به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، شهرام کرمی در جلسه ستادبرگزاری جشنواره در همدان، اظهار کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره همدان به خوبی ثابت کرد که میزبان شایسته‌ای برای بزرگترین رویداد هنری حوزه کودک و نوجوان در کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل استان چه در هنرمندان و چه نیروی انسانی ظرفیت یگانه‌ای است؛ خاطرنشان کرد: در این جشنواره بخش عمده کارها بر عهده استان بوده و مرکز هم تلاش می‌کند با نظارت و حمایت، جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

کرمی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به مطالبه عمومی تبدیل شده است؛ اما من نگرانی درباره برگزاری این رویداد ندارم، زیرا معتقدم در طول بیست و پنج دوره برگزاری جشنواره تجربیات ارزنده‌ای کسب شده که می‌تواند برای دوره‌های آینده تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اراده ما این است که این جشنواره به مطلوب‌ترین شکل ممکن برگزار شود و در این راستا تلاش کردیم در بخش‌های مختلف، بخصوص حوزه بین‌الملل از نظر کمی و کیفی آثار مناسبی انتخاب کنیم.

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان هم در این جلسه از برگزاری جلسات متعدد با هنرمندان و اهالی رسانه خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم با هم‍فکری و یاری کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه، جشنواره خوبی در این دوره برگزار کنیم.

مجید قناد با تأکید بر اینکه توجه به نیاز مخاطب کودک و نوجوان اولویت اصلی برگزاری است جشنواره است، افزود: توجه به مضامین آموزشی و تربیتی کودکان و نوجوانان از دیگر موارد حائز اهمیت بوده و در انتخاب آثار هم به این نکته توجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بیست و ششم با شعار "کودک، طبیعت و تئاتر" برگزار خواهد شد؛ در واقع هدف از انتخاب این شعار برقراری پیوندی عمیق بین نسل آینده‌ساز کشور با محیط زیست و طبیعت است و در بخش‌های مختلف جشنواره هم به صورت ویژه به این موضوع پرداخته خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم در ادامه گزارشی از فعالیت‌های دبیرخانه جشنواره در همدان ارائه کرد و با بیان اینکه بیش از 300 اثر از هنرمندان 29 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است؛ گفت: تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل توجهی دارد.

احمدرضا احسانی افزود: در بخش کودک 82 اثر، بخش نوجوان 50 اثر، بخش خیابانی 66 اثر، بخش خردسال 48 اثر و در بخش نمایشنامه نویسی 57 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که این آمار نسبت به دوره بیست و پنجم حدود 20 درصد افزایش یافته است.

احسانی استقبال هنرمندان از جشنواره بین المللی کودک و نوجوان همدان را قابل توجه دانست و گفت: تلاش می‌کنیم این دوره از جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شده و رضایت هنرمندان شرکت کننده و مخاطبان کودک و نوجوان را همراه داشته باشد.