به گزارش هنرآنلاین، "دختری که پدرش را باد برد" به نویسندگی و کارگردانی هما جدی‌کار از 17 تیرماه اجراهای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

این نمایش که در کنار ویژگی‌های نمایش سنتی ایران، از تکنیک‌های مدرن اجرایی نیز بهره برده‌ است پیش‌تر در دوره هفدهم جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک به روی صحنه رفته و با استقبال منتقدان و تماشاگران رو‌به رو شده است.

امیرحسین انصافی، امیرمحمدانصافی، مریم ایرانمنش، حامی علیزاده بازی‌دِه‌ (اجراگر) های عروسک‌های نمایش هستند و سینا ییلاق‌بیگی نیز طراحی صحنه این نمایش را بر عهده دارد.

نمایش " دختری که پدرش را باد برد" از 17 تیرماه هرشب ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.

 نمایش "چشم به راه میرغضب" به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی که از اواخر خرداد اجراهای خود را در سنگلج آغاز کرده نیز به اجراهای خود در این تماشاخانه  ادامه می‌دهد.

 

"اسمیت و ایوانوف" به تالار حافظ می‌روند

نمایش "آقای اسمیت و آقای ایوانوف و یک خانواده کم اهمیت آفریقایی" به نویسندگی و کارگردانی محمد مروج از سه‌شنبه ۲۵ تیرماه در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

در خلاصه این نمایش آمده است: ایوانوف و اسمیت، دو ابرسرمایه‌دار آمریکایی و روسی هستند. یک خانواده آفریقایی از شدت گرسنگی در حال مرگ هستند. به نظر، خوشبختی یکی به بدبختی دیگری ربطی ندارد.

این اثر نمایشی ٢٧ تیر الى ۲۵ مرداد ماه هر روز به جز شنبه‌ها روى صحنه خواهد رفت.

اسامى بازیگران و سایر عوامل به زودى منتشر خواهد شد.

 

اجرای دو نمایش "شنل قرمزی " و" آدم کوچولوی گرسنه" در ارسباران

نمایش "شنل قرمزی" و "آدم کوچولوی گرسنه" به کارگردانی فهیمه میرزا حسینی 16 تا 30 تیر در فرهنگسرای ارسباران ویژه کودکان اجرا می‌شود.

این نمایش داستان دخترکوچکی است که در دهکدهای نزدیک یک جنگل زندگی می‌کند و مدتی است مادر بزرگ او در بستر بیماری رنج می‌برد. مادر شنل قرمزی هر روز به او سر می‌زد، یک روزصبح شنل قرمزی از مادرش می‌خواهد به جای او به خانه مادربزرگش برود که در این مسیر اتفاقاتی برای او می‌اُفتد.

همچنین نمایش موزیکال "آدم کوچولوی گرسنه" با داستان کودک تنبلی که بدون پول برای رفع گرسنگی نزد نانوا می‌رود و نانوا هم از او می‌خواهد برایش آرد بیاورد...

سعیده و سمانه میرزا حسینی در این دو نمایش عروسک‌گردانی را برعهده دارند.

این دو نمایش با یک بلیت همه روزه بجز شنبه‌ها ساعت 17:30 برای کودکان در کنار خانواده به اجرا در می‌آید.

علاقه‌مندان برای تماشای نمایش می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان دکترشریعتی، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.

تلفن گویای 20-22872818 داخلی 223 برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود.

 

آغاز پیش‌فروش نمایش "همه دزدها که دزد نیستند"

پیش‌فروش بلیت‌های نمایش "همه دزدها که دزد نیستند" به‌عنوان اجرای پایان دوره کارگاه آموزشی "تئاتر، چرا و چگونه" به سرپرستی شهاب‌الدین حسین‌پور، از روز چهارشنبه ۱۲ تیر در سایت تیوال آغاز می‌شود.

"همه دزدها که دزد نیستند" اجرای پایان دوره کارگاه آموزشی "تئاتر، چرا و چگونه" به سرپرستی شهاب‌الدین حسین‌پور بر اساس متنی از داریو فوست که با بازی هنرجویان این کارگاه در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

این نمایش کمدی از روز ۱۶ تیر اجرای خود را آغاز می‌کند و محمد امیریاراحمدی زنگ افتتاح آن را می‌نوازد.

یادآور می‌شود، این کارگاه ۹ ماهه با حضور ۱۸ هنرجو برگزار شد که محمد امیریاراحمدی (نمایشنامه‌نویسی و تئاتر و توسعه)، سعید ساحلی (صدا و بیان)، بهزاد جاودان‌فرد (بدن و حرکت) و شهاب‌الدین حسین‌پور (بازیگری و کارگردانی) اساتید آن بودند.

ارشیا اعتمادی، امیرعباس هژبر، آوین بندی، پریماه رضایی، محمدرضا شهبازی، رادمان قبادی، محمدرضا صادقی و نرگس صحتی بازیگران "همه دزدها که دزد نیستند" به نویسندگی داریو فو، ترجمه جمشید کاویانی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور هستند.

مجری طرح این نمایش آکادمی هنرهای اجرایی افراست و سایر عوامل عبارتند از: مشاور اجرا: محمد امیریاراحمدی، مدیر اجرا: فرشید ناصری، طراح صحنه و لباس: ارکیده هاشمی، طراح گریم: مژده زادمهر، مشاور گریم: احمد نگهبان، طراح پوستر و بروشور: ارکیده هاشمی، ساخت تیزر: یوسف پیری، دستیار و برنامه‌ریز: آرتین کفایی، گروه کارگردانی: محمدرضا صادقی، مهرانا فیروزی، امیرعباس هژبر و مهسا شیخی، منشی صحنه: سودا بیقال، مدیران صحنه: ارشیا اعتمادی، رادمان قبادی، پرنیان شعبانی، محمدرضا شهبازی، مشاور تبلیغات: نیلوفر راد، مشاور رسانه‌ای: فریبرز دارایی و عکاس: صبا حجت.

نمایش "همه دزدها که دزد نیستند" از ۱۶ تیر تا ۴ مرداد و ساعت ۱۸:۱۵ در سالن شماره دوی عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

پیش‌فروش این نمایش از روز چهارشنبه ۱۲ تیر آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

"عاشقانه‌های خیابان" به اجرای ویژه رسید

 

استقبال گسترده مخاطبان از نمایش "عاشقانه‌های خیابان" سبب شد اجرای ویژه‌ای برای این نمایش در نظر گرفته شود.

نظر به استقبال بسیار گسترده مخاطبان از نمایش "عاشقانه‌های خیابان" و پر شدن ظرفیت فروش روزهای عادی، گروه اجرایی نمایش برای روز شنبه؛ 15 تیرماه ساعت 21:15 اجرای ویژه‌ای را در نظر گرفته است که بلیت‌فروشی این روز در سایت تیوال آغاز شده است.

همچنین با توجه به درخواست‌ها از طرف گروه‌های دانشجویی و نظر به حمایت از این دانشجویان گرامی، گروه اجرایی نمایش "عاشقانه‌های خیابان" برای بلیت‌های نمایش 25 درصد تخفیف برای دانشجویان محترم در نظر گرفته است.

دانشجویان می‌توانند یا با همراه داشتن کارت دانشجویی به‌صورت حضوری به گیشه تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند و یا با درج tiwallstudent از طریق سایت تیوال نسبت به تهیه بلیت با تخفیف دانشجویی اقدام کنند.

لازم به ذکر است لوریس چکناواریان، اسماعیل خلج، محمدجواد حق شناس، نرگس آبیار، نادر مشایخی، مائده طهماسبی، بهروز بقایی، رضا فیاضی، بهاره کیان افشار، آرمان درویش، محمدهادی کریمی، یارتا یاران، رضا ایران‌منش، کیهان ملکی، فروغ قجابگلو و .... از جمله چهره‌های فرهنگ و هنر بودند که در هفته نخست، به تماشای "عاشقانه‌های خیابان" نشستند.

نمایش "عاشقانه‌های خیابان" به کارگردانی شهرام گیل آبادی هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت 21:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

نمایشنامه این اثر را محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور نوشته‌اند و رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه نژاد و ژاله صامتی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

رضا یزدانی در "عاشقانه‌های خیابان" علاوه بر بازیگری، دو قطعه را به‌صورت زنده و به‌همراه گروه موسیقی خود اجرا می‌کند که ترانه‌های این دو قطعه را مهدی ایوبی و عبدالله روا سروده‌اند. علیرضا مهدی زاده؛ نوازنده ساکسیفون، میلاد عدل؛ نوازنده گیتار الکتریک، آرش زمانیان؛  نوازنده گیتار باس و محمد خرمی نژاد؛ نوازنده درامز، گروه نوازندگانی هستند که یزدانی را در این اجرا همراهی می‌کنند.

همچنین هانیه آبله‌کوبها، شیما افتخاری، پردیس پیراهش، تارا رفیعی پور، مریم عبداللهی و مهسا فتوت، گروه بازیگران مواجهه نمایش هستند و شکلی دیگر از روایت را به نمایش بخشیده‌اند.

علاقه‌مندان و مخاطبان می‌توانند بلیت‌های روزهای باقیمانده نمایش "عاشقانه‌های خیابان" را از سایت تیوال تهیه کنند.

ابراهیم حقیقی؛ گرافیست نامدار، مدیر هنری و طراح گرافیک این نمایش است و مرتضی پورصمدی؛ مدیر تصویربرداری، مهدی گودرزی؛ مسئول ویدئوهای تبلیغاتی، آرتا تاری؛ کارگردان تیزر و انیمیشن، مرتضی شمس؛ صدابردار، گروه سازندگان تیزر و جلوه‌های هنری را برعهده دارند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به آرتین امینی پویا و میلاد شکیبا؛ به‌عنوان تهیه‌کننده، هانیه جوادی منش؛ دستیار کارگردان، شقایق رحیمی راد؛مشاور کارگردان، صادق داوری فر؛ طراحی صدا و ترکیب صدا،  امیر پارسائیان مهر؛ مدیر ارتباطات و روابط عمومی،  مینا صفار، احمدرضا حجارزاده و مژده دهقانی؛ همکاران بخش رسانه،  رضا صبور و گروه "TheaterMarket"، مسئولان بخش تبلیغات مجازی،  کیمیا آژیراک؛ مدیر صحنه، بهار نصرآبادی، امیرمحمد صابری، فاطمه گیل آبادی و کردیا کامکاری؛ دستیاران صحنه، یاس سنجری؛ منشی صحنه، مریم قهرمانی زاده؛ عکاس، محمد خسروی؛ مدیر تولید و آرزو آزادپور؛ مدیر بین الملل اشاره کرد.

 

اجرای نمایش "این یک اعتراف است" در نوفل لوشاتو

نمایش این یک اعتراف است، تازه‌ترین اثر شادی اسدپور در مقام نویسنده، طراح و کارگردان است که با تهیه‌کنندگی آرش رزمجو و بازی فرزین محدث اجرا خواهد شد.

این نمایش اجتماعی- روانشناسانه تهیه و تولید موسسه هنری آرتا است.

این نمایش ٦٠ دقیقه‌ای از روز ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۱ عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه خواهد رفت. در خلاصه داستان این اثر آمده است: این نمایش نیست، یک اعتراف است. اعترافی که از میان یک کابوس وحشتناک و شاید هم یک احضار روح دراماتیک بیرون می آید.زندگی مردی چهل ساله با ترس ها، تنهایی و جهان هراس انگیز پیرامونش...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: امید اکبری طراح صحنه، مقدی شامیریان طراح لباس، بابک کیوانی آهنگساز و طراح صدا، سینا افشار طراح گرافیک، فرشاد نصیری طراح نور، ثمین سالک طراح گریم،  مهدی ناظمی دستیار اول و برنامه ریز، سارا صادقی و لیلا افتخاری دستیاران دوم کارگردان، مائده بیگلری منشی صحنه، محمد لطفی و محمد نجفی مدیران صحنه، امیررضا ابراهیم مدیر تشریفات، علیرضا یاسی، ابوالفضل نریمانی، عرفان بختیاری عکاس، گروه تئاتر آرتا روابط عمومی،

محمد صادق زرجویان و حمید رضا طاهر ساخت تیزر نمایش و علیرضا یاسی و عرفان بختیاری ساخت تیزرهای تمرین و میهمان.

فروش بلیت‌های این نمایش از طریق گیشه به صورت حضوری و از طریق سایت تیوال با درج تخفیف ٢٠ درصدی برای روزهای دوشنبه ٢٤ تیر، سه شنبه ٢٥ تیر، چهارشنبه ٢٦ تیر و تخفیف دانشجویی ٢٠ درصدی برای روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه  انجام خواهد شد.