به گزارش هنرآنلاین، نمایش "وانیک" به کارگردانی بهار محمود‌زاده از ساعت ۱۹:۳۰، یکشنبه ۹ تیر ماه در سالن شماره ۲ تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود.

نمایشنامه "وانیک" یکی از آثار شاخص واسلاو‌هاول نخست‌وزیر فقید و نمایشنامه‌نویس اهل چکسلواکی است که توسط بهار محمودزاده با نگاهی تازه آماده اجرا شده است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: "وانیک" روایت داستانی ساده، اجتماعی و روانشناسی بوده که در دو اپیزود متفاوت با رگه‌هایی از طنز و سیاست به زندگی نویسنده‌ای به نام وانیک می‌پردازد. به نوعی قصه، وانیک را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که روی عقاید و اصولش پا بگذارد...ولی آیا او این کار را انجام می‌دهد؟

بهار محمود زاده پیش از این کارگردانی نمایش‌های "روژان جامانده"، "زندگی دیگران" و "چشم‌ها" و... را برعهده داشته و به ایفای نقش‌های متعددی در صحنه تئاتر پرداخته که از آن جمله می‌توان به بازی در نمایش‌های "آدمکش"، "باغ شازده"، "اکاریتوی قهوه‌ای"، "شراره" و... اشاره کرد.

بهاره رهنما، علی اوجی، محمد زوار بی‌ریا و دانیال خیر‌ی‌خواه بازیگرانی هستند که در این نمایش کمدی اجتماعی به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به: ایمان یزدی (تهیه‌کننده)، لیلا جعفری (پن استودیو) (مجری طرح)، میثم نویریان (طراح صحنه)، ماهرخ سلیمانی (طراح لباس)، پروین شفیعی نژاد (گریم)، علی امینی نجفی (مترجم)، رضا محمد پور (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، نیلوفر رازمند (منشی صحنه)، مارال سوری (دستیار لباس)، رزیتا خانیان و سونیا محمد علیزاده (اجرای لباس)، عاطفه حیدری(دستیار صحنه)، مهدی حبیبی، امین سنایی و سید محمد فرجامی(ساخت دکور)، سینا افشار (طراح پوستر و گرافیک)، پن استودیو (ساخت تیزر و عکس)، مریم شریعتی (مدیر تبلیغات)، گروه هنری پژواک (تبلیغات مجازی) و حامد قریب (آرت استوری) (مشاور رسانه‌ای) اشاره کرد.

همچنین جینورا به عنوان سرمایه‌گذار در کنار این پروژه فرهنگی حضور دارد.

علاقمندان به تماشای این اثر می‌توانند، برای خرید بلیت نمایش "وانیک" از ساعت ۱۲ شنبه ۱ تیرماه به سایت تیوال مراجعه کنند.

همچنین در صورت بروز مشکلات و رزرو حضوری بلیت نمایش، شماره ۰۹۳۵۵۶۲۹۸۲۲ پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

گفتنی است که بلیت سه روز نخست این اثر با تخفیف ۲۰ درصدی در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

 

"حضار قیام کنند" در تماشاخانه استاد مشایخی

نمایش "حضار قیام کنند" به نویسندگی مهتاب پویامنش و طراحی و کارگردانی امیرحسین مدنی، از پنجشنبه ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر،‌ در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی، در ساعت ۲۱ و به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

محسن مسعودی، ابوالفضل خسروجردی، پگاه نقوی، محمد طاهری، مهتاب پویامنش و پویا فیاضی بازیگران نمایش هستند.

پگاه نقوی، دستیار کارگردان حضار قیام کنند است و محسن عامل به‌عنوان طراح گرافیک و تیزر،‌ ابوالفضل خسروجردی به‌عنوان طراح گریم و آهنگساز،‌ مینا قانع به‌عنوان عکاس، الهه دلداده به‌عنوان عکاس پوستر وحدیثه مقدم به‌عنوان روابط عمومی از دیگر عوامل نمایش حضار قیام کنند هستند.

در خلاصه این نمایش آمده: "دادگاهی برای رسیدگی به اتهاماتی نامشخص تشکیل شده است. دادگاه با احضار شاهدین سعی می‌کند از ماهیت جنایتی که رخ داده مطلع شود اما روند برگزاری دادگاه به تدریج به دلیل اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای که رخ می‌دهد، تغییر کرده و از روال همیشگی خود خارج می‌شود..."

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیکت مراجعه کنند. قابل ذکر است که سه شب اول اجرا شامل تخفیف است و همچنین دانشجویان می‌توانند با تخفیف ویژه به تماشای نمایش بنشینند.

 

تخفیف ویژه "عاشقانه‌های خیابان" به دانشجویان

.با توجه به درخواست‌ها از طرف گروه‌های دانشجویی و نظر به حمایت از این دانشجویان گرامی، گروه اجرایی نمایش "عاشقانه‌های خیابان" در نظر دارد از یکشنبه دوم تیر لغایت سه‌شنبه پنجم تیرماه با 25 درصد تخفیف بلیت‌های نمایش را در اختیار دانشجویان محترم قرار دهد.

دانشجویان می‌توانند یا با همراه داشتن کارت دانشجویی به‌صورت حضوری به گیشه تماشاخانه ایرانشهر مراجعه کنند و یا با درج tiwallstudent از طریق سایت تیوال نسبت به تهیه بلیت با تخفیف دانشجویی اقدام کنند.

لازم به ذکر است لوریس چکناواریان، اسماعیل خلج، رضا فیاضی، بهاره کیان افشار، آرمان درویش، محمدهادی کریمی، یارتا یاران، رضا ایران‌منش، محمدجواد حق‌شناس و .... از جمله چهره‌های فرهنگ و هنر بودند که در هفته نخست، به تماشای "عاشقانه‌های خیابان" نشستند.

نمایش "عاشقانه‌های خیابان" به کارگردانی شهرام گیل آبادی هر روز به‌غیر از شنبه‌ها ساعت 21:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

نمایشنامه این اثر را محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور نوشته‌اند و رضا یزدانی، سیما تیرانداز، الهام پاوه نژاد و ژاله صامتی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

رضا یزدانی در "عاشقانه‌های خیابان" علاوه بر بازیگری، دو قطعه را به‌صورت زنده و به‌همراه گروه موسیقی خود اجرا می‌کند که ترانه‌های این دو قطعه را مهدی ایوبی و عبدالله روا سروده‌اند. علیرضا مهدی زاده؛ نوازنده ساکسیفون، میلاد عدل؛ نوازنده گیتار الکتریک، آرش زمانیان؛  نوازنده گیتار باس و محمد خرمی نژاد؛ نوازنده درامز، گروه نوازندگانی هستند که یزدانی را در این اجرا همراهی می‌کنند.

همچنین هانیه آبله‌کوبها، شیما افتخاری، پردیس پیراهش، تارا رفیعی پور، مریم عبداللهی و مهسا فتوت، گروه بازیگران مواجهه نمایش هستند و شکلی دیگر از روایت را به نمایش بخشیده‌اند.

علاقه‌مندان و مخاطبان می‌توانند بلیت‌های روزهای باقیمانده نمایش "عاشقانه‌های خیابان" را از https://www.tiwall.com/p/asheghanehayekhiaban تهیه کنند.

ابراهیم حقیقی؛ گرافیست نامدار، مدیر هنری و طراح گرافیک این نمایش است و مرتضی پورصمدی؛ مدیر تصویربرداری، مهدی گودرزی؛ مسئول ویدئوهای تبلیغاتی، آرتا تاری؛ کارگردان تیزر و انیمیشن، مرتضی شمس؛ صدابردار، گروه سازندگان تیزر و جلوه‌های هنری را برعهده دارند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به آرتین امینی پویا و میلاد شکیبا؛ به‌عنوان تهیه‌کننده، هانیه جوادی منش؛ دستیار کارگردان، شقایق رحیمی راد؛مشاور کارگردان، صادق داوری فر؛ طراحی صدا و ترکیب صدا، امیر پارسائیان مهر؛ مدیر ارتباطات و روابط عمومی، مینا صفار، احمدرضا حجارزاده و مژده دهقانی؛ همکاران بخش رسانه، رضا صبور و گروه "TheaterMarket"، مسئولان بخش تبلیغات مجازی، کیمیا آژیراک؛ مدیر صحنه، بهار نصرآبادی، امیرمحمد صابری، فاطمه گیل آبادی و کردیا کامکاری؛ دستیاران صحنه، یاس سنجری؛ منشی صحنه، مریم قهرمانی زاده؛ عکاس، محمد خسروی؛ مدیر تولید و آرزو آزادپور؛ مدیر بین الملل اشاره کرد.