به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مشاوری به نام شازده" به نویسندگی هانیه وزیر پناه و مهسان عطایی و کارگردانی پیمان یاحقی به تهیه‌کنندگی هانیه وزیر پناه از ۳۰ مرداد ماه در تماشاخانه شانو به روی صحنه می‌رود.

این نمایش کاری مشترک از گروه تئا و گروه روانشناسی مسیر است که بعد از اجرای متعدد شهرستان در سطح کشور اجرای های خود را در تماشاخانه شانو آغاز می‌کند.

نمایش "مشاوری به نام شازده" قصه شازده کوچولو را روایت می کند که با روباه دوست دیرینه خودش به مشکل خورده است. روباه او را گول زده و به همراه گل رز او فرار می کند و شازده کوچولو روی زمین می مانده و بزرگ می شود، به دانشگاه می رود و در رشته روانشناسی به تحصیل می پردازد که اتفاق پر رنگی برای رخ می دهد که...

محسن اسلامی، مهسان عطایی و پیمان یاحقی بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز کارگردان: محسن اسلامی، منشی صحنه: نیلوفر وزیر پناه، مشاور روانشناسی: هانیه وزیر پناه، طراح پوستر: سام ایزدی و روابط عمومی: مائده حیدری.

 

تغییر در ساعت اجرا‌ی نمایش‌‌های "چهار دقیقه" و "همان چهار دقیقه"

ساعت اجرای دو‌ نمایش "چهار دقیقه" و "همان چهار دقیقه" کاری از  الهام کردا و صابر ابر، تغییر کرد.

بدین ترتیب از روز سه شنبه ۲۹ مرداد ماه نمایش "همان چهار دقیقه" ساعت ۱۹:۳۰ و نمایش "چهار دقیقه" ساعت ۲۲ اجرا می‌شود.

نمایش"چهاردقیقه" به نویسندگی نغمه ثمینی با طراحی و کارگردانی الهام کردا و نمایش "همان چهار دقیقه" باطراحی وکارگردانی صابر ابر در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

در توضیح نمایش آمده است: چهار دقیقه روایت غیاب است. روایت ناپدیدشدن، نبودن، محوشدن.

"همان چهاردقیقه"، روایت حضور است. روایت پیدا شدن، بودن، پدیدار شدن. چهار دقیقه و همان چهار دقیقه، به‌تنهایی کامل‌اند. اماکنارهم کامل‌تر می‌شوند. یک به‌ علاوه یک، دو نمی‌شود، یکِ بزرگ‌تری می‌شود.

عوامل نمایش"چهاردقیقه" عبارتند از: نویسنده: نغمه ثمینی، طراح وکارگردان: الهام کردا، تهیه کننده: محمدقدس، "موسسه فرهنگی هنری این، جامیانشهر"، بازیگران: ستاره پسیانی (مهمان از گروه تئاتر بازی)، حامد رسولی و شقایق دهقان، مجری طرح: روح‌اله زندی‌فرد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پریسا گودرزی، "طراحان" صحنه: الهام کردا، لباس: غزاله معتمد، تکنیک و ویدئو: علی شیرخدایی، آهنگساز: محمدرضاجدیدی، نور: علی فی،عکس و تیزر: مهرداد متجلی، طراحی گرافیک: کارگاه مستطیل (مهردادمتجلی، نیکوکوچک)، ماکت: امیرعلیبشیری، مشاور رسانه‌ای: مارال دوستی،تبلیغات: آریان امیرخان.

وعوامل نمایش"همان چهاردقیقه" نیز بدین شرح است: نویسنده: نغمه ثمینی،‎ طراح و کارگردان: صابر ابر،‎ تهیه کننده: محمدقدس، "موسسه فرهنگی هنری ای، جامیانشهر"، ‎بازیگران: ‎پانته‌آپناهی‌ها، الهام کردا، خسرو پسیانی (مهمان از گروه بازی)، حامدرسولی، مجری طرح: روح‌اله زندی‌فرد، ‎دستیارکارگردان و برنامه‌ریز: پریسا گودرزی، ‎طراحان: ‎صحنه و لباس: صابر ابر،‎ صدا، نور و تصویر: علی فی، ‎عکس و تیزر: مهرداد متجلی، ‎طراحی گرافیک: کارگاه مستطیل (مهرداد متجلی، نیکوکوچک)،‎ مشاور رسانه‌ای: مارال دوستی،‎ تبلیغات: آریان امیرخان.

 

سومین عصرانه شاد قصه‌گویی با حضور مصطفی رحماندوست

سومین عصرانه شاد قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان شهر تهران با حضور مصطفی رحماندوست در قالب قصه‌گویی و پرسش و پاسخ با کودکان و نوجوانان در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش مهارت روخوانی بچه‌ها برگزار می‌شود و مصطفی رحماندوست شاعر، قصه‌نویس و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان علاوه بر خواندن قصه در این ارتباط با حاضرین گفت‌وگو می‌کند.

رحماندوست از سال ۱۳۵۷ با عنوان مدیر مرکز نشریات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشغول به کار شد.

از آن پس تا به امروز در سمت مدیر برنامه‌ کودک‌ سیما، سردبیر نشریه‌ پویه‌، مدیر مسئول نشریات رشد، مدیر کل دفتر مجامع و فعالیت‌های فرهنگی، سردبیر رشد دانش‌آموز، سردبیرسروش‌ کودکان، دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان و داور جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان (اصفهان) فعالیت کرده است.

از او بیش از ۱۱۶ اثر به صورت مجموعه داستان و مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است که برخی از آنها عبارتند از: ۲ پر ۲ پر ۴ پر، آسمان هم خندید، ترانه‌های نوازش، بازی شیرین است، درسی برای گنجشک، توپ در تاریکی، بچه‌ها را دوست دارم، مرغ قشنگ تپلی و...

سومین عصرانه شاد قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور و قصه گویی "مصطفی رحماندوست " روز پنج‌شنبه 31 مرداد از ساعت 3 تا 5 در سینمای پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. حضور در این برنامه رایگان و آزاد است اما برای حضور لازم است که ثبت‌نام و رزرو از طریق شماره تماس‌های 96657603-96657604-96657605 صورت پذیرد.

 پردیس تئاتر تهران در اتوبان امام علی (ع) شمال به جنوب، خروجی محلاتی (شرق)، خیابان شاه‌آبادی، خیابان بقایی واقع شده است.

 

نمایش "پیتزا جهان" در نوفل لوشاتو به روی صحنه است

نمایش "پیتزا جهان"  به نویسندگی شهروز فرمانبرداری و کارگردانی فرید فرمانبرداری از 23 مرداد ماه ساعت 21:30 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه است.

بازیگران این نمایش میلادبانگی، پریاطاهری، وحید ورسه، الهه اصغری، حسام‌الدین آریانفر و فرید فرمانبرداری  هستند.

این اثر نمایشی برنده‌ جایزه‌ بهترین نمایشنامه از جشنواره‌ تئاتر شهر شده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار و برنامه‌ریز: پرستو ایمانی، دستیار و منشی صحنه: پریسا رفیعی، طراح صحنه: نوید قاسمی‌پور، طراح نور: عرفان خلاقی، انتخاب لباس: مژده هاتف، طراح پوستر و بروشور: شهروز فرمانبرداری، عکاس: کسری پیمانی، طراحی و ساخت تیزر: عرفان خلاقی، شهروز فرمانبرداری، مدیر صحنه: روزبه ولی، دستیاران صحنه: علی خادمی، محمد نیک‌زاد، ساخت و اجرای دکور: نوید قاسمی‌پور، گروه ساخت دکور: اتابک نوتاش و شیدرخ رهایی.

علاقمندان می‌توانند بلیت "پیتزا جهان" را با 30 درصد تخفیف دانشجویی و خرید گروهی از سایت تیوال تهیه کنند.