سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مشق شب" نوشته و کار امیر نجفی از 5 شهریورماه ساعت 19 در سالن اصلی تئاتر مولوی با بازی رضا محمدخانی، نیکان راست‌قلم، علیرضا حق‌پرست، سمیرا نجاری، علی چاقوچی، یگانه رجبی، برسام نوری و مرتضی یوسفی روی صحنه است. این اثر نمایشی پیش از این در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا شده است.

امیر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: این نمایش به صورت کارگاهی شکل گرفته است. در ابتدا طرح و ایده‌ای ده صفحه‌ای نوشته بودم که در روند تمرینات نمایش با مذاکرات و کلنجارهایی که در ارتباط با این ایده داشتیم، تغییراتی در آن ایجاد کردیم و با اتودهایی که صورت گرفت، در نهایت به این نمایش رسیدیم.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود 8 ماه به طول انجامید، درباره موضوع و مضمون این نمایش یادآور شد: ترجیح‌ام بر این است که درباره مضمون این نمایش توضیحی ندهم اما این نمایش داستان خانواده‌ای است که در وقت شام به دور میزی نشسته‌اند که متوجه می‌شوند که کسی نمی‌تواند از جای خود بلند شود.

کارگردان نمایش "باد می‌وزد" درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "مشق شب" عنوان کرد: برخلاف دیگر آثاری که تاکنون روی صحنه آورده‌ام، این نمایش به سمت فرم حرکت می‌کند و فرم در این نمایش برای‌مان ارجحیت دارد. این نمایش فضایی میان فرمالیست فانتزی و رئالیست دارد.

نجفی درباره طراحی صحنه این نمایش اظهار کرد: از آنجا که به فضای مینی‌مال علاقمند هستم، این نمایش از بازی‌ها تا طراحی حرکت و صحنه مینی‌مال است. در صحنه آنچه که نیاز است قرار دارد و سعی‌مان بر این بوده تا همه چیز کاربردی باشد و فضای کار را به مخاطب انتقال دهد. در صحنه میز، شمعدان، پوستر و وسایل شام به صورت مختصر دیده می‌شود و تلاش‌مان براین بوده تا شلوغ کاری نکنیم.

او همچنین درباره موسیق این اثر گفت: در ابتدای این نمایش از افکت‌هایی استفاده شده و موسیقی آخر نمایش نیز انتخابی است و پویا نوروزی ادیت‌هایی را روی آن انجام داده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: سرمایه‌گذار: موسسه هنری مهرسان، گروه کارگردانی: سارا بهرامی و مهدی اسدی، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح نور: محمدرضا رحمتی، طراح صدا: پویا نوروزی، طراح لباس: امیر نجفی، عکاس: مهدی آشنا و طراح پوستر و گرافیست: حامد رسول‌آبادی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.