به گزارش هنرآنلاین، نمایش "در اتاق باد می‌وزد" با بازی فرشته صدر عرفایی و تهیه‌کنندگی خیام وقار کاشانی اجرا می‌شود.

نمایش "در اتاق باد می‌وزد" نوشته‌ امیر نجفی به کارگردانی سجاد تابش مرداد ماه روی صحنه می‌رود.

فرشته صدر عرفایی یکی از بازیگران این نمایش است و اسامی دیگر بازیگران در خبرهای بعدی اعلام می‌شود. آخرین حضور فرشته صدر عرفایی در تئاتر به سال ۹۵ و نمایش "نگاهمان می‌کنند"  باز می‌گردد.

نمایش "در اتاق باد می وزد" نوشته‌ امیر نجفی است و در بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی لوح تقدیر بهترین متن را گرفت و در حال حاضر تمرین‌های خود را برای اجرا ، پشت سر می‌گذارد.

نمایش " در اتاق باد می وزد " از اوایل مرداد در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

 

پورآذری "شینیون" را به صحنه خواهد برد

نمایش "شینیون" با تهیه‌کنندگی حمید پورآذری و کارگردانی حسین پوریانی به‌زودی به صحنه خواهد رفت.

این نمایش به تهیه‌کنندگی حمید پورآذری، نویسندگی سیاوش حیدری و طراحی و کارگردانی حسین پوریانی به‌زودی برای اجرای مجدد به صحنه خواهد رفت.

نمایش "شینیون" پیش‌ از این توانسته بود در هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی  عناوین نمایش برگزیده، کاندید بهترین کارگردانی کاندید بهترین متن، کاندید بهترین طراحی صحنه را به دست آورده و در خردادماه ۱۳۹۵ با اجراهای عمومی خود مورد توجه علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفته بود.

شایان‌ ذکر است حسین پوریانی پیش از با نمایش "هار" توانسته بود در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی عناوینی چون اثر برگزیده، تندیس بهترین کارگردانی و ... را کسب کند.

اطلاعات تکمیلی در خصوص اجراهای عمومی نمایش "شینیون" متعاقبا به اطلاع دوستداران تئاتر و اصحاب رسانه خواهد رسید.

 

"اژدهای طلائی" در ایرانشهر به صحنه می‌رود

نمایش "اژدهای طلائی" به کارگردانی علی پروشانی از چهام مرداد 1398 در تالار ناظرزاده مجموعه تئاتر ایرانشهر تهران به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی رولَند شیمِلْفِنیگ و کارگردانی علی پروشانی، از چهارم مرداد ماه سال جاری اجراهای خود را در تالار ناظرزاده مجموعه تئاتر ایرانشهر آغاز خواهد کرد و تا ششم شهریور ماه سال جاری برروی صحنه اجراهای خود را ادامه خواهد داد.

حسین امیدی، مرضیه بدرقه، صبا پویشمن، ابراهیم عزیزی و محسن نوری به عنوان گروه بازیگران نمایش "اژدهای طلائی" و همچنین رها جهانشاهی مجری طرح و مدیر تولید، علی پروشانی طراحی صحنه، حمید جلالی طراحی نور، غزاله غفرانی طراح لباس و آکسسوار، سیاوش نقش بندی ویدئو آرت، مجتبی ادیبی طراح گرافیک، مهرداد ایرانی طراح موشن، ضیا صفویان عکاس، امیر قالیچی مدیر تبلیغات، سامان پورسلیمانی دستیارکارگردان و برنامه ریز، نادر مقدم و روجا رمضانی گروه کارگردانی، روجا رمضانی منشی صحنه، مهدی یزدانی مدیر صحنه، امیر حسین بابائیان و مصطفی طباطبایی ساخت دکور، شهره صمیمی دستیار لباس و حسین پناهی دوخت لباس به عنوان گروه اجرایی در این اثر نماشی حضور خواهند داشت.

نمایش"اژدهای طلائی" از چهارم مرداد ماه  تا ششم شهریور ماه 1398 از ساعت 19 به مدت 100 دقیقه در تالار استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر میزبان علاقه‌مندان تئاتر و فعالین حوزه تئاتر و رسانه خواهد بود.

 

هفت نمایش جدید در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود

برنامه اجراهای خانه نمایش مهرگان در مردادماه ۹۸ مشخص شد.

طبق این برنامه پیش‌بینی شده، ۴ نمایش در سالن اصلی، سالن یک و سه نمایش در سالن دو این تماشاخانه به صحنه خواهند رفت. اجراهای مرداد ماه خانه نمایش مهرگان بدین قرار خواهد بود:

اجراهای سالن اصلی، سالن یک:

نمایش "اتینا" به کارگردانی حسین دیردار

نمایش "حق با شماست" به کارگردانی مهران ایرانی 

نمایش "مانیفست" به کارگردانی علی کیان وند

نمایش "زندگی سگی" به کارگردانی احسان امانی

اجراهای سالن دوم:

نمایش "uplas2635" به کارگردانی پریسا میرعلی

نمایش "خنده در طبقه ۲۳" به کارگردانی شکوفه چرخی

نمایش "مرگ در طبقه ۲۳" به کارگردانی نیما ذاکر

خانه نمایش مهرگان واقه در خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، پلاک ۵ و شماره تماس آن ۶۶۷۲۲۶۲۲ است.

 

کلاریز کشاورز در خانه تئاتر

چهارشنبه 26 تیرماه اولین جلسه نشست‌های الف با رویکرد نقد و اجرای موسیقی نوگرایانه فلوت توسط انجمن موسیقی خانه تئاتر  برگزار می‌شود.

این جلسه با اجرای فلوت توسط کلاریز کشاورز همراه خواهد بود و قطعاتی از محمد امین شریفی، روزبه رفیعی، مهدی خیامی و نیما عطرکار روشن اجرا خواهد شد.

این برنامه چهارشنبه 26 تیرماه سال جاری از ساعت 19 در تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر با حضور آذین موحد، مانی جعفرزاده و سینا موسوی فرد برقرار خواهد بود.

ورود برای علاقمندان آزاد و رایگان است.

 

برگزاری دومین دوره کارگاه‌های سینما و تئاتر توسط مؤسسه افرامانا

دومین دوره کارگاه‌های یک روزه مؤسسه افرامانا در شش رشته سینما و تئاتر در مرداد ماه1398 ۱۳۹8برگزار می‌شود.

در کارگاه‌های تخصصی یک روزه سینما و تئاتر این دوره که از 8 تا 19 مردادماه ۱۳۹۸ در شش رشته سینما و تئاتر برگزار می‌شود، شش مدرس تئاتر و سینما، شش عنوان کارگاه تخصصی را با عناوین فن بیان: درست حرف بزنیم، ترجمه نمایشنامه، آشنایی با طراحی صحنه مجازی، آشنایی با تکنیک‌‌های پارچه‌سازی در طراحی لباس، فیلم‌نامه‌نویسی: چالش‌های یک فیلم‌نامه‌نویس در مواجهه با صفحه سفید، کارگردانی: چالش‌های یک کارگردان سینما چند ساعت پیش از کلید زدن فیلم تدریس می‌کنند.

بر اساس این گزارش‌، در این کارگاه‌های تخصصی، دکتر مهناز اسماعیلی و سالوادور پاسارو، آشنایی با طراحی صحنه مجازی، علی رضا غفاری، فن بیان: درست حرف بزنیم، دکتر بهروز محمودی بختیاری، ترجمه نمایش‌نامه، منیره ملکی، آشنایی با تکنیک‌های پارچه سازی در طراحی لباس، حسین مهکام دو کارگاه فیلم‌نامه نویسی: چالش‌های یک فیلم‌نامه‌نویس در مواجهه با صفحه سفید و کارگردانی: چالش‌های یک کارگردان سینما چند ساعت پیش از کلید زدن فیلم را به هنرجویان آموزش می‌دهند.

دومین دوره‌ کارگاه‌های کوتاه مدت سینما و تئاتر موسسه افرامانا در هفته‌های دوم و‌ سوم مردادماه ۱۳۹۸ توسط مؤسسه فرهنگی هنری افرامانا برگزار ‌می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت و ثبت‌نام در نخستین دوره‌ کارگاه‌های تخصصی و آموزشی این مؤسسه می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۲۷۳۴ و ۰۹۱۲۵۶۳۲۶۵۹ تماس بگیرند.