به گزارش هنرآنلاین، نمایش "شاتر شیطان" به نویسندگی، طراحی و کارگردانیِ مریم برزگر و تهیه‌کنندگیِ محمد خرم، از بیست‌وچهارم شهریورماه، در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود. برزگر پس از شانزده سال فعالیت در زمینۀ تئاتر، به‌عنوان نویسنده و کارگردان و همچنین سپری‌کردن تجربه‌های موفقی چون نمایش‌های "ماراساد" و "تهوع" در پردیس تئاتر شهرزاد، "شاتر شیطان" را به اجرا در خواهد آورد.

این نمایش، داستان زندگی مردی به نام "تسواف" است که با خدمتکارش "واگنر" زندگی می‌کند و در برزخِ ذهنیِ خویش گرفتار شده است. این برزخ، پیامدِ شکنجه و عشقی مریض‌گونه به دختر هجده‌ساله‌ای به نام "تیرگرام" است، غافل از اینکه خدمتکارش، واگنر، حاصل همان عشق نافرجام است. واگنر، در پیِ فرصتی می‌گردد تا به خاطر مادرش، از تسواف انتقام بگیرد. شکیب شجره، فرزانه سهیلی و همایون حیدرزاده در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

شکیب شجره، بازیگر، پژوهشگر، محقق و برگزارکنندۀ ورکشاپ‌های داخلی و بین‌المللی بازیگری بر اساس متد امیم ترا، پس از نقش‌آفرینی در آثاری چون فیلم‌ سینمایی "خوب بد جلف"، سریال "هیولا"، نمایش‌های "تهوع"، "ماراساد"، "اژدهاک"، "آدم آدم است"، "ژوکاست" و "پروانه‌های غمگین من در یک صبح دل‌انگیز بهاری" در نمایش "شاتر شیطان" به‌عنوان بازیگر حضور دارد.

دیگر عوامل اثر عبارتند از: دستیار کارگردان: عماد کرمی؛ طراح صحنه: مریم برزگر؛ طراح لباس: پارمیس امانت؛ دوخت لباس: میترا قاسمی پیروز و خانه طراحی و دوخت پارمیس امانت؛ طراح صدا و موسیقی: امید دولتخواه؛ طراح پوستر و بروشور: امیر رجبی؛ ساخت تیزر: رامین گرجی؛ روبط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه.

فروش بلیت اینترنتیِ "شاتر شیطان" در سایت تیوال آغاز شده است. این نمایش، از بیست‌و چهارم شهریورماه تا 15 مهرماه 1398 هرروز، ساعت 19:45 به مدت 60 دقیقه در عمارت نمایشی نوفل‌لوشاتو به نشانیِ حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچۀ زیبا، عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه خواهد بود.

 

معرفی عوامل نمایش "خرچنگ خانگی"

گروه بازیگران و عوامل نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی معرفی شدند.

اصغر همت، ناهید مسلمی، غلام فرج‌زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی و گاتا عابدی گروه بازیگران نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" به عنوان جدیدترین اثر نمایشی گروه تئاتر "تی تووک" را تشکیل دادند.

در این نمایش که نویسندگی و کارگردانی آن برعهده ابراهیم پشت‌کوهی و اقتباسی جدید از نمایشنامه "اتللو" اثر ویلیام شکسپیر است، الهه برادران به عنوان دستیار و برنامه ریز، غزال غلامی دستیار، گاتا عابدی به عنوان مشاور آرکی تایپ، امیرحسین خلیل‌زاده به عنوان مدیر صحنه، ابراهیم پشت‌کوهی و علی تهرانچی به عنوان طراح صحنه، مقدی شامیریان به عنوان طراح لباس، فاطیما پشت‌کوهی به عنوان طراح شلوار بندری، مجید کشاورز به عنوان طراح برقع، ثمین سالک به عنوان طراح گریم، ابراهیم پشت‌کوهی به عنوان طراح نور و مهدی آشنا به عنوان عکاس حضور دارند.

نمایش "تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند اتللو" در فضای جنوب ایران و بندرعباس مدرن روایت می‌شود و با سبک و سیاق رئالیسم جادویی در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

 

سعید پور صمیمی در ایرانشهر به روی صحنه رفت

نمایش‌های "آواز قو" به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پور صمیمی و پریزاد سیف و "امروز روز خوبی ست برای مردن" به کارگردانی کمال هاشمی و با بازی شیوا فلاحی و سارا سجادی شامگاه یکشنبه 10 شهریورماه در تماشاخانه ایرانشهر اجراهای عمومی خود را آغاز کردند.

نمایش "آواز قو" به کارگردانی پریزاد سیف و با بازی سعید پور صمیمی و پریزاد سیف شامگاه یکشنبه 10 شهریورماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ساعت 21 اجرای عمومی خود را آغاز کرد. از نکات قابل‌توجه در شب آغازین این نمایش استقبال قابل‌توجه مخاطبان جوان برای تماشای بازی سعید پور صمیمی بعد از 17 سال بر روی صحنه تئاتر بود.

همچنین نمایش "امروز روز خوبیست برای مردن" به کارگردانی کمال هاشمی و با بازی شیوا فلاحی و سارا سجادی نیز در سالن استاد سمندریان ساعت 21:15 اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

در خلاصه این نمایش آمده است: مونا یک دختر جنگ‌زده هست که در ادامه ماجراهایی که برایش اتفاق افتاده، در خانه‌ای مخروبه و خالی از سکنه زندگی می‌کند. یلدا که در زمان جنگ به همراه خانواده‌اش به کشوری دیگر مهاجرت کرده، به ایران می‌آید که خانه پدرش را بفروشد. او تصمیم می‌گیرد که برای آخرین بار خانه را ببیند و از آن فیلم بگیرد. او در خانه با مونا مواجه می‌شود. مونا سوژه‌ی خوبی برای فیلمش است ...

نمایش‌های "آواز قو" و "امروز روز خوبیست برای مردن" به ترتیب در ساعت‌های 21 و 21:15 در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌روند.

 

دو هزار نفر به تماشای ۱۰ شب نمایشنامه‌خوانی به نفع مردم سیل‌زده لرستان نشستند

بیش از دو هزار نفر به تماشای ۱۰ شب نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی به سرپرستی روح‌الله جعفری در حمایت از مردم سیل‌زده شهر معمولان استان لرستان نشستند.

با استقبال صد در صدی مخاطبان از رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر معمولان استان لرستان، بیش از دو هزار نفر به تماشای ۱۰ شب نمایشنامه‌خوانی خیریه این گروه نشستند.

این در حالی است که از همان آغازین ساعت باز شدن سایت تیوال برای فروش بلیت، بیش از ۸۰ درصد بلیت‌ها به فروش رفته بود و هر ۱۰ شب نمایشنامه‌خوانی با استقبال پرشور مخاطبان مواجه شد.

بلیت این رپرتوار در سایت تیوال ۲۰ هزار تومان قیمت گذاشته شده بود اما علاوه بر خرید بلیت، افرادی که می‌خواستند حمایت مالی هم از این کار خیرخواهانه داشته باشند، در سایت برایشان شرایطی فراهم شده بود که به صورت همت عالی، مبالغ مورد نظرشان را به این امر خیر اختصاص دهند.

رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر "معمولان" استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در تماشاخانه سنگلج برگزار شد و در این رپرتوار ۱۰ نمایشنامه از نمایشنامه‌نویسان مطرح ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند خوانده شد.

در طی ۱۰ روز به ترتیب ۱۰ نمایشنامه "تاج ماه" از فریده فرجام، "بلبل سرگشته" علی نصیریان، "قصه طلسم حریر و ماهی‌گیر" علی حاتمی، "سگی در خرمن‌جا" نصرت‌الله نویدی، "حالت چطوره مش‌رحیم؟" اسماعیل خلج، "گلدونه‌خانوم" اسماعیل خلج، "گمشدگان" بهرام بیضایی، "آسیدکاظم" محمود استادمحمد، "شاپرک خانم" بیژن مفید و "لبخند باشکوه آقای گیل" اکبر رادی خوانده شد.

همچنین نمایشنامه "لبخند باشکوه آقای گیل" با حضور خانواده حمیده بانو عنقا و آرش رادی (خانواده این نمایشنامه‌نویس فقید) به اکبر رادی و "شاپرک‌خانم" به بیژن مفید تقدیم شد.

در این رپرتوار، هنرمندانی چون شقایق فراهانی، محمد حاتمی، نگار عابدی، مهدی بجستانی، هانا کامکار، نادر فلاح، ناهید مسلمی، کاظم هژیرآزاد، گیتی قاسمی، عزت‌الله رمضانی‌فر، مونا فرجاد، مجید رحمتی، نسرین درخشان‌زاده، مسعود میرطاهری، نسیم شجاعی، یعقوب صباحی، شیوا مکی‌نیان، محمدرضا آزادفرد، غزاله جزایری، حمید رحیمی، دنیا مدنی، مرتضی آقاحسینی، مانیا علیجانی، جواد پورزند، حسین کشفی‌اصل، مصطفی ساسانی، محمد نادری، امیر رجبی، محمدرضا آسمانی، هادی پورمشاعی، داوود معینی‌کیا، کامیار محبی، شهاب عباسیان، هومن بنایی، سیدرضا علوی، عزالدین توفیق، محمد فرجی‌پو، مریم امیری، فاطمه نیشابوری، اشکان زیباییان، مهیار کوچکی، حمیدرضا کشوردوست، حسین هاشم‌پور، آریان غلامی، علیرضا شیخی، رها عربگری، آرامیس بیاتی، طاها عابدی، ماهان عابدی، بردیا خرسند، آزاده اکبری (صحنه‌خوان) و... روح‌الله جعفری را همراهی کردند.

سایر عوامل این رپرتوار عبارتند از: مشاور گروه: محمد جعفری سیاوشانی، مشاور کارگردان: مجید رحمتی، برنامه‌ریز، دستیار کارگردان و منشی صحنه: فرنوش فروزان، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح صدا: محمد مهدی نامجو، دستیار طراح صدا: سپهر حبیب، طراح پوستر: امیر رجبی، مدیر تولید: اشکان زیباییان، مدیر صحنه: متین میرزایی، دستیاران مدیر صحنه: احسان فرنودیان- عسل سالمی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سبا حیدرخانی، روابط عمومی: محمد لهاک، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، عکاس: میلاد بهشتی- طیبه نصراللهی- سیدضیا صفویان- ساناز دریایی- عماد دولتی- رضا جاویدی- علیرضا رمضانی، فرشید عباسی و ساخت تیزر: علی زندیه.

گروه موسیقی این پروژه نیز به شرح زیر هستند: آهنگساز: صنم پاشا، مشاور آهنگساز: زهره نیازمند، نوازندگان: محمد مشفق (نی- سرنا- کمانچه)- فرزام اعتمادی (سه‌تار)- فرزین طهرانیان (گیتار کلاسیک)- سعید مؤمن‌آبادی (سازهای کوبه‌ای)- محسن زینبی‌نژاد (تار)- احمد نونهال (پیانو)- آرمینا جعفری (هنگ‌درام- پرکاشن)- بیتا صادقی (گیتار الکتریک)- ریما حسن‌زاده (گیتار باس)- صنم پاشا (پیانو)- لیلی راستاد (ویولن)- دیمن عسگری (دیجریدو)- محمد آزادفرد (تنبک)، هم‌خوان: آوا حسینی- نوا حسینی- صنم پاشا- محسن زینبی‌نژاد- نسیم شجاعی- هانا کامکار- محمدرضا آزادفرد.

رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی در حمایت از مردم سیل‌زده شهر "معمولان" استان لرستان به کارگردانی روح‌الله جعفری و با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور ساعت ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج برگزار شد و تمامی عواید مادی این برنامه به هموطنان خسران دیده تعلق خواهد گرفت.

متعاقبا مقدار و رقم فروش بلیت‌ها و سایر عواید مالی این رپرتوار اطلاع‌رسانی شده و نحوه اختصاص آن به هم‌وطنان سیل‌زده نیز اعلام می‌شود.

 

اجرای "سه کیلو و ۲۵۰ گرم" در نوفل لوشاتو

محسن نجارحسینی در مقام کارگردان و تهیه‌کننده، "سه کیلو و ۲۵۰ گرم" را بر اساس متنی از مهدی زندیه در این مجموعه نمایشی روی صحنه می‌برد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "این، دویست و پنجاه گرم‌اش هم زندگی‌مونو تکون می‌ده به خدا."

اطلاعات تکمیلی این نمایش شامل زمان اجرا، بازیگران و عوامل اجرایی به زودی اعلام می‌شود.