به گزارش هنرآنلاین، "آواز قو" اثر آنتوان چخوف با کارگردانی پریزاد سیف، اجرای عمومی خود را از نیمه اول شهریور در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند.

نمایشنامه "آواز قو" توسط مرتضا کرامتی و محمود بهروزیان ترجمه شده و نورالدین حیدری ماهر مجری طرح این اثر نمایشی است.

سعید محبی و کامبیز بنان دستیاران کارگردان، مریم محبی منشی صحنه، افسانه قلی‌زاده طراح گریم، محمدصادق زرجویان گرافیک و عکس، مسعود رفیع‌زاده ساخت تیزر، شیدا زواری مشاور طراح لباس و آیدا اورنگ روابط عمومی نمایش "آواز قو" هستند.

به زودی بازیگران این اثر نمایشی معرفی می‌شوند.

 

کوروش نریمانی "شپش" را به عمارت نوفل‌لوشاتو می‌برد

"شپش" به کارگردانی، نویسندگی و طراحی کوروش نریمانی و با حضور سیامک صفری و هنرجویان سومین کارگاه کمدی خلاق در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

کوروش نریمانی نمایش کمدی "شپش" را از ۲۷ مرداد به تهیه‌کنندگی حمیدرضا علینژاد و حضور آکادمی هنرهای اجرایی افرا به‌عنوان مجری طرح روی صحنه می‌برد.

در این نمایش سیامک صفری و هنرجویان سومین کارگاه کمدی خلاق به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

کمدی "شپش"، قصه مردی مفلوک و کارمندی دون پایه است که قصد می‌کند در زندگی پسر نابغه تازه بالغ‌اش، نقش مؤثر پدرانه‌ای داشته باشد، امّا سیر اتفاقات خیلی سطحی و کوچک، او را تا مرگ و نیستی پیش می‌برد...

نریمانی پیش از این، "شپش" را با استقبال گسترده مخاطبان اجرا کرده بود و در دور جدید اجراها، آن را با بازی سیامک صفری و هنرجویان سومین کارگاه کمدی خلاق‌اش از ۲۷ مرداد در سالن شماره یک عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌برد.

 

بازگشت دوباره " پنجره در پنجره" به صحنه

نمایش " پنجره در پنجره" روایتگر داستان واقعی از آقازاده‌هایی است که در فقر زندگی می‌کنند اما بسیار خوشحال هستند.

نمایش "پنجره در پنجره" به نویسندگی حمید شریف زاده و کارگردانی حسین ترک جوش که در مهر و آبان سال 1396 در خانه موزه استاد انتظامی بر روی صحنه رفته بود، قرار است بعد از ایام محرم و صفر بر روی صحنه رود.

نمایش " پنجره در پنجره" توانست با الهام از واقعیت روایتگر داستان چند همسایه در دهه 60 و دوران جنگ تحمیلی باشد و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرد و یکی از پرتماشاگرترین نمایش‌های سال 1396 بود. حسین ترک جوش کارگردان نمایش قصد دارد این نمایش را بعد از دو سال مجدد بر روی صحنه ببرد.

"پنجره در پنجره" قصه چند همسایه در دهه ۶۰ و دوران جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. این همسایه‌ها به دلیل جهلشان با رزمنده‌ای که در همسایگی آنها زندگی می‌کند برخورد نامناسبی دارند چون تصورشان بر این است که او برای گرفتن سهمیه و یا پول حاضر به شرکت در جنگ شده است. آزار و اذیت همسایه‌ها تا جایی ادامه می‌یابد که این رزمنده که فردی نقال و هنرمند نیز است از محله رفته و به شهر مشهد نقل مکان می‌کند....

عوامل نمایش "پنجره در پنجره" در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.

 

بزرگداشت "روز خبرنگار" در رادیو نمایش

رادیو نمایش با پخش نمایش "زوج خوشبخت" روز خبرنگار را گرامی می‌دارد.

همزمان با فرارسیدن روز خبرنگار، شنونده‌ نمایش رادیویی "زوج خوشبخت" با موضوع حرفه خبرنگاری از رادیو نمایش باشید.

"زوج خوشبخت" نوشته هوشین مجابی، داستان زندگی یک زوج خبرنگار است که با عشق زیاد در حرفه خود فعالیت می‌کنند.

در این نمایش رادیویی شمسی صادقی ، نورالدین جوادیان، علی میلانی، احمد گنجی، مهدی طهماسبی، رویا فلاحی و نازنین مهیمنی به ایفای نقش می‌پردازند.

"زوج خوشبخت" به کارگردانی مهین فردنوا، تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی، افکتوری محمدرضا قبادی فر و صدابرداری رضا طاهری، پنج شنبه هفدهم مرداد، ساعت 10:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین در این روز گفت‌و گوهایی با خبرنگاران  از رادیو نمایش به روی آنتن خواهد رفت که به زندگی حرفه‌ای آنان می‌پردازد.