سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "فقط چهل روزه بودم" نوشته مسعود هاشمی‌نژاد به کارگردانی مسعود طیبی از 24 شهریورماه ساعت 18:30 در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش ایمان میرهاشمی و آرزو صفی‌یاری هستند.

مسعود طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "فقط چهل روزه بودم" گفت: این اثر، نمایشی تولیدی برای بخش اساتید جشنواره تئاتر دانشگاهی بود و فکر اجرای این نمایش در دانشگاه به ذهنم خطور کرد. با اینکه خودم در دوران دانشجویی در جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت نکرده بودم، زمانی‌که دیدم تعدادی از دانشجویانم بسیار مشتاق و پیگیر هستند، تصمیم گرفتم نمایشی را با دانشجویان، برای بخش اساتید جشنواره تئاتر دانشگاهی کار کنم.

او در ادامه اضافه کرد: نمایشنامه "فقط چهل روزه بودم" موضوعی دارد که ذهن همه انسان‌ها را به نوعی درگیر می‌کند. شاید این اثر نمایشی با فضای دیگر آثارم که تم انتقادی و سیاسی داشته‌اند، متفاوت باشد. این اثر دارای مضمونی شخصی و اجتماعی دارد و به مسئله مرگ و اتفاقاتی که برای افرادی که عزیزان‌شان را از دست می‌دهند و برخی دچار بیماری‌هایی مانند سایکوسوماتیک می‌شوند، می‌پردازد. این دغدغه من را وادار کرد تا به سراغ این متن از مسعود هاشمی‌نژاد بروم.

کارگردان نمایش "خون به پا می‌شود" ضمن اشاره به اینکه این نمایش درباره مرگ و اثرات آن بر اطرافیان متوفی است، خاطرنشان کرد: این نمایش داستان زندگی زن و شوهری است که مرد نویسنده است و می‌میرد و روح او به مدت چهل روز با زن در خانه زندگی می‌کند و زن با آخرین اثر ادبی همسرش زندگی می‌کند.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود یک سال به طول انجامیده است، درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: فضای این کار براساس ساختار بازیگری میکرواکتینگ طراحی شده است. نمایش فضایی کاملاً سورئالیستی دارد و گسست زمان در آن وجود دارد.

طیبی درباره طراحی صحنه نمایش "فقط چهل روزه بودم" یادآور شد: این نمایش طراحی صحنه خاص و مبتکرانه‌ای دارد که ترجیح می‌دهم چندان درباره آن صحبت نکنم تا مخاطب خود با آن مواجه شود. طراحی صحنه فضایی بسیار متفاوت دارد که مخاطبان این نمایش در جشنواره تئاتر دانشگاهی را بسیار تحت تاثیر قرار داد.

کارگردان نمایش "در مه بخوان" درباره موسیقی نمایش "فقط چهل روزه بودم"، اظهار کرد: موسیقی این نمایش کاملاً معطوف به ساختارهای افکتیکال و فضاساز است و تلاش‌مان بر این بوده تا با ایجاد یک فضاسازی مناسب در موسیقی، مخاطب را بیشتر با کار همراه کنیم و امیدوارم که این تاثیر موسیقیایی به روند دراماتیک اثر کمک کند.

مسعود طیبی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم مخاطبان تئاتر از اجراهای حرفه‌ای تئاتر دانشگاهی که بدون بازیگران چهره روی صحنه می‌آیند، استقبال و حمایت کنند و ما را در اجرای این نمایش تنها نگذارند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه‌کننده: صادق زارعی، دستیاراول کارگردان: کامران حاج علی اکبر، دستیار دوم کارگردان: حامد جبارزاده، منشی صحنه: غزال مهدی زاده، طراح نور: مجتبی گیویان، طراح صحنه: سعید آرین مجد، طراح لباس: متین کی منش، طراح صدا: یونس عبداله پور، گریم: بتسابه نعیمائی، مشاور رسانه‌ای و روابط‌عمومی: سمیه طیبی و نگار امیری، ساخت تیزرو تبلیغات: استودیو زروان، طراح پوستر: سینا سیدآبادی و عکاس: فائزه خاکی و صادق زارعی.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "فقط چهل روزه بودم" را از سایت تیوال تهیه کنند.