سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "حکایت‌های حاکم و جلاد" به نویسندگی و طراحی مسعود فتحی و کارگردانی محمدحسین زینلی از 9 مردادماه ساعت 21 در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی سپهر ملکوتی، محسن ارمندی، حدیث بلندی، فریده یزدانی، علیرضا نظری، دانیال طومارزاده، امیرحسین دماوندی، امین رضی و ارغوان واضحی هستند.

محمدحسین زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب و اجرای این نمایشنامه گفت: این نمایشنامه را نویسنده گروه‌مان نوشته است و نکته جذاب این متن برایم به منظور اجرا، اتفاق‌هایی در این اثر است که همه آدم‌ها به نوعی درگیر آن هستند و آن هم خودخواهی انسان‌هاست و هر شخصی  تنها به فکر خودش است.

او درباره داستان این نمایش خاطرنشان کرد: حاکمی، مدتی پس از مرگ پدرش به حکومت می‌رسد. او تنها پیش زمینه‌هایی از رفتارهای پدرش می‌داند و آگاهی چندانی از حکومت ندارد چراکه در سن پایینی این مسئولیت به او داده شده است. کنار این حاکم، جلادی قرار دارد که انسان شنیعی است. در مدت کم حکومت این حاکم،  وضعیت کشور رو به نابه‌سامانی می‌رود...

او با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود 6 ماه به طول انجامیده است درباره سبک و فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: این نمایشی فضایی کمدی اجتماعی دارد که نماهایی از کمدی سیاه و تلخ دارد.  

زینلی که با این نمایش نخستین تجربه کارگردانی در تئاتر را پشت سر می‌گذارد درباره طراحی صحنه این اثر نمایشی یادآور شد: از آنجا که تالار استاد مشایخی به صورت باکس است، طراحی صحنه خاصی جایز نیست اما از المان‌هایی در طراحی استفاده شده تا مخاطب ارتباط راحت‌تری با نمایش برقرار کند. در صحنه یک تخت پادشاهی است و دو پارتیشن که نشان‌دهنده دیوارهای قصر است.

او درباره موسیقی این نمایش گفت: موسیقی‌های این نمایش انتخابی است که تلفیق شده‌اند. موسیقی‌های نمایش با توجه به شخصیت‌های این اثر نمایشی انتخاب شده و از آنجا که نمایش کمدی‌ست، تم موسیقی فانتزی است.

محمدحسین زینلی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: در شرایطی که برخی از آثار نمایشی کمتر از یک تا دو ماه تمرین دارند ما به منظور آماده‌سازی این نمایش حدود 6 ماه تمرین فشرده داشته‌ایم و این نخستین تجربه کارگردانی من در تئاتر است و برای نخستین کار به سراغ نمایشنامه‌ای پر پرسوناژ رفته‎ام. خوشبختانه تاکنون بازخورد مثبتی از سوی تماشاگران دریافت کرده‌ایم و امیدوارم مخاطبان تئاتر به تماشای این نمایش بنشینند و از آن لذت ببرند.

دیگر عوامل نمایش "حکایت‌های حاکم و جلاد" عبارتند از: تهیه کننده: مسعود فتحی، دستیار کارگردان و طراح صحنه: امین رضیئی، طراح لباس: پگاه خورسند، عکاس و روابط عمومی: مهدی علیاری و مدیر تولید: یاسر نعیمی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.