به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش در این فراخوان آمده است: قریب به نیم قرن از راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر می‌گذرد. پیکره‌ای پویا و خاطره‌انگیز که در پس معماری شگفت‌انگیزش، شاهد هنرآفرینی زنان و مردان بی‌مثالی بوده است که لحظات ماندگاری در تاریخ تئاتر این سرزمین رقم زده‌اند. از این رو هرگونه اقدام در جهت حفظ و اشاعه دستاوردهای هنرمندان در این مجموعه گامی در مسیر برپا داشتن بنای پرشکوه حافظه تاریخی تئاتر این سرزمین خواهد بود.

واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر با هدف ساماندهی، حفظ و ایجاد امکانی برای دستیابی عموم پژوهشگران، هنرمندان و علاقه‌مندان به میراث ارزشمند این مجموعه، قدم در مسیر راه‌اندازی "موزه مجازی تئاترشهر" گذاشته است. این واحد می‌کوشد همچون حلقه اتصالی در امتداد تلاش مسئولانه و آینده‌نگرانه همکاران پیشین این مجموعه و همچنین تمام کسانی است که در طول دهه‌ها به جمع‌آوری و نگهداری مستندات اجراها و رویدادهای مجموعه تئاتر شهر مبادرت ورزیده‌اند، قدم برداشته و این مهم را به سرانجام برساند.

در ادامه این فراخوان آمده است: بر این اساس از تمامی هنرمندان، مخاطبان و افرادی که مستنداتی از فعالیت‌های اجرایی و رویدادهای پیرامونی مجموعه تئاترشهر از آغاز تاسیس آن در دهه 1350 شمسی تا به امروز در قالب‌های: 1- عکس‌های صحنه و پشت صحنه اجراها؛ 2- پوستر؛ 3-بروشور، تراکت و دیگر اقلام تبلیغاتی؛ 4-صوت اجراها و موسیقی؛  5-فیلم ؛ 6-دست‌نوشته و دیگر مستندات؛ دارند دعوت می‌شود با هدف آرشیو، نگهداری اصولی و نیز نسخه‌برداری دیجیتال در این فراخوان شرکت کنند.

زمان‌بندی فراخوان از 7 شهریور 1398 تا 7 آبان سال‌جاری است.

تمامی علاقه‌مندان می‌توانند مستندات خود را به آدرس خیابان انقلاب، چهارراه ولیعصر(عج)، مجموعه تئاتر شهر، طبقه سوم، واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش به صورت حضوری ارایه و یا از طریق پست ارسال کنند. همچنین برای آن دست از دوستانی که تمایل دارند نسخه الکترونیکی مستندات را در اختیار تئاتر شهر قرار دهند می‌توانند این اقلام را به آدرس Tehran.citytheater@gmail.com ارسال کنند.     

مجموعه تئاتر شهر ضمن تقدیر از کسانی که در این امر فرهنگی و شایسته همکاری خواهند داشت، علاوه بر انعکاس نام و نشان افراد به عنوان حامیان معنوی موزه مجازی تئاتر شهر به اسناد برگزیده در روز افتتاح موزه در آذرماه سال‌جاری، هدایایی تقدیم خواهد کرد.

در انتهای این فراخوان آمده است: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند برای طرح هرگونه پرسشی در این زمینه همه روزه بجز شنبه‌ها از ساعت 17 الی 21 با شماره تلفن 66460595 تماس حاصل کنند.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.city.theater.ir و کانال تلگرام Tehran_city_theater@ مراجعه کنید.