به گزرش هنرآنلاین، نمایش موزیکال "مری پاپینز" قرار است با حضور بهنوش طباطبایی روایتگر ماجراجویی‌ها و داستان‌های هیجان‌انگیزی باشد که در خانواده "بنکس" رخ می‌دهد. این نمایش قرار است آبان ماه سال‌جاری به عنوان سومین تجربه گروه تولیدی موزیکال‌های "الیورتوییست" و "بینوایان" به کارگردانی احمد سلیمانی در تالار وحدت به اجرا در آید.

 "مری پاپینز"؛ یکی از محبوبترین شخصیت‌های فانتزی است که تا قبل از این به هنرمندان چیره‌دستی در تاریخ سینمای جهان از جمله جولی اندروز رسیده است. نقش‌آفرینی جولی اندروز در نقش مری پاپینز در سال ۱۹۶۴ اسکار بهترین بازیگر زن نقش اصلی را برای وی به ارمغان آورد و همچنین با ایفای این نقش، وی به انتخاب مجله پریمیر جزو یکصد شخصیت برتر تاریخ سینما قرار گرفت. نقشی که در کنار سایر نقش‌های اندروز همچنان برای او افتخار می‌آفریند. جولی اندروز، ستاره موزیکال‌های مری پاپینز و اشک‌ها و لبخندها سوم سپتامبر سال جاری شیر طلایی افتخاری ونیز را به خاطر یک عمر فعالیت‌های هنری از آن خود کرد. جایزه گلدن گلوب و بفتا هم قبل از اینها برای بازی در نقش مری پاپینز نصیب جولی اندروز شده بود.

حدود دو دهه بعد، "ناتالیا آندریچنکو" در نقش "مری پاپینز" ظاهر شد.

 پس از پیچ و خم‌های بسیاری که این شخصیت در طول تاریخ نمایش و سینما پشت سر گذاشته، حالا قرار است توسط یکی از بازیگران شناخته شده ایرانی بازآفرینی شود تا بدین ترتیب بهنوش طباطبایی عنوان "مری پاپینز" را به نام خود ثبت کند.

بهنوش طباطبایی؛ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که آثار درخشانی در کارنامه حرفه‌ای خود دارد از آبان ماه امسال در نقش "مری پاپینز"؛ پرستار خانواده بنکس روی صحنه تالار وحدت ظاهر می‌شود. طباطبایی دو سال متوالى کاندیداى بهترین بازیگر زن براى نمایش‌هاى "داستان یک پلکان" و " ابرهاى پشت حنجره" به کارگردانى رضا گوران از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در سال‌های ٨٨ و ٨٩ و به خاطر  نمایش "سیندرلا" اثر جلال تهرانی کاندیداى جایزه بهترین بازیگر زن در جشن منتقدان تئاتر در سال ٩٣ شد.

وی همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ماجرای نیمروز - رد خون در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و نقش مکمل زن برای فیلم سیانور در جشن منتقدان سینما شد.

در کارنامه حرفه‌ای بهنوش طباطبایی علاوه بر فعالیت‌های سینمایی آثار نمایشی همچون "فصل شکار بادبادکها" به کارگردانی  جلال تهرانى، "ترانه‌هاى قدیمى"، "سینماهاى من"، " آدامس خوانى"، " نام تمام مادران" و " آینه‌هاى روبرو" به کارگردانی محمد رحمانیان به چشم  می‌خورد.

این اثر اقتباسی آزاد از مجموعه داستان‌های مری پاپینز نوشته پاملاتراورس با ترجمه احمد کولیوندی، ترانه‌سرایی و دراماتورژی محمدرضا کوهستانی است.

 

چهار نمایش تازه در "پردیس تئاتر شهرزاد" روی صحنه می‌رود

در دور جدید اجراهای پردیس تئاتر شهرزاد؛ چهار اثر نمایشی تازه از کارگردانان مختلف در این مجموعه روی صحنه خواهد رفت.

آیین افتتاح نمایش "هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز" به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان در تاریخ یکشنبه 24 شهریورماه در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد برگزار خواهد شد و این نخستین اجرای این اثر نمایشی است که هر روز ساعت 19 به صحنه خواهد رفت.

سجاد افشاریان، مرتضی درویش زاده، نیکـو بستانــی، محمد لاریان، گیلدا ویشکی، امید سعیدی، سهیل کرمیـار، نیمـا خطیب شاد، علی مشایخـی، وحیـد حبیبیـان،  ثمیـن داروغه، پریسا طهماسب، ارمغان خانمحمدی، کیمیـا فیضـی، نستـرن نعمتی، هانـی صادقـی، منصوره بنی احمد، نگـــار قربانـــی‌، اشکان غلامی، دیانا حق شناس‌، رضا ارژنگ، محمد رحمانیان، علی یوسفی و ستوده میرخلف زاده بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین از سوی دیگر  نمایش "آلزا" به کارگردانی محمدرضا آگاه در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد از تاریخ 24 شهریورماه اجراهای خود را آغاز می‌کند.

"آلزا" یک نمایشنامه اقتباسی است و مضمونی اجتماعی دارد. باریگران آن جز چهره‌های جوان در حوزه آثار نمایشی محسوب می‌شوند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نمایش "آلزا" هرشب ساعت 19:15 در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

شادی مهدی خانی، یگانه ماموریان، فرزانه نوشاد، سعید سلطانیان، مهدی کیان و سعید جاودان باریگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‎پردازند.

گفتنی است نمایش تازه دیگری که در روزهای نخست فصل پاییز در پردیس شهرزاد روی صحنه خواهد رفت؛ تازه‌ترین نمایش سهراب حسینی با عنوان "زیبایی گاهی زن است" خواهد بود. این نمایش روایتگر داستان زندگی مرد و زنی است که اسیر اتفاق‌هایی می‎شوند.

هومن برق نورد و بهاره افشاری بازیگران تازه‌ترین نمایش سهراب حسینی خواهند بود و این اثر نمایشی از تاریخ 27 شهریورماه هر شب ساعت 20:30 در سالن ارکیده پردیس شهرزاد روی صحنه خواهد رفت.

نمایش "ستاره ها خاموشند" عنوان اثر نمایشی تازه دیگری است که از تاریخ 27 شهریورماه در سالن صنوبر روی صحنه خواهد رفت. این نمایش مضمونی اجتماعی دارد و به روابط میان انسان‌ها می‌پردازد. سیدمسعود نورزاده کارگردانی این نمایش را بر عهده خواهد داشت و امید رهبر، هلیا حمیدی، امیر صیرفی، علی کیانی، حسین براتی، مهشید زبردست و .... بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند.

 

پخش زندگی " شهریار " در رادیو نمایش

داستان زندگی" شهریار" شاعر معاصر ایرانی در قالب سریال رادیویی "طبیب دل" از رادیو نمایش پخش می‌شود.

نمایش "طبیب دل" را علی دنیوی ساروی براساس زندگی استاد شهریار، به رشته تحریر در آورده است.

این سریال رادیویی به کارگردانی رضا عمرانی، تهیه کنندگی محمد مهاجر و با هنرمندی مهین نثری، علی زرینی، احمد گنجی، نورالدین جوادیان، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکتوری نرگس موسی پور، هر روز ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

آغاز اجرای نمایش "فولاد هرگز زنگ نمی‌زند" در نوفل لوشاتو

نمایش "فولاد هرگز زنگ نمی‌زند" به نویسندگیِ سیروس همتی و تهیه‌کنندگی و کارگردانیِ شیوا دیناروند، از بیست‌ و چهارم شهریور ماه، در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا خواهد شد. افتتاحیۀ آن، با حضور بهزاد فراهانی و تجلیل از سال‌ها فعالیت هنری این بازیگر و فیلمنامه‌نویس مطرح کشور همراه خواهد بود.

در "فولاد هرگز زنگ نمی‌زند" مهرانه دختر جوانی است که برای تأمین هزینه‌های مالیِ خود و پدرش به شرکت تصویربرداریِ کام مراجعه کرده و به‌خاطر کار در شرکت، سی میلیون تومان سفته داده است. حال از طرف یکی از شرکای شرکت تهدید می‌شود.

در این نمایش افشین سنگ‌چاپ، ایمان صفا، آذین فولادوند، محمد سیاهپوش و رضوان کرباسی به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل "فولاد هرگز زنگ نمی‌زند" عبارتند از: دستیار کارگردان: پویان رضایی؛ منشی صحنه: علی زروان؛ مدیر صحنه: یونس رحیمی؛ طراح صحنه: مهنوش امینیانی؛ طراح لباس: فروغ بابادی؛ طراح پوستر و بروشور: سیامک پناهی؛ عکاس: امیر مبارکی؛ موسیقی: متین کریمی و روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

فروش بلیت اینترنتیِ "فولاد هرگز زنگ نمی‌زند" در سایت تیوال آغاز شده است. این نمایش، از بیست‌و‌چهارم شهریورماه تا پانزدهم مهرماه 1398 هرروز، غیر از شنبه‌ها ساعت 18:15 به مدت پنجاه دقیقه در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا، عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

 

پوستر "هوشنگ لاک‌پشته" منتشر شد

 

همزمان با آغاز اجرای نمایش "هوشنگ لاک‌پشته" به کارگردانی الکا هدایت از روز یکشنبه 24 شهریور در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پوستر این نمایش نیز منتشر شد.

نمایش "هوشنگ لاک‌پشته" اثری از هنرجویان کودک آکادمی تئاتر لیو به سرپرستی حسن معجونی است که با طراحی و کارگردانی الکا هدایت از ۲۴ شهریور تا ۱۲ مهر و همچنین از ۲۱ تا ۲۶ مهر در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

پوستر این اثر نمایشی نیز که توسط میثم امیربکائی طراحی شده، در آستانه آغاز اجرای عمومی اثر منتشر شد.

نمایش "هوشنگ لاک‌پشته" بر اساس داستانی از نوید سیدعلی اکبر و توسط سپیده فلاح‌پور نگاشته شده و با حضور آوا شریفی و آوا درویشی به صحنه می‌رود.

محمد عاقبتی مشاور کارگردان و مدیر تولید، آذرنوش خدامی موسیقی، سینا رشیدی مدیر تکنیک، گلنوش طاهری، بیتا بهارلو و نوگل طاهری ساخت اشیا و آکس‌سوآر صحنه، ندا تسلیمیان دستیار کارگردان و مدیر صحنه، سپهر صانعی اجرای نور، ارکلیا جابری، ملیحه جعفری و حامد افرا گروه کارگردانی، آذنوش خدامی و حدیث جمالی نوازنده عود و گلدیس نمازیان عکاس این اثر نمایشی هستند.

طراحی و ساخت ویدئوی نمایش "هوشنگ لاک‌پشته" نیز توسط هنرجویان کودک تجسمی به سرپرستی طلا پریها انجام شده است.

این نمایش ساعت ۱۸ در سالن گلستان این مرکز واقع در بوستان لاله، اجرا می‌شود.

 

"خاندان چن چی" در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه می‌رود

امین سعدی در تازه‌ترین اثر نمایشی خود به سراغ متنی از آنتونن آرتو به نام "خاندان چن چی" رفته است.

او که سال گذشته نمایش "دولوروسا" را برای اجرا روی صحنه برد و با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شده بود، این‌بار در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو نمایشنامه "خاندان چن چی" را کارگردانی می‌کند.

نمایشنامه "خاندان چن چی" روایتی تاریخی- فلسفی دارد که آنتونن آرتو به زیباترین شکل ممکن، قصه‌ یک کنت جنایت کار در دل تاریخ را به قلم کشیده است. این قصه نیز مانند آثار شکسپیر تاریخ مصرف ندارد و همیشه جاری‌ است و حرفی برای گفتن و دیده شدن دارد. این پویایی و پیچیدگی متن می‌تواند قطعاً جذابیتی باشد برای تماشای این نمایش که ساختاری اخلاق‌گرایانه و در عین حال رازآلود دارد.

بازیگران نمایش "خاندان چن چی" علی کشوری، میثم جهانگیری، آرام نیک بین، نسیم ایمانی، محمد محمد زاده، شبیر رامتین، مصطفی برات‌پور، بهروزصیامی، نیما منصوری، رامک نوروزی، علی کاشمریو رزا ارجمندی هستند و دیگر عوامل آن عبارتند از : دستیار کارگردان: شهرام نراقی، منشی صحنه و برنامه‌ریز: بهار کشاورزی، طراح لباس: متین کیمنش، طراح حرکت: امین حسن زاده، طراح نور: علی تابع امام، طراح گریم: مها دوستی، طراح پوستر، بروشور و گرافیست: خورشید آزادی، طراح صحنه: امین سعدی، عکاس: مهدی آزادبخت، عکاسی پشت صحنه: سحر خیراله،طراح و ساخت ماسک: مهدی محمدی، افکت، صداگذاری و موسیقی: عرفان سرهنگیان، صدابردار: ایمان سرهنگیان، نورپرداز: مجید عابری، مدیر روابط عمومی: رسول شهبازی و مدیر هماهنگی: مونا نظری.

این نمایش قرار است براساس جدول اجرایی خود از ۲۴ شهریور ماه در سالن اصلی عمارت نوفل لوشاتو به مدت یک ماه به صحنه برود.

بلیت سه اجرای اول این نمایش به مناسبت افتتاحیه نمایش با تخفیف ۲۵ ٪ در سایت تیوال در حال پیش فروش است.

 

اجرای ویژه نمایش "گرگ ها" به زبان فارسی در روز شنبه

‌‎این نمایش که روزهای یکشنبه و دوشنبه به زبان انگلیسی و باقی روزها به زبان فارسی اجرا می‌شود، شنبه ۲۳ شهریور نیز در ساعت ۱۸ اجرای ویژه‌اى به زبان فارسی خواهد داشت.

"گرگ ها" به نویسندگی سارا دلپ، کارگردانی دانیال خجسته و تهیه کنندگی دپارتمان هنرهای نمایشی سفیر گفتمان از چهار شهریور ماه در تالار حافظ اجراى خود را آغاز کرده  است و هفته پایانى خود را سپرى مى‌کند.

بازیگران این نمایش عبارتند از: ‌‎سمانه نوراللهی، نیوشا نادری، ندا جبرئیلی، تینا پیرویسیان، مائده ایرجی راد، کاملیا حق‌وردیان، پگاه ابراهیمی، گل‌آرا مقدسی و کیمیا شهریه.

‌‎سایر عوامل این نمایش عبارتند از: ‌‎دستیار کارگردان: المیرا شمشیری، طراح صحنه: دانیال خجسته، حامد ستاری، طراح لباس: مریم نور‌محمدی، طراح صدا و موسیقی: فرشاد فزونی، طراح گریم: سامان مه آبادی، طراح نور: محمدرضا رحمتی، طراح حرکت: دانیال خجسته، کاملیا حق وردیان، طراح عروسک: ناهید ریحانی، گرافیک و ساخت تیزر: استودیو مشق، عکاس: کیارش مسیبی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی و ‌‎روابط عمومی، رسانه و تبلیغات: گروه هنری پژواک.

‌‎این نمایش که روزهای یکشنبه و دوشنبه به زبان انگلیسی و باقی روزها به زبان فارسی اجرا می‌شود تا پایان شهریور ماه هر روز ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود.

‌‎علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۳۵۵۶۲۹۸۲۲ تماس بگیرند.