به گزارش هنرآنلاین، امین میری بازیگر سینما و تئاتر در نمایش "مارلون براندو" به عنوان جدیدترین تجربه کارگردانی مهران رنج‌بر به ایفای نقش می‌پردازد.

 امین میری کارگردان و بازیگر تئاتر که در عرصه سینما نیز به ایفای نقش می‌پردازد، در فیلم سینمایی در حال اکران "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی نرگس آبیار بازی کرده است. وی در این اثر سینمایی به همراه بازیگرانی چون هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی و بهنام شریفی نقش آفرینی کرده است.

میری در جدیدترین حضور خود در عرصه بازیگری تئاتر را با نمایش "مارلون براندو" به نویسندگی و کارگردانی مهران رنج‌بر و در نقش "پدر مارلون براندو" تجربه می‌کند.

بهنام شرفی، سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی و علی‌پویا قاسمی دیگر بازیگران نمایش "مارلون براندو" هستند  که مهران رنج‌بر پس از تجربه کارگردانی "استیو جابز" به صحنه می‌برد. "اکتیران" به عنوان سرمایه‌گذار این اثر نمایشی حضور دارد.

 

"آبی مایل به صورتی" تمدید شد

 "آبی مایل به صورتی" به نویسندگی و کارگردانی ساناز بیان که از 16 خرداد در تماشاخانه سپند با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده بود و ضمنا قرار بود زودتر از موعد اجرای خود را در 31 خرداد به پایان برساند، اما پس هماهنگی های صورت گرفته با گروه اجرایی و درخواست مکرر تماشاگران تا 16 تیر تمدید شد.

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) آناهیتا اقبال نژاد، مرضیه بدرقه، عاطفه رضوی، امید سلیمی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی، آیه کیان پور، امین میری، (بازیگر نوجوان) یاسمن رادمنش در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. حمیدرضا آذرنگ نیز گفتار متن نمایش را انجام می‌دهد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حضور طراح صحنه رضا مهدی زاده، طراح گریم ماریا حاجیها، طراح صدا و آهنگساز شاهین انتظامی، طراح لباس مهسا عبدالهیان خامنه، طراح نور علیرضا میرانجم، طراح پوستر و بروشور همراز بیان، مجری طرح و مدیر تولید آرش دهقان شاد، دستیار کارگردان و برنامه ریز راحیل مرشدی، روابط عمومی و امور تبلیغات ایلیا شمس، طراح و ساخت تیزر، موشن و ویدیو مهیار گودرزی، عکاس حسین حاجی بابایی، گرافیست سعید رضوانی، گروه پژوهش ساناز بیان، مسعود خلج زاده و مرضیه فراهانی، پژوهشگر انسان شناس نسرین ریاحی پور، مدیران صحنه دانیال حبیبی و اشکان شهروزی، منشی صحنه راضیه اسماعیلی، دستیاران طراح صحنه سعید معروف پور، میلاد ابراهیمی و راغب فرامرز پور اشاره کرد.

همچنین نمایش "آبی مایل به صورتی" تا 16 تیر ما هر شب ساعت 21  در تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به tiwall.com مراجعه کنند.

 

سمیه مهری: مشکلات زنان دغدغه همیشگی من است

سمیه مهری کارگردان نمایش "قهوه برزیلی"است که در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا می رود. او در مورد دغدغه های زنانه نمایش هایی که به صحنه می برد گفت: "مسائل و مشکلات زنان واقعا دغدغه خودم است. من برخلاف مسیرآب شنا کردن را دوست دارم و به من حس خوبی می دهد. دوست دارم چیزهایی را بررسی کنم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است . متن نمایش "قهوه برزیلی" را خیلی دوست داشتم که کامران شهلایی آن را نوشته بود و از چهارسال پیش می گفتم این متن را به کسی نده و اجازه بده خودم آن را کارگردانی کنم. ما زیاد شاهد چنین مسائلی هستیم و وقتی می گویند فلانی به همسرش خیانت کرد مثل قبل شوکه نمی شویم، اما بخش آزاردهنده خیانت این است که از جانب چه کسی دیده می شود؟"

او در مورد ویژگی های نمایشنامه "قهوه برزیلی" گفت: "ما بخشی در کار داریم که از زبان جنینی که به دنیا نیامده است حرف هایی می شنویم و همین بخش خیلی جالب بود. هرآدمی به دنیا می آید اهداف و ایدئولوژی خودش را دارد. سقط جنین و بعد سورئال متن خیلی جذاب بود و دل می خواست پیرامون آن کاری انجام دهم".

او درمورد تاثیرات روانشناس بودنش در اجرای تئاتر گفت: "همه فکر می کنند من فمنیست هستم درحالی که اینطور نیست. من اگر روزی درمورد موضوعی مردانه دغدغه داشته باشم آن را هم می نویسم و کار می کنم. با توجه به بعد روانشناسی خودم می توانم از وجوه مختلف به کاراکترها و اتفاق هایشان بپردازم و حتی گاهی آنقدر تحت تاثیرقرار می گیرم که برایشان گریه می کنم. مثلا زمانی انحراف جنسی با اختلال جنسی دغدغه من شده بود و حتی فیلم مستندش را ساختم. این موارد دغدغه های روانشناسی من هستند که خیلی هم اهمیت دارند. خیانت هم یکی از این موارد بود و زنان زیادی را دیده بودم که به خاطر از دست رفتن زندگی شان به خاطر خیانت اشک می ریختند.

او درمورد وجوه مستند در آثارش توضیح داد: "در کارهای قبلی من خیلی بیشتر چنین خصوصیتی وجود داشت. در مورد موضوع خیانت حتی اگر در نمایش ما چیزی وجود نداشته باشد، معادل مستندش خیلی زیاد در جامعه وجود دارد. ما بسیار دچار شعارزدگی شده ایم، اما آنچه می گوییم واقعیت محض است و ربطی به شعار ندارد. ما آنقدر ارزش های اجتماعی را پایین آورده ایم و چیزهایی که ارزشمند بودند بی ارزش شدنده اند که نمی توان تصورش را کرد. واژه خیانت دیگر برای ما خیلی ترسناک نیست و مدام در فیلم ها هم شاهدش هستیم".

اودر مورد بازی در آثاری که خودش کارگردانش است گفت: "من آخرین بار در نمایش "کژدم" به این دلیل که بازیگرم شب اجرا گفت که نمی تواند با ما باشد، بازی کردم. در آخرین کارهایم بازی نکردم و نمی خواستم این اتفاق دیگر تکرار شود. من با نقش ژاله در نمایش "قهوه برزیلی" احساس همذات پنداری می کردم و دوست داشتم این نقش را بازی کنم".

مهری ادامه داد: "حرف های این کاراکتر به نظرم حرف هزاران زن دیگر است و مدام با خودم می گفتم این نقش را باید خودم بازی کنم به این دلیل که از بعد روانشناختی هم ابعاد این زن را می شناختم و معدل های او را دیده بودم. نقش ژاله خیلی سخت بود و باید در کنارش علاوه بر رسیدن به نقش کارهای مربوط به کارگردانی مثل طراحی صحنه کار و میزانسن ها و .... را هم در نظر می گرفتم. من بعد از این هم دیگر در کارهای خودم بازی نمی کنم و نقشی مثل ژاله ونمایش "قهوه برزیلی" برای من استثنا بود".