سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش کودک "بل و شاهزاده مغرور" بر اساس انیمیشن دیو و دلبر به نویسندگی ماندانا عبقری و کارگردانی علیرضا دهقانی در تئاتر محراب روی صحنه است و بازیگران این نمایش ماندانا عبقری، محمد نوحیان، سعید تاجیک، پویا شش‌پری، فریبا خلیلی و زهرا سماواتی هستند.

علیرضا دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه نمایش"بل و شاهزاده مغرور" بر اساس انیمیشن دیو و دلبر توسط  ماندانا عبقری بازنویسی و دراماتورژی شده است، گفت: این اثر نمایشی با همراهی اعضای گروه تئاتر "خنیا" آماده اجرا شد. موضوع و تم این نمایش درباره غرور و خودخواهی کاذب است و براین اساس با نگاهی ویژه به بحث تئاتر پداگوژی یا همان تئاتر آموزشی؛ به مقوله خودپرستی و خودخواهی، جذابیت‌هایی را برای مخاطب خاص که کودک و خانواده اوست ایجاد می‌کند تا ما مصمم‌تر به راه خودمان در تولید آثار تئاتر کودک ادامه دهیم.

او در ادامه افزود: ابن اثر با توجه به اندیشه موجود در نمایش که مهر و مهرورزی به همنوع است بیشتر مناسب کودکان پنج سال به بالا و خانواده‌های‌شان است. از این لحاظ به خانواده اشاره می‌کنم چراکه مخاطب با نیم نگاهی نو و موشکافانه به این اثر، متوجه ردپای سایکودرام یا تئاتر درمانی خواهد بود. نگاهی که از دید من لازم است در بنیان خانه و خانواده به آن پرداخته شود تا افرادی سالم از لحاظ روانی به جامعه تحویل داده شود و نسل نوی ما با اقتدار اما بدون غرور کاذب و مخرب، آینده‌ساز دوستی، صلح و آرامش و در نهایت عشق‌ورزی در سطح اجتماع باشند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه در این نمایش به موضوع غرور کاذب که منجر به ایجاد دردسر برای خود و اطرافیان می‌شود، پرداخته‌ایم، خاطرنشان کرد: با توجه به ادبیات فولکور جهان فضای این نمایش به سمت فرهنگ خارجی و فضای اروپایی نزدیک شده است و  سعی شده با امکانات محدودی که در اختیار داشتیم بیشترین فضاسازی غربی در ارائه اثر رعایت شود.

دهقانی درباره موسیقی این نمایش عنوان کرد: به دلیل فضای خاص نمایشنامه و اثر که غربی است، از انتخاب موسیقی بهره بردیم و خانم عبقری در این بخش هم مثل همه بخش‌ها  گروه تئاتر خنیا رو همراهی کردند و در مرحله میکس صدا و موسیقی از آقای دانیال استاد عبدالحمید بهره بردیم.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در یک قصر بزرگ شاهزاده‌ای مغرور زندگی می‌کند. در شبی طوفانی پیرزنی به قصر او پناه می‌آورد اما شاهزاده او را از قصر بیرون می‌کند. پیرزن که جادوگر است شاهزاده را به موجودی عجیب تبدیل می‌کند و خدمتکاران قصر را نیز به شمعدان، ساعت قوری و فنجان مبدل می‌کند و شاخه گل رزی به شاهزاده م‌یدهد. تا روزی که آخرین گلبرگ گل بیافتد شاهزاده فرصت دارد تا طلسم را باطل کند و شرط این است که شاهزاده بتواند همه را دوست داشته باشد و دیگران نیز او را دوست بدارند. با ورود دختری به نام بل به قصر، ماجراهایی تازه اتفاق می‌افتد. شاهزاده دست از غرور می‌کشد ومهربان می‌شود و می‌آموزد که ارزش هیچکس به شکل و ظاهر او نیست.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مدیران صحنه: فاطمه نظری فرد و زهرا صالحی، عکاس: هلیا شکریه زاده  و میکس و مسترینگ موسیقی: دانیال استاد عبدالحمید.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.