به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه "مجلس قتل رئیس‌جمهور"  به کارگردانی امیر امیری هم‌زمان با ایام شهادت شهید رجایی در تماشاخانه سرو در قالب اجراخوانی به روی صحنه می‌رود.

هم‌زمان با سالگرد شهادت شهید رجایی و یارانش، نمایشنامه "مجلس قتل رئیس‌جمهور" با یادی از شهید رجایی اجراخوانی می‌شود، این نمایشنامه از معدود آثاری است که به‌صورت خاص به موضوع ترورهای دهه شصت توسط منافقین می‌پردازد.

در این نمایشنامه که نوشته امیر امیری است علاوه بر محمدمهدی حاجیعلی به‌عنوان صحنه‌خوان، کامبیز نیک آمیز، فریاد جودی، پوریا فرجی، مینا ترکمن، مهشاد بهبودی، زهرا بهاری، مریم قسمت کننده، حمید فردین، هانیه یوسفی و محمد معین حاجیعلی به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

در خلاصه این نمایشنامه آمده است: مکافات جنایت همیشه مرگ نیست، گاهی خون سیاووش نقابی می‌شود از نخوت و تا روز ابد گریبان گیر دست‌های آلوده می‌ماند.

"مجلس قتل رئیس‌جمهور" دوم و سوم شهریورماه ساعت 19 در تماشاخانه سرو خوانش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

اجرای ویژه عکاسان و خبرنگاران نمایش "مثبت فکر کن"

 نمایش "مثبت فکر کن" به نویسندگی و کارگردانی علی دهبان روز دوشنبه 14مرداد ماه ساعت 21:15 میزبان عکاسان و خبرنگاران خواهد بود.

یادآور می‌شود ورود عکاسان آزاد به منظور عکاسی از این نمایش در تاریخ یادشده بلامانع است.

بازیگران این اثر نمایش (به ترتیب ورود) سیاوش مفیدی، شَیماء ملکیان، سوسن پرور و سامان دارابی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: احمد شیرازی‌مهر، مجری طرح: خیام وقارکاشانی، مدیر تولید: حافظ وقارکاشانی، طراح صحنه: سینا ییلاق‌بیگی، طراح گرافیک: مریم برادران، طراح تیزر: بهرام رامه، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: امیرحسین عشق‌آبادی، منشی صحنه: امیرحسین نبوی و عکاس: نیلوفر جوانشیر.

"مثبت فکر کن" از 6 مرداد ماه ساعت 21:15 در تئاتر هامون به روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.

 

"تسویه‌ حساب" در  نوفل‌لوشاتو

نمایش "تسویه‌ حساب" به کارگردانی امیرحجت عباسی و تهیه‌کنندگی الناز عباسی از شنبه 12 مرداد ساعت 21:30 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "می‌بینی؟ منم یه تیکه از زندگیت رو دزدیدم. حالا حساب بی‌حساب..."

محمدحسین شهریاری، امیرمحمد قیامی و پویا زند بازیگران این نمایش هستند و از دیگر عوامل آن می‌توان به طراح صحنه: امین شریفیان، دستیار صحنه: سید امیرحسین شاهی، منشی صحنه: ریحانه حسنی، عکاس: آیدا صنعت‌کار، مشاور رسانه‌ای: مطهره کشاورز محمدیان و روابط عمومی: علی کشاورز اشاره کرد.

این نمایش که روایتی از دیدار نه‌چندان دوستانه یک نویسنده با حسابدارش در هتلی در لندن است، می‌کوشد برای لحظاتی خنده را بر لب بینندگان خود بنشاند.

"تسویه‌حساب" به مدت چهار هفته، فقط شنبه‌ها از ساعت 21:30 در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان می توانند جهت تهیه و رزرو بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

بازیگران "رگ" مشخص شدند

بازیگران نمایش "رگ" به کارگردانی ایوب آقاخانی مشخص شدند.

بازیگران نمایش "رگ" مشخص شدند و براین اساس تاکنون وحید آقاپور، محسن بهرامی، عرفان ابراهیمی، بهناز بستان‌دوست، الهه شه‌پرست و هلن بهرامی گروه بازیگران جدیدترین نمایش گروه تئاتر پوشه را تشکیل داده‌اند. پیوستن یک بازیگر دیگر به این گروه، تیم بازیگران "رگ" را کامل خواهد کرد.

نمایش "رگ" که نگاهی به یک واقعه مهم تاریخی و ملی در دهه بیست دارد و جدیدترین تولید موسسه "پوشه هنر پارس" است، داستان سه مرزبان ایرانی را روایت می‌کند که در زمان جنگ جهانی دوم در برابر هجوم نیروهای روسی به ایران مقاومت کرده و به مدت دو روز ارتش تا بن دندان مسلح روس را در آستانه ی ورود به حریم کشور زمین‌گیر کردند.

این نمایش که توسط ایوب آقاخانی، فرهاد امینی و ویدا دانشمند و براساس طرحی از آقاخانی نوشته شده، همزمان با هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت این سه مرزبان در شهریور امسال در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه خواهد رفت.

دیگر عوامل این تئاتر عبارتند از: طراح صحنه سینا ییلاق بیگی، طراح لباس ماهرخ سلیمانی پور، طراح چهره پردازی الهام صالحی، طراح گرافیک محمد صادق زرجویان، طراح نور رضا خضرایی، طراح صدا علی مست علی و آهنگساز محمد ملکی، مشاور رسانه‌ای هانیه خاکپور، مدیر تولید ساناز قراملکی و مجری طرح امین آذریان.

"رگ" به مانند دیگر آثار گروه تئاتر پوشه رویکردی اجتماعی و معاصر دارد و از چهارم شهریور روی صحنه خواهد رفت.