به گزارش هنرآنلاین، شایلین اسدالهی، رها حاجی زینل، صبا سرور و شهاب عباسیان در "آشویتس زنان" به ایفای نقش خواهند پرداخت.

شایلین اسدالهی و صبا سرور پیش از این تجربه همکاری مشترک در نمایش "ماجرای عجیب سگی در شب" را کارنامه خود دارند. "ریچارد سوم اجرا نمی‌شود"، "بین خودمان باشد" و "پلیس" از جمله آثاری هستند که شهاب عباسیان تاکنون روی صحنه داشته است، رها حاجی زینل نیز علاوه بر آثاری همچون "هجوم"، "مربع و هملت" به تازگی در نمایش "کرونوس" به ایفای نقش پرداخته است.

"آشویتس زنان" به نویسندگی علی صفری و تهیه کنندگی سمیرا کاسبی و حسن سرآبادانی به زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

"آشویتس زنان" روایتی براساس واقعه‌ای تاریخی در جریان جنگ جهانی دوم و اردوگاه‌های کار اجباری در لهستان است.

وحید خدادادی که پیشتر سابقه حضور در آثاری همچون "شرقی غمگین" و "روز‌های بی‌باران" را داشته در این نمایش به عنوان مجری طرح حضور دارد.

 

نمایشنامه‌خوانی "پزشک نازنین" در عمارت نوفل لوشاتو

بعد از اجرای موفق نمایشنامه‌خوانی "لاشه" که در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه رف،ت مریم باقری قصد دارد "پزشک نازنین" را به روی صحنه ببرد.

اینً کارگردان جوان اجرای نمایش‌های "بلوری ها" و "پابرهنه در پارک" را در کارنامه خود دارد.

بازیگران نمایشنامه‌خوانی "پزشک نازنین" به نویسندگی نیل سایمون، فریبا رمضان پور، میرنادر مظلومی، آزاده اکبری، نهبد قناعت پیشه، حمید الله یاری، افشین باقری، مهدی مفیدی خداکرمی هستند.

امید آراسته مدیر تولید، فرشته سهی دستیار کارگردان و جواد بیات موسیقی این کار و به عهده دارند.

"پزشک نازنین" بیست و ششم مرداد ماه ۹۸ ساعت ۱۹ در عمارت نمایشی نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود و این عمارت واقع در خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه زیبا است.

 

اجرای نمایش "برداشتن" در تماشاخانه سپند

شهاب آگاهی و راهله تعبدی و آبان جهان‌دارپور با نمایش "برداشتن" به پردیس تئاتر سپند می‌روند.

این نمایش از ۲۷ مرداد ماه، هر شب، ساعت 22:30، در پردیس تئاتر میزبان مخاطبان خواهد بود.

"برداشتن" اجرایی مستند است و با تکیه بر تکنیک‌های رقص معاصر تولید شده است.

بنا به این گزارش نمایش "برداشتن" تجربه‌ای متفاوت خواهد بود که با همراهی شهاب آگاهی و راهله تعبدی کارگردانی شده است. این نمایش که تمرینات آن که پروسه‌ای کارگاهی و یک ساله را پشت سر گذاشته است، با حضور آبان جهاندار پور و راهله تعبدی، که نویسندگان و اجراگران این نمایش هستند، به روی صحنه خواهد رفت.

شهاب آگاهی پیش از این، نمایش های "پرومته/طاعون" ، "و/یا/پرو/مته" ، "مده آ" ، "مکبث" ، "وقتی ما مردگان برمی خیزیم" و... را در سالن‌های مختلف تهران روی صحنه برده است و موفق به دریافت جوایز متعددی در جشنواره‌های داخلی و خارجی شده است. در میان نمایش‌هایی که تاکنون با کارگردانی شهاب آگاهی به صحنه رفته‌اند، نمایش "برداشتن" ساختاری متفاوت را داراست و هیچ شباهتی به آثار قبلی این کارگردان شناخته شده تئاتر ندارد.

عوامل این نمایش عبارتند از: امین محمدی: مدیر تولید، امیر مقتدا: کارگردان تبلیغات، را استودیو: هوبت بصری، فاطمه مقتدا: تصویرساز و صدرا صباحی: مشاور رسانه‌ای پروژه.

 

عصرانه شاد قصه‌گویی با حضور مجید قناد در پردیس تئاتر تهران

دومین عصرانه شاد قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان شهر تهران با حضور مجید قناد در قالب قصه‌گویی و پرسش و پاسخ با کودکان و نوجوانان در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش مهارت روخوانی بچه‌ها برگزار می‌شود و مجید قناد چهره   شناخته شده کودکان و نوجوانان علاوه بر خواندن قصه در این ارتباط با حاضرین گفت‌وگو می‌کند.

مجید قناد بازیگر، کارگردان، مدرس دانشگاه و مجری برنامه‌های کودک و نوجوان فارغ‌التحصیل دانشگاه هنرهای زیبا است که نزدیک به ۲ دهه در برنامه‌های مختلف کودک و نوجوان حضور فعال داشته است. برنامه مشهور "فیتیله" که هشت سال به شکل مستمر ویژه کودکان و نوجوانان پخش می‌شد و بعدها برنامه "جمعه به جمعه، خونه به خونه" از مشهورترین برنامه‌های این گروه سنی است که مجید قناد را به چهره‌ای شناخته شده به خصوص برای بچه‌ها تبدیل کرد.

مجید قناد دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوانان است که در چند سال اخیر در کسوت کارشناس و داور در بسیاری از رویدادهای هنری حضور داشته و در چندین دوره گذشته با جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همکاری داشته است.

دومین عصرانه شاد قصه‌گویی ویژه کودکان و نوجوانان با حضور و قصه گویی مجید قناد روز پنج‌شنبه 24 مرداد از ساعت 3 تا 5 در سینمای پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود. حضور در این برنامه رایگان و آزاد است اما برای حضور لازم است که ثبت نام و رزرو از طریق شماره تماس‌های 96657603- 96657604- 96657605  صورت پذیرد.

 پردیس تئاتر تهران در اتوبان امام علی(ع) شمال به جنوب، خروجی محلاتی(شرق)، خیابان شاه‌آبادی، خیابان بقایی واقع شده است.

 

برزو ارجمند به نمایش "رگ" پیوست

گروه بازیگران نمایش "رگ" به کارگردانی ایوب آقاخانی با پیوستن برزو ارجمند تکمیل شد.

برزو ارجمند به عنوان آخرین عضو گروه بازیگران نمایش "رگ" کار جدید ایوب آقاخانی معرفی شد.

"رگ" که جدیدترین تولید موسسه "پوشه هنر پارس" است به واقعه‌ای بسیار کم نظیر در شهریور ۱۳۲۰ می‌پردازد که قرار است همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد این واقعه در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود.

برزو ارجمند بازیگر برجسته تئاتر، تلویزیون و سینما که یک بار با نمایش "شیپور" در سال ۹۳ با ایوب آقاخانی همکاری کرده بود، اینک در "رگ" به نویسندگی و کارگردانیِ او روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان آمده است: رگ که بجنبد داستان عوض می‌شود؛ همیشه همین است و همین بوده. رگ که بجنبد حتی سه سرباز بی نام هم می‌توانند تاریخ بسازند؛ رگ که بجنبد عشق آغاز می‌شود، وطن معشوق می‌شود و ماشه چکانده می‌شود و... پرچم افراشته می‌ماند …"

لازم به ذکر است که پیش از این وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، الهه شه پرست، محسن بهرامی، بهناز بستان دوست و هلن بهرامی به عنوان بازیگران "رگ" معرفی شده بودند.

"رگ" به نویسندگی ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند و کارگردانی ایوب آقاخانی از چهارم شهریور در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

 

خوانش "لیلی مجنون مجنون لیلی" در سرو

 درادامه نمایشنامه‌خوانی‌های کتاب "درپی عشق دویدن"، نمایشنامه "لیلی مجنون مجنون لیلی" با موضوع شهید محمد ابراهیم همت در تماشاخانه سرو خوانش می‌شود.

نمایشنامه "لیلی مجنون مجنون لیلی" اثر نصرالله قادری به کارگردانی محمد هاشم زاده در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس تا 25 مرداد ماه نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

سوده امیرخانی، زکریا ایازی و میثم باقری کاهکش خوانشگران این نمایشنامه‌خوانی هستند و مرتضی میرباقری نیز موسیقی این اثر را برعهده دارد.

این برنامه از ساعت 19 درتماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس واقع در خیابان ایت الله طالقانی جنب ایستگاه مترو طالقانی و نرسیده به تقاطع خیابان مفتح پذیرای عموم علاقمندان خواهد بود و ورود برای عموم رایگان و آزاد است.

 

امیرحسین دوانی "جتسیمانی" را به صحنه می‌برد

امیر حسین دوانی طراح صحنه و لباس شناخته شده  که طی سال‌های گذشته در بسیاری از پروژه‌های نمایشی به عنوان طراح صحنه و لباس، مدیر تولید و دستیار کارگردان و برنامه‌ریز حضور داشته از روز 27 مرداد ماه نمایش "جتسیمانی" نوشته سیاوش پاکراه را در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌برد.

 دوانی در این مدت علاوه بر فعالیت در حوزه طراحی صحنه تجربه‌هایی را در حوزه چیدمان و کارگردانی نیز انجام داده که از آن جمله می‌توان به آثاری چون "رویداد روند معمول" و "روزی روزگاری پامنار" اشاره کرد.

سیاوش پاکراه نیز که در این پروژه به عنوان نویسنده حضور دارد، در سال‌های گذشته علاوه بر نویسندگی و کارگردانی آثار متعدد نمایشی موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های تئاتری کشور شده و نگارش متن "جتسیمانی"  در حوزه جریان سیال ذهن چندمین همکاری مشترک پاکراه و دوانی در حوزه تئاتر است که پس از همکاری مشترک این دو هنرمند در نمایش "کوررنگی" این بار در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرا می‌شود. این در حالی است که امیر شمس و شاهو رستمی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش "جتسیمانی" به نویسندگی سیاوش پاکراه از روز یکشنبه 27 مرداد ماه به کارگردانی امیرحسین دوانی در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران اجرای خود را آغاز می‌کند و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت نمایش می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.