به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مگس" به کارگردانی توحید معصومی، به زودی اجراهای  خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز خواهد کرد.

توحید معصومی، کارگردان نمایش "مگس"، پیش از این کارگردانی بیش از بیست نمایش صحنه‌ای وپنج تله تئاتر را در کارنامه هنری خود به جای گذاشته است. از جمله آثار مطرح وی می‌توان به قایقران، مهرگیاه، سرگذشت سال‌های سرد، بازی‌خانه، خیشخانه، دو دلقک و نصفی، تبار خون و واقعه در مجلس سودابه‌خوانی را می‌توان اشاره کرد.

همچنین وی سال ۹۶ نمایش تبار خون نوشته‌ آتیلا پسیانی را در تماشاخانه انتظامی به روی صحنه برد. معصومی در پنج دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و همچنین چند دوره جشنواره تئاتر ماه، سوره و دفاع مقدس حضور داشته و جوایزی را از این جشنواره ها کسب کرده است. او در جشن خانه‌ تئاتر سال ۱۳۸۸ به عنوان کارگردان برتر شهرستانی از سوی کانون کارگردانان خانه تئاتر مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفته است.

شایان ذکر است، اطلاعات تکمیلی در خصوص تاریخ ، زمان اجرا، بازیگران و سایر عوامل اجرایی نمایش "مگس" متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

"قلعه" در خانه‌نمایش دا اجرا می‌شود

نمایش "قلعه" اقتباسی نوآورانه از نمایشنامۀ "ناظر مرگ" ژان ژنه است. این اثر به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی از شانزدهم تیرماه در خانه‌نمایش دا روی صحنه می‌رود.

رضایی، کارگردانیِ آثاری چون "شب بیست‌ویکم"، "گمستان"، "بی‌مرگی"، "انواع مرغابی"، "گوریل" و "تیمون آتنی" را در کارنامه دارد. او به‌واسطۀ شناخت خود در رابطه با متون ژان ژنه، فرم و محتوایی بدیع نسبت به دیگر آثار خود خلق کرده است. با توجه به ساختار اجرایی، ظرفیت تماشاگران برای هر شبِ اجرا، محدود در نظر گرفته شده است. نمایشی از "گروه تئاتر اشتراک" که دیدن آن برای افراد زیر شانزده سال مناسب نیست!

در این نمایش احمد شاه‌قاسمی، عماد زارعی، امیرحسین دانشجو و رایان حبیبیان به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل کار، عبارتند از: طراح نور و صحنه: مهدی رضایی؛ طراح لباس و گریم: آتنا تندرو؛ دستیار اول کارگردان، منشی صحنه و برنامه‌ریز: ساره ارجمند؛ دستیار دوم کارگردان و مدیر صحنه: مهدی رضایی (تشابه اسمی با کارگردان)؛ ساخت دکور: کیکاووس شکوهی؛ موسیقی: ایمان شهدوست؛ ساخت ویدیو: آیدا خدایی؛ طراح گرافیک: یاشار مشیرفر؛ ساخت تیزر: علی بنی‌عامری و پریسا رجبی؛ عکاسان: احسان احمدی و رضا جاویدی؛ روابط عمومی: ندا کاوندی و مهران عشریه؛ دستیاران روابط عمومی: فرانک شریفیان و نرگس شادرومقدم.

فروش اینترنتی بلیت "قلعه" در سایت تیوال آغاز شده است. این نمایش تا دوم مردادماه 1398 هرروز، غیر از شنبه‌ها، ساعت 20:30 به مدت پنجاه دقیقه در خانه‌نمایش دا به نشانیِ میدان فاطمی (جهاد)، ابتدای شهید گمنام، خیابان جوانمهر، کوچه 1/6، پلاک 66 روی صحنه خواهد بود.

 

اجرای اولین تئاتر محیطی کافه پردیس تئاتر شهرزاد

کامران هوشمندیان و سپیده بیگلری بازیگران نمایش "اَمنیژیا" به نویسندگی کامران هوشمندیان و تهیه‌کنندگی و کارگردانی نگین لاجوردی هستند.

"اَمنیژیا" یک نمایش محیطی است که برای اولین بار در تیر ماه سال نود و هشت در کافه پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

نگین لاجوردی تهیه‌کننده و کارگردان نمایش "اَمنیژیا" گفت: در اولین تجربه کارگردانی‌ام سعی کردم بطور موازی درباره اختلال اَمنِیژیا (فراموشی حافظه بلند مدت بر اثر یک حادثه) و همچنین یک دغدغه مشترک اجتماعی که به وضوح در نمایشنامه اَمنیژیا توسط آقای هوشمندیان نوشته شده است، حرفهایی بزنم.

وی افزود: نمایش بصورت محیطی-اشتراکی و در فضایی کاملا راحت و در دل مخاطب اتفاق میافتد.

 

"اتاق 1216" درتماشاخانه سرو نمایشنامه‌خوانی می‌شود

 نمایشنامه  "اتاق 1216" براساس متنی از کیوان صباغ و به کارگردانی علی برجی درتماشاخانه سرو نمایشنامه‌خوانی خواهد شد.

این نمایشنامه‌خوانی که در سالروز واقعه خونین حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری 655 ایران ایر اجرا خواهد شد، ادای دینی ازسوی هنرمندان تئاتر مقاومت کشور به شهدای این واقعه و محکوم کردن این فاجعه تروریستی از سوی دولت وقت امریکا است.

علی برجی کارگردانی این نمایشنامه‌خوانی را برعهده دارد و الهام هادیان، داوود شمس، مریم کوچک‌خانی، بهارک توسلی و علی برجی نقش‌خوانان این نمایشنامه‌خوانی هستند.

این نمایشنام‌ خوانی از روز چهارشنبه 12 تیرماه مصادف با سالروز این حمله تروریستی به مدت 3 روز تا 14 تیرماه ازساعت 18 در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس اجرا خواهد شد.

تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرکز تخصصی نمایش‌های ارزشی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، با ظرفیت ۱۵۰ نفر در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به تقاطع خیابان شهید مفتح، جنب ایستگاه مترو طالقانی قرار دارد.

 

سوسن پرور و سامان دارابی به "مثبت فکر کن"پیوستند

سوسن پرور و سامان دارابی به نمایش "مثبت فکر کن"  به نویسندگی و کارگردانی علی دهبان پیوستند. نمایش "مثبت فکر کن" مرداد ماه در  تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش "مثبت فکر کن" آمده است: امروز بهترین روز زندگیمون شد... یهویی‌آ...!

احمد شیرازی مهر تهیه‌کننده و شرکت توسعه سرمایه سبزینه هامون نیز حامی این اثر نمایشی هستند.

تمرین و آماده‌سازی نمایش "مثبت فکر کن" به نویسندگی و کارگردانی علی دهبان که از خرداد ماه آغاز شده موضوعی اجتماعی دارد و مرداد در تماشاخانه هامون روی صحنه می‌رود.

اسامی دیگر بازیگران و عوامل نمایش "مثبت فکر کن" به زودی اعلام می‌شود.

 

طراحان "مارلون براندو" معرفی شدند

گروه طراحان نمایش "مارلون براندو" به نویسندگی و کارگردانی مهران‌ رنج‌بر معرفی شدند.

مهران‌ رنج‌بر در جدیدترین تجربه کارگردانی خود بعد از اجرای موفق نمایش "استیو جابز"، "مارلون براندو" را از 25 تیر در سالن شماره یک تماشاخانه سپند روی صحنه خواهد برد.

در تولید و اجرای این اثر نمایشی گروهی از طراحان جوان و شناخته شده تئاتر، مهران رنج‌بر را همراهی می‌کنند.

کهبد تاراج مدیر تولید، فرشاد دهنوی آهنگساز و پرفورمر، مقدی شامیریان طراح لباس، رضا خضرایی طراح نور، علی پویا قاسمی طراح صحنه و محمدصادق زرجویان طراح گرافیک و عکاس نمایش "مارلون براندو" هستند.

این اثر نمایشی لحظه مرگ براندو در سال 2004 را به تصویر می‌کشد.