به گزارش هنرآنلاین، پوستر نمایش "امشب اینجا" به کارگردانی مژگان خالقی که توسط سینا افشار طراحی شده، منتشر شد.

نمایش "امشب اینجا" عنوان جدیدترین تجربه مژگان خالقی در زمینه نویسندگی و کارگردانی تئاتر است که توسط محمد چرمشیر دراماتورژی شده است. این اثر نمایشی که موضوعی اجتماعی با محوریت زنان دارد، در شکل روایت، ساختار و طراحی اجرا، تجربه‌ای متفاوت در کارهای واقع‌گرا است.

در آستانه آغاز اجرای عمومی "امشب اینجا" که قرار است از امشب یکشنبه ۲۴ شهریور، ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود، پوستر این اثر نمایشی که توسط سینا افشار طراحی شده، منتشر شد.

"امشب اینجا" با حضور میترا حجار، هانا کامکار، ترلان پروانه و جواد مولانیا روی صحنه می‌رود.

دیگر عوامل اجرایی این اثر نمایشی عبارتند از: طراح صحنه: منوچهر شجاع، طراح صدا و آهنگساز: فرشاد فزونی، طراح چهره‌پردازی: ماریا حاجیها، طراح نور: علی کوزه‌گر، طراح لباس: سمانه داوودی پارسا، طراح گرافیک: سینا افشار، مجری طرح: محمد طباطبایی، مدیر تولید: خسرو خالقی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: علی نصر، عکاس: میلاد بهشتی، مدیر تبلیغات: امیر قالیچی، دستیار دوم کارگردان: فرشید شایسته، مدیر صحنه: مهزیار رضویان، منشی صحنه: ناعمه علمی‌نژاد و دستیار صحنه: نازگل مهرانی.

 

اجرای نمایش "حماقت ایکاروس" در نوفل لوشاتو

محمدرضا حسینی بازیگر و کارگردان سرپرست گروه "نمایش نقطه چین" نمایش "حماقت ایکاروس" به نویسندگی مهدی معبودی و تهیه‌کنندگی کمیل توحیدلو رادر عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌برد.

وی در مقام کارگردان آثاری چون "شاید جایی دیگر"،  "آخرین شیر کهکشان راه شیری"، "هشت"، "راس ساعت هفت بخاطر لیلا"، "مردی که از اصب...صل افتاد"، "اسپرسو با طعم پپرونی" و در مقام بازیگر آثاری نظیر "پزشک نازنین"، "آنور پرچی"، "خرده جنایت‌های زناشویی"، "آخرین شیر کهکشان راه شیری"، "هشت"، "در پیچاپیچ دالان‌های جنگ"، "شب بخیر جناب کنت" و "بن بست" را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.

در خلاصه این اثر نمایشی چنین آمده است: "ددالوس نویسنده تنهایی است که قصه‌ای را سالها نوشته و در محدوده ذهن خود با آنها زندگی می‌کند، حال تمام افراد قصه افسار گسیخته شده و او قدرتی برای کنترل آنها ندارد و می‌ترسد قصه را تغییر دهد..."

از عوامل این نمایش میتوان به آیدین صمیمی (دستیار کارگردان ‌و برنامه ریز)، آنوش آوانسیان، سوسن بقاء شانجانی (دستیاران لباس)، حسین پناهی (دوخت لباس)، ایمان خرم نژاد (مدیر صحنه)، کوروش برزی، آرمین سلجوقی (عکس)، مریم میرزایی، محمدسلیمی (طراحی و ساخت تیزر و ویدیو آرت- گروه هنری آرت کات)، میثم زرقانی (مدیر اجرایی گروه هنری آرت کارت) . سارا حدادی و مجید مهرآبادی (مشاور رسانه‌ای و تبلیغات مجازی- you studio) اشاره کرد.

نمایش "حماقت ایکاروس" به نویسندگی مهدی معبودی و به کارگردانی محمدرضا حسینی در سالن شماره ۱ عمارت نوفل لوشاتو از اول مهر ماه به روی صحنه می‌رود، بازیگران این اثر نمایشی متعاقبا اعلام می‌شود.

 

فراخوان  بازیگری در مرکز آموزش بنیاد رودکی

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی  برای تکمیل گروه بازیگری کارگاه تئاتر روایی که با همکاری گروه نمایش "نیست" برگزار می‌شود از هنرجویانى که داری مهارت‌های ویژه‌ای در زمینه موسیقی و تئاتر هستند دعوت به همکاری می‌کند.

هدف این کارگاه‌ها، کشف استعداد و ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به بازیگری است؛ علاقه مندان فرصت تجربه‌ای حرفه‌ای را در فضای  تالار حافظ بنیاد رودکی پیدا می‌کنند.

این کارگاه‌ها توسط مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی و با همکاری حسین جمالی (سرپرست گروه نمایش نیست) و در دو ترم طراحی شده است.

پیش از این سرفصل‌های ترم اول این کارگاه که در طول یک پروسه پژوهشی و اجرایی بر روی شیوه اجرای نمایش‌های ایرانی به دست آمده، با حضور استادان با تجربه تئاتر، سینما و موسیقی: حمید پور‌آذری، حسین جمالی، مجید رحمتی، امیرحسین عسگری، مهدی فرهادی پور و صنم پاشا در نیمه شهریور به پایان رسید.

 ترم دوم این رویداد از بیست و چهارم شهریورماه آغاز می‌شود تا نمایشی با نام موقت "قرار" با حضور هنرجویان، بازیگران و هنرمندان با سابقه تئاتر در آذرماه در تالار حافظ به روی صحنه رود.

علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ 26 شهریور با مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی به شماره تلفن‌های 9-66743358 تماس گرفته و پس از مصاحبه به کارگاه‌ها ملحق شوند.

 

نخستین اجرای "افرای ژاپنی" ویژه انجمن عکاسان خانه تئاتر

نمایش "افرای ژاپنی" که با طراحی و کارگردانی حسین کشفی اصل، نخستین اجرای خود را به اعضاء انجمن عکاسان خانه تئاتر اختصاص می‌دهد.

این نمایش که نوشته مسعود هاشمی نژاد است، از تاریخ 26 شهریور به مدت سی شب در تماشاخانه هامون روی صحنه می‌رود و در نخستین شب اجرای این اثر، پذیرای اعضاء انجمن عکاسان خانه تئاتر می‌شود.

در این نمایش که با تهیه‌کنندگی مریم محمودزاده روی صحنه می رود، بازیگرانی چون حمید رحیمی، زری کریمی، کیمیا جواهری، فرزاد برهمن، تینا هاشمی و حسین کشفی اصل ایفای نقش دارند و الهه افخمی نیز دستیار کارگردان نمایش است.

همچنین موسیقی نمایش توسط فرزاد برهمن و آرزو لشگری ساخته شده و رضا خضرایی طراح نور، زری کریمی طراح لباس، کیمیا جواهری طراح گریم، محمد مصیبی مجری گریم، اشکان قازانچایی طراح پوستر و بروشور نمایش، مهدی عمادی عکاس، امیر قالیچی روابط عمومی، کوروش ابراهیم‌زاده امور بین‌الملل و پیمان شیخی مشاور رسانه نمایش است.

نمایش "افرای ژاپنی" روایتگر داستان یک شب نشینی بی سرو و ته و تقابل دو زوج است که در پایان منجر به برملا شدن رازهایی بین آنها می‌شود. این نمایش برگرفته از نمایشنامه "سه روایت از زندگی" نوشته یاسمینا رضا است که مسعود هاشمی‌نژاد، فضایی کاملا جدید و نو از این اثر خلق کرده که برای تماشاگر ایرانی فضایی ملموس‌تر داشته باشد.

علاقمندان به تماشای نمایش "افرای ژاپنی" می‌توانند از 27 شهریور تا 26 مهر ماه، هر شب ساعت 21 به غیر از شنبه‌ها به تماشاخانه هامون به نشانی خیابان انقلاب، ابتدای خیابان فلسطین جنوبی پلاک 292 مراجعه کنند.