به گزارش هنرآنلاین، نمایش "قتل‌های نیمه‌کاره" به نویسندگی و کارگردانی بهاءالدین مرشدی و تهیه‌کنندگی شاهرخ اسمی، تیرماه در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

"قتل‌های نیمه‌کاره" به بخشی از معضلات جامعه امروز ایران می‌پردازد و دغدغه‌هایی اجتماعی را بر صحنه تئاتر به تماشا می‌گذارد.

این نمایش که روایت زندگی پنج زن ایرانی است که با روزمرگی‌ها و مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و‌ هر یک سرنوشتی تراژیک پیش روی خود دارند. این نمایش توامانی از طنز و تراژدی است که می‌کوشد مسئله مرگ را به بازی بگیرد تا از این منظر نگاهی تازه و شوخ‌طبعانه به آن‌ داشته باشد.

در ساختار پازلی این نمایش به قتل‌هایی اشاره می‌شود که نیمه‌کاره‌اند. قتل‌هایی که اتفاق افتاده‌اند اما مخاطب در رخ دادن آن‌ها تردید دارد. چنین فضایی نگاهی وهم‌آلود را در دل داستان اصلی به وجود آورده است.

در این نمایش سارا تقوی، شکوفه داودی، محمدغریبی، یگانه مأموریان، اطهر نگهبانی و نگین وکیلی ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: بازیگردان و مشاور کارگردان: احسان گرایلی، دستیار کارگردان و روابط‌عمومی: هادی اشرفی، طراح صحنه: مصطفا مرادیان، طراح لباس: محسن ناصری، طراح گریم: دنیا فراهانی، عکاس و طراح پوستر: حمید سالاری، طراحی و ساخت تیزر: حمید ناصری‌مقدم، مدیرصحنه: هامین شادمانی و منشی صحنه: مهری عبدالمالکی.

این نمایش محصول گروه تئاتر "تجزیه" است. این گروه آذر ماه سال ۱۳۹۷ نمایش "دارم این‌جا تجزیه می‌شم" را به نویسندگی بهاءالدین مرشدی و کارگردانی احسان گرایلی در سالن دیوار چهارم به صحنه برد.

 

نمایش"زیرگنبد کبود" پذیرای هنرمندان خواهد شد

نمایش "زیرگنبد کبود" با محوریت زندگی معلولان ذهنی از تولیدات مدرسه تئاتر پردیس تئاتر تهران و با مشارکت آکادمی هنر ارمغان روز شنبه 1 تیر ماه اجرای ویژه هنرمندان خواهد داشت.

در خلاصه داستان "زیرگنبد کبود"  نمایش آمده است: این نمایش معلولان ذهنی  حرکتی اراده ی خود را با حرکت و القای مفهوم "ما می‌توانیم" به رخ مخاطبان می‌کشند. آنها از دنیای قصه زندگی را برای خود تعریف می کنند. نمایس "زیرگنبد کبود" تماماً سفید است، دنیای آنها سفید است و حرفشان هم مفید است.

در این نمایش ریحانه سلطان، وصال بابایی، حسین جوزانی، مصطفی قشقایی، میلاد قشقایی، عرفان خزاعی، محمدرضا فرخی، علی حسینی، زهرا میانجی، زینب آقامیری، فرزاد مظلومی، علی اسلام دوست، محمد شجاعی، سوگند شجاعی، طه میرزاخانی، محمدنبی رضازاده، علی یعقوبی، احسان حیدری، حمزه یعقوبی، مریم باقری، محمدحسن رجبی و محسن خواجه مهریزی ایفای نقش می‌کنند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مدیر گروه نمایش: مینا خان محمدی، مدیر صحنه: موناخان محمدی و محمدرضا مظلومی، آهنگساز: رامی نظری و عکاس: حامد اسدی اشاره کرد.

فروش بلیت این نمایش به صورت همت عالی است که عوایدی آن صرف درمان و نگهداری توان یابان ذهنی و حرکتی می شود.

نمایش "زیرگنبد کبود" با محوریت زندگی توان یابان ذهنی و حرکتی به کارگردانی بابک تن روز شنبه 1 تیر ماه ویژه هنرمندان در تماشاخانه استادمحمد پردیس تئاتر تهران و در ساعت 19 روی صحنه می‌رود.

 

برگزاری مجموعه نمایشنامه‌خوانی‌های "روایت حماسه" در تماشاخانه سرو

انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس مجموعه نمایشنامه‌خوانی‌های روایت حماسه را در تماشاخانه سرو برگزار می‌کند.

 سلسله نشست‌های نمایش‌نامه‌خوانی با محوریت داستان‌های دراماتیک براساس زندگی شهدای دفاع مقدس توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و براساس نمایشنامه‌های تولید شده توسط این انجمن برگزار می‌شود.

این برنامه که با عنوان روایت حماسه برگزار خواهد شد در نخستین بخش خود به چهار نمایشنامه "بانی بنوک" نوشته سعید تشکری،"6410" نوشته محسن عظیمی، "ریحانه دربازی دراز آواز   می‌خواند" نوشته علیرضا حنیفی و "ازلوطی‌های چاله سیلابی تا..." نوشته اعظم بروجردی می‌پردازد.

اولین نمایشنامه‌خوانی این مجموعه نیز امروز برگزار خواهد و نمایشنامه "بانی بنوک" با محوریت شهید حسین املاکی به کارگردانی سیدمهدی سجادپور در تماشاخانه سرو و از ساعت 19.30 و پس از اجرای نمایش "ایستاده روی خط استوا"، با حضور علاقمندان خوانش خواهد شد.

تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرکز تخصصی نمایش‌های ارزشی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، با ظرفیت ۱۵۰ نفر در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به تقاطع خیابان شهید مفتح، جنب ایستگاه مترو طالقانی قرار دارد.

 

"به کفشات نگاه کن" به لهستان می‌رود

نمایش "به کفشات نگاه کن" نوشته منوچهر اکبرلو و کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی که جوایزی متعددی را همچون ۸ جایزه در بخش نوجوان بیست و یکمین جشنواره کودک و نوجوان، جایزه جشن ملی منتقدان ایران در سال ۹۴ و کاندید شدن در سه بخش کارگردانی، نویسندگی و طراحی لباس جشنواره الف را در کارنامه خود دارد، به فستیوال "پرو کانترا لهستان" می‌رود.

نمایش "به کفشات نگاه کن" با نظر مثبت و دعوت تاتیانا مالیونسکا، رییس فستیوال پروکانترا لهستان، موفق شد تا به این جشنواره راه پیدا کند.

بازیگران این نمایش رضا بهرامی ، محمد نوحیان و حمیدرضا ملاحسینی هستند.

در هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر پروکانترا لهستان، آثاری از کشور های ایتالیا، روسیه، رمانی، لهستان، مراکش، گرجستان، کوبا و ایران سپتامبر ۲۰۱۹ در لهستان حضور خواهند داشت.

گفتنی است اولین دوره جشنواره بین‌لمللی صلح الف آذر ماه سال ۹۷ به دبیری نادر برهانی مرند و توسط موسسه بین‌المللی الف در شهر تبریز برگزار شد.

 

پوستر نمایش "روباه" منتشر شد

پوستر نمایش "روباه" نوشته شهرام سلطانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی معصومه خزایی و با طرحی از حامد هاشمی منتشر شد.

نمایش "روباه" به تهیه کنندگی و کارگردانی معصومه خزایی و با حضور ‎ایوب آقاخانی، صحرا اسدالهی، بهنازبستان دوست، معصومه خزایی و هیراد خاتمی از 2 تیر در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

"روباه" داستان اتفاقاتی است که در یک خوابگاه  دخترانه روی می‌دهد و پرده از اسرار بسیاری بر می‌دارد.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه ریز: سامان پورسلیمانی، طراح صحنه: میلاد خرمن بیز، طراح لباس: لادن سید کنعانی، طراح نور:مهدی شیردل، آهنگساز: ابراهیم تیمورزاده( میهمان از الست فیلم)، طراح پوستر و بروشور: حامد هاشمی، طراح تیزر: مهدی شیردل، عکاس: فرانک جامه بزرگی، مشاور امور رسانه: مریم رودبارانی، هماهنگی روابط عمومی و تبلیغات مجازی: زهرا آقاپور و مژده پورزنگنه، مدیر تولید: مهدی شیردل، تدارکات:علیرضا مختاریان.

 

"صدای خنده حضار" در تماشاخانه دیوار چهارم

نمایش "صدای خنده حضار" به نویسندگی مجتبی کاظمی و کارگردانی حسام افسری از اول مرداد ماه سال جاری، ساعت 19:30 در تماشاخانه "دیوار چهارم" به روی صحنه خواهد رفت.

کوروش شاهونه و حسین منفرد، در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند. حسام افسری، کارگردان اثر، ضمن معرفی بازیگران این نمایش، در رابطه با داستان و ویژگی‌های اثر عنوان کرد: "صدای خنده حضار متنی است که از دو سال پیش روی آن کار کردیم. نام "صدای خنده حضار" را به تعمد انتخاب کردیم؛ شاید به ظاهر در ذهن بعضی از مخاطبین، این یک نمایش سراسر کمدی به چشم بیاید، اما واقعیت این است که این نمایش اثری درباره خنده است؛ چیزهایی درباره خنده آدم‌هایی به ظاهر ساده که حتی به ذهنمان هم نمی‌رسد. شاید در جاهایی از اثر مخاطب بیش از دیدن یک کار ترسناک، عجیب، تلخ و غافلگیر کننده محض، واکنش نشان دهد."

وی راجع به انتخاب بازیگرانش عنوان کرد: "رابطه عمیقی بین دو شخصیت این نمایش برقرار است در واقع ما به دنبال کستی بودیم که علاوه بر توانایی فردی، رابطه عمیقی میانشان برقرار باشد. جدا از این، کمیک بودن بازی‌ها و حرکت بر روی مرز رئالیته، عمل انتخاب بازیگر را سخت‌تر کرده بود که خوشبختانه از ابتدای مراحل نگارش متن به ترکیب کوروش شاهونه و حسین منفرد فکر کردم که با استقبال این عزیزان از متن کست روی صحنه کار به بهترین شکل بسته شد."

افسری در پایان گفت: "این روزها تمام کست پشت صحنه‌اش درگیر ساخت دکور پیچیده و چند وجهی کار هستند و خود اثر هم در انتظار بازبینی و شروع تبلیغات رسمی‌اش به سر می‌برد.

"صدای خنده حضار" به نویسندگی مجتبی کاظمی و کارگردانی حسام افسری در مرداد ماه سال جاری، ساعت 19:30 در مجموعه نمایشی "دیوار چهارم" به روی صحنه خواهد رفت.

 

تمدید نمایش"بازرس هاند واقعی" در تماشاخانه مهرگان

نمایش " بازرس هاند واقعی" به  کارگردانی شهاب بهرامی و تهیه‌کنندگی پگاه احمدی زاده که زمان آن پیش تر از 19 تا 29 خرداد اعلام شده بود به دلیل هماهنگی‌های صورت گرفته با گروه اجرایی و استقبال مخاطبان تا 2 تیرتمدید شد.

این نمایش بر گرفته از متن نمایشنامه "بازرس هاند واقعی" و به نویسندگی تام استوپارد است و داستان دو منتقد را روایت می‌کند که به تماشای یک داستان معمایی، جنایی، پلیسی نشسته‌اند تا درباره آن مقاله‌ای بنویسند اما در حین اجراء نمایش هر دو به سمت کمدی کشیده می‌شوند و در مسیر اتفاقات نمایش قرار می‌گیرند. داستان انسانی که در زندگی دچار توهماتی ست که بزرگترین آن توهم بیگناهی است  وبه دلیل همین به خود اجازه می‌دهد که هرکاری را انجام دهد. 

بازیگران این نمایش به ترتیب عبارتند از: سعید عظیمی، شهاب بهرامی، علی امیر خلیلی، احسان خان محمدی، الهام قاسمیان، سوزان صفا نیا و کیانوش جواد اسلامی.

مجید بابا خانلو (دستیار کارگردان)، آلاء ناصرالدینی (منشی صحنه)، بهنود صداقت کیش (آهنگساز)، سپهر بهرامیان (طراح گریم)، منصوره محمدی و سید علی موسوی (مجری گریم)، نیلوفر مرادی (دوخت لباس)، مجید باباخانلو (گرافیست)، ساخت تیزر و عکاس (ارسلان امانتی)، حسین صمیمی (تدوین تیزر)، میلاد الهی (دستیار نور)، حمید سلامی و شهاب بهرامی (طراح نور)، زینب محمودی (صدا گذاری) و افشین حیدری (روابط عمومی و تبلیغات) سایر عوامل این نمایش هستند.

مخاطبان برای تماشای این نمایش می‌توانند با خرید اینترنتی بلیت از سایت تیوال به تماشاخانه مهرگان به نشانی خیابان انقلاب نرسیده به پل کالج، خیابان خارک، بن بست اول مراجعه کنند. این نمایش تا تاریخ 2 تیر از ساعت 21 و به مدت 60 دقیقه پذیرای مخاطبان است.