سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "شب بخیر مادر" اثر مارشا نورمن با ترجمه حمید احیاء و کارگردانی فرید سلیمانی از امروز اول شهریورماه ساعت 18:15 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش  مریم بوبانی و معصومه رحمانی هستند.

فرید سلیمانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه و اجرای آن گفت: این نمایشنامه را 5- 6 سال پیش خوانده بودم و به دلایل شخصی که اتفاق این اثر برای یکی از دوستان نزدیکم نیز رخ داده بود، به این نمایشنامه علاقمند شدم و قصد اجرای آن را داشتم.

او داستان این اثر را اینگونه توضیح داد: این نمایش درباره زندگی مادر و دختری است که دختر به مادرش می‌گوید قصد خودکشی دارد. دختر برای این تصمیم بسیار مصمم است و مادر در ابتدا تصور می‌کند او شوخی می‌کند اما به مرور متوجه می‌شود تصمیم دختر جدی است و از آن کوتاه نمی‌آید. این دختر از همسرش جدا شده، پسرش بزهکار است و خودش بیماری صرع دارد. کشمکش عاطفی میان این مادر و دخترش منجر به اتفاقی تکان‌دهنده می‌شود...

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه تمرینات نمایش حدود یک ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: نمایشنامه کاملاً رئال است و من نیز به همین منوال آن را اجرا می‌کنم. دکور نمایش خانه‌ای کاملاً زنانه را به تصویر می‌کشد و اتفاق‌ها و میزانسن‌ها واقعی و رئال است.

سلیمانی درباره میزان وفاداری‌اش به نمایشنامه اصلی یادآور شد: در صورتی‌که قصد داشتم متن اصلی را به صحنه آورم زمان نمایش بیش از 2 ساعت می‌شد بنابراین دراماتورژی صورت گرفت و متن را کوتاه کردیم اما به کلیت داستان وفادار بوده‌ام و لطمه‌ای به آن وارد نشده است و اتفاقات به صورت کامل اجرا می‌شود با سبک و سیاقی که من دارم.

او درباره موسیقی نمایش "شب بخیر مادر" گفت: موسیقی این نمایش ساخته شده و اورژینال است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: امیر لقمان، دستیار کارگردان: فرزاد احدی، طراح صحنه، دراماتورژ و مشاور کارگردان: سعید زارع‌منش، طراح گریم: مرجان رضایی، طراح پوستر و بروشور: یاسمن میردامادی، طراح نور و ساخت دکور: ایمان نظری، ساخت تیزر: مهدی رضایی، طراح لباس: هلیا شکری، جانشین تهیه‌کننده: سید محمد صادق سیادت، عکاسان: حدیثه مقدم و علی پاکروان، مشاور رسانه و تبلیغات: سینما نیوز  و آهنگساز: سهیل سلیم‌زاده.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.