به گزارش هنرآنلاین به نقل از واحد ارتباطات، آموزش و پژوهش مجموعه تئاترشهر ، پس از برگزاری نخستین نشست پژوهشی این مجموعه با عنوان "والتر بنیامین، برتولت برشت و تمامی فرشتگان تاریخ"، در دومین گام به سراغ یکی از چالش‌های اساسی هنرمندان تئاتر در ارتباط با حقوق مادی و معنوی آثار هنری ایشان رفته و از طریق نگاهی تخصصی و کاربردی به مسائل مبتلا به قراردادهای هنری حوزه ی تئاتر و سینما خواهد پرداخت.

در این نشست حقوقدانان شناخته شده‌ای همچون کاوه رضوانی راد وکیل و مشاور حقوقی خانه موسیقی ، وحید  آگاه حقوق‌دان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، مهدی نوده وکیل و مدیر موسسه حقوقی داتیکان و همچنین مریم کاظمی کارگردان تئاتر و عضو شورای داوری خانه تئاتر سخنرانی خواهند داشت و در پایان در قالب پرسش و پاسخ به سوالات حقوقی تمامی حضار پاسخ خواهند داد.

عناوین سخنرانی‌های حضار این نشست پژوهشی عبارت است از: "آسیب شناسی قرادادهای شفاهی"، " قراردادهای هنری در چارچوب حقوق کار"، "تقلب نسبت به قانون در قراردادهای هنری" و " شرط داوری در قراردادهای هنری" و همچنین با نگاهی کاربردی به مسائل حقوقی هنرمندان تئاتر در این نشست که در قالب رویدادهای فرهنگی و پژوهشی این مجموعه برنامه‌ریزی شده است.

این رویداد  که با همکاری موسسه حقوقی داتیکان برگزار خواهد شد، دومین برنامه در قالب "نشست های پژوهشی مجموعه تئاتر شهر" است که با هدف گسترش گفت‌وگوهای آگاهی بخش ِ انتقادی، زیبایی‌شناسانه و فرهنگی پیرامون تئاتر، می‌کوشد در جهت نشر دانش و بالابردن آگاهی هنرمندان و مخاطبان این حوزه گام بردارد.

حضور در این نشست که در روز دوشنبه 14 مرداد در ساعت 17:30 در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود برای تمامی هنرمندان تئاتر و سینما، دانشجویان، مخاطبان، عموم علاقه‌مندان تئاتر  آزاد است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرامTehran_city_theater@ مراجعه کنید.