به گزارش هنرآنلاین به نقل از رسانه گروه آران، در این مراسم که در تالار فرودسی بنیاد رودکی برگزار شد، بهروز غریب پور سرپرست گروه آران ضمن بیان اهداف این جایزه درون گروهی، اعلام کرد: حقیقتا امروز دستان طلایی  زیادی در تئاتر عروسکی ایران داریم، افرادی که عمری است سخت‌ترین شیوه را در تئاتر عروسکی کار می‌کنند. امیدوارم از سال آینده همدلی و همراهی بیشتری صورت پذیرد و جایزه دستان طلایی را ولو اینکه جایزه‌ای داخلی است به عنوان حرکتی به موازات حرکت انجمن نمایشگران عروسکی قرار بگیرد.

سرپرست گروه آران افزود: جامعه عروسکی نیازمند یک تحول درونی است و باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا ارج و منزلت نمایشگر عروسکی بالاتر رود و این جوایز هم طبیعتا کمک‌کننده هستند. ما اگر به دلایل و اهداف درست جوایز درون خانواده نمایشگران عروسکی را به خاطر تالیف، ترجمه، به خاطر تجربه و سنی که برای یک شاخه هنری و اهمیت پایمردی درآن گذاشته می‌شود، اهدا کنیم می‌توانیم به انگیزه ارتقا و پیشرفت نمایش عروسکی امیدوارتر باشیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌دهم انجمن نمایشگران عروسکی برای این جریان برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشد. چه بسا اینکه ما جایزه دستان طلایی را به نویسنده، طراح صحنه و به یک مترجم و یا مولف اهدا کنیم.

در ادامه مریم اقبالی وعلی پاکدست به سال‌ها همراهی‌شان در گروه آران اشاره کردند واعلام کردند: ازآقای غریب پوربه خاطر اینکه این فرصت را مهیا کرد و اجازه داد که سال‌ها کنارش باشیم تشکر می‌کنیم.

در آخر جایزه دستان طلایی گروه آران توسط بهروز غریب پور به مریم اقبالی و علی پاکدست از نمایشگران حرفه‌ای تئاتر عروسکی و دستیاران گروه اپرای عروسکی آران اهدا شد.