به گزارش هنرآنلاین، دهمین همایش بیماران سیستیوزیس در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) همراه با اجرای نمایش در مورد این بیماری برگزار شد.

همایش بیماران سیستیوزیس در بیمارستان رسول اکرم، با هدف آموزش به بیماران و خانواده‌ها درباره این بیماری، راهکارهای درمان، راه‌های پیشگیری و افزایش آگاهی خانواده‌ها برگزار شد.

سیستیوزیس نوعی بیماری نادر است که در هر ۱۰ هزار تولد یک مورد ابتلا به آن دیده می‌‌شود. در ایران نیز تاکنون نزدیک به دویست بیمار  مبتلا به  سیستیوزیس شناسایی شده و نیاز به آموزش دارند. باید توجه کرد که این بیماری  ژنتیکی بوده و ۹۵ درصد از موارد ابتلا به آن دیده می‌شود. در ایران نیز تاکنون نزدیک به دویست بیمار مبتلا به سیستیوزیس شناسایی شدند و نیاز به آموزش دارند. 

این بیماری ژنتیکی بوده و ۹۵ درصد از موارد ابتلا به آن به دلیل ازدواج فامیلی رخ می‌دهد.

در این همایش سپیده عیدی نویسنده و کارگردان تئاتر با گروهی از هنرجویان نمایشی را در این راستا به روی صحنه بردند که این نمایش آگاه‌سازی و نحوه برخورد با این بیماری است و نشان می‌دهد که عدم درمان این بیماری چگونه می‌تواند به زوال عضلات، چشم‌ها، ناتوانی در بلع، دیابت، کم کاری تیروئید و مشکلات دستگاه عصبی بینجامد.

هر ساله در ایران روزی به نام این بیماری مشخص شده که در این روز در تهران و برخی شهرستان‌ها همایش آموزشی، نمایشی برای بیماران برگزار می‌شود.

اجرای ویژه نمایش "گرگ ها"

‌‎ نمایش دو زبانه "گرگ ها"که تا امروز با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است، چهارشنبه و پنج شنبه (سوم و چهارم مهرماه) علاوه بر ساعت ۱۸ در ساعت ۲۱:۱۵ نیز به روی صحنه می‌رود.

"گرگ ها" روزهای یکشنبه و دوشنبه به زبان انگلیسی و باقی روزها به زبان فارسی اجرا می‌شود همچنین اجراهای ویژه این نمایش به زبان فارسی خواهد بود.

"گرگ ها" به نویسندگی سارا دلپ، کارگردانی دانیال خجسته، دراماتورژی مهناز کیومرثی و تهیه‌کنندگی دپارتمان هنرهای نمایشی سفیر گفتمان از چهار شهریور ماه در تالار حافظ به روی صحنه رفته است.

بازیگران این نمایش عبارتند از: ‌‎سمانه نوراللهی، نیوشا نادری، ندا جبرئیلی، تینا پیرویسیان، مائده ایرجی راد، کاملیا حق‌وردیان، پگاه ابراهیمی، گل‌آرا مقدسی و کیمیا شهریه.

‌‎سایر عوامل این نمایش عبارتند از: ‌‎دستیار کارگردان: المیرا شمشیری، طراح صحنه: دانیال خجسته، حامد ستاری، طراح لباس: مریم نور‌محمدی، طراح صدا و موسیقی: فرشاد فزونی، طراح گریم: سامان مه آبادی، طراح نور: محمدرضا رحمتی، طراح حرکت: دانیال خجسته، کاملیا حق وردیان، طراح عروسک: ناهید ریحانی، گرافیک و ساخت تیزر: استودیو مشق، عکاس: کیارش مسیبی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی و ‌‎روابط عمومی، رسانه و تبلیغات: گروه هنری پژواک.

‌‎این نمایش که روزهای یکشنبه و دوشنبه به زبان انگلیسی و باقی روزها به زبان فارسی اجرا می شود تا ۴ مهرماه به صحنه می‌رود.

‌‎علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۶۲۹۸۲۲ تماس بگیرند.

دانشجویان با بلیت نیم‌بها نمایش مهتاب نصیرپور را می‌بینند

دانشجویان کلیه رشته‌ها می‌توانند از دوشنبه اول مهرماه با بلیت نیم‌بها به تماشای نمایش "اثر پرتوهای گاما بر گل‌های همیشه بهار" بنشینند.

مرحله دوم اجراهای نمایش "اثر پرتوهای گاما بر گل‌‌های همیشه بهار" به کارگردانی مهتاب نصیرپور از 27 شهریورماه در تماشاخانه مهرگان شروع شده است. این نمایش هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 21 روی صحنه می‌رود. با آغاز سال تحصیلی دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی به گیشه تماشاخانه، هفته اول مهرماه از تخفیف این نمایش استفاده کنند.

مهتاب نصیرپور، سامان مظلومی، مبینا طبایی، المیرا صارمی، آریان مجدپور و نیکتا مستوفی بازیگران این نمایش هستند. شهرام زرگر این نمایشنامه را ترجمه و محمد رحمانیان آن را دراماتورژی کرده است. رستاک حلاج خواننده و آهنگساز ترانه "گلهای همیشه بهار" را برای این نمایش اجرا کرده است.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: ترانه‌سرا: حسن علیشیری، تنظیم: اشکان دباغ، دستیاران کارگردان: پدیده جمال‌ها، علیرضا فولادشکن، محمود زهره‌وند و شهاب ملک‌پور و مشاور رسانه‌ای: محدثه واعظی‌پور.

برنامه‌های انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ویژه هفته دفاع مقدس اعلام شد

مدیرعامل انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس از برنامه‌های این انجمن ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد.

محسن سلیمانی فارسانی مدیرعامل این انجمن گفت: به پاسداشت یاد و خاطره حماسه مانا و تاریخی هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در برابر هجوم ارتش بعثی و به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان ایثارگران و رزمندگان و مجاهدان جبهه حق علیه باطل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با شیوه‌ای نو این‌بار به میان مردم و اقشار گوناگون جامعه خواهد آمد.

سلیمانی فارسانی افزود: با برنامه‌ریزی های انجام شده و با جلب مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت مترو تهران و حومه و با همکاری هنرمندان حرفه‌ای تئاتر خیابانی و محیطی قصد داریم تا برنامه‌ای را با عنوان "روایت حماسه" در میادین اصلی، ایستگاه‌های پرتردد و پرمخاطب مترو برگزار کنیم. از این رو هنرمندان سرشناس این حوزه آقای علی محمد رادمنش و فاطمه رادمنش دعوت ما را لبیک گفتند و در این برنامه ما را همراهی می‌کنند.

وی افزود: این برنامه قرار است از فردا دوشنبه یکم مهر ماه تا شنبه ششم مهر ماه در ایوان انتظار میدان حضرت ولی عصر (عج) و محوطه تئاترشهر تهران برای عموم مردم و مخاطبان اجرا شود.

 سلیمانی فارسانی همچنین از اجرای برنامه پرفورمنس "فصل شیدایی" توسط مردان نقره‌ای (silver man) خبر داد و گفت: برنامه دیگر انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس ویژه هفته دفاع مقدس اجرای تصاویر و قاب‌های ماندگار دفاع مقدس توسط گروه هنری هنرمند گرامی آقای ابوالفضل همراه است که از فردا دوم مهرماه تا ششم مهر ماه در میدان آزادی، میدان امام حسین(ع)، تئاترشهر، ایوان انتظار و میدان امام خمینی(ره) برنامه هنری خود را اجرا خواهند کرد.