتر در لحظاتی زندگی و تجسم جدیدی پیدا می‌کنند؛ بنابراین ما در هر موضوعی از جمله کربلا و عاشورا می‌توانیم به این عرصه وارد شویم.

محجوب با تأکید بر اینکه نمایش‌های مذهبی به جز مکان‌های سنتی می‌تواند در سایر موقعیت‌ها و مکان‌ها به اجرا برسد، گفت: هنر شبیه‌خوانی نیز که در دوره صفویه و بعضا عباسی بی‌بدیل بود، مختص تئاتر آیینی است و می‌تواند باز هم مطرح شود.

رییس خانه کارگر در پاسخ به این سوال که برای صنف کارگر چه دغدغه‌ای در عرصه تئاتر داشته و دارد، گفت: ما یک زمانی جشنواره سالانه تئاتر کارگری برگزار می‌کردیم منتها دستگاه‌های مسئول دیگر با ما همکاری نکردند و ما هم نتوانستیم جشنواره را ادامه دهیم وگرنه ما 10 سال در این عرصه فعالیت کردیم. امیدواریم از این پس بتوانیم تئاتر را از نو زنده کنیم و همین امشب برای ما الهام‌بخش شد که حرکت‌هایی در عرصه تئاتر دینی و آیینی داشته باشیم.