سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کرونوس" به نویسندگی و کارگردانی علی صفری از 19 خردادماه ساعت 19 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این نمایش حسین منفرد، میلاد آریافر، ابراهیم ناییج، کوروش شاهونه، علیرضا گلدهی، امیرعلی گودرزی و رها حاجی زینل هستند.

علی صفری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "کرونوس" گفت: محوریت این نمایشنامه براساس زمان و مقوله چیستی انسان است و این اثر به بررسی اینکه در سال 3000 چه اتفاقی برای بشر رخ می‌دهد، می‌پردازد هرچند که قطعاً هیچ پیش‌بینی مسجل نیست.

او در ادامه با اشاره به اینکه این نمایش لامکان و لازمان است، اضافه کرد: زمان در این اثر تقریبی است که شاید اتفاق‌های این نمایش خیلی زودتر از سال 3000 نیز رخ دهد و مکانی برای آن تعریف نشده است. این اثر داستان سیاهچاله‌ای است که انسان‌ها با آن درگیرند. انسان همواره در برخورد با موج جنگ، بیکاری و امواجی این چنینی قرار دارد که ممکن است زندگی‌اش به سمت و سویی سوق داده شود و در این نمایش نیز انسان‌ها در برابر امواج بیرونی قرار گرفته و برای ادامه زندگی و بقا از آن درگریزند و در این نمایش مخاطب برداشت خود را از موجی که شخصیت‌‌های نمایش را تهدید می‌کند، دارد.

کارگردان و نویسنده نمایش "آشویتس زنان" ضمن بیان اینکه تمرینات نمایش "کرونوس" به صورت متمرکز 4 ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: این اثر نمایشی تلفیقی از سینمای کریستوفر نولان، آرنوفسکی و تارانتینو است و مخاطب ممکن است از سینمای هر یک چیزهایی را در این نمایش ببیند. "کرونوس" به لحاظ بصری تئاتر شقاوت و خشن است که فضای آن بیشتر به سمت خشونت درونی است که انسان‌ها با آن درگیرند.

صفری درباره موسیقی این نمایش خاطرنشان کرد: موسیقی نمایش توسط گروه سایرنس به سرپرستی رها حاجی زینل زنده نواخته می‌شود که البته من در نمایش پیشین نیز با این گروه تجربه همکاری داشتم.

او درباره طراحی صحنه نمایش "کرونوس" یادآور شد: طراحی صحنه این اثر را سولماز غفاریان انجام داده است. صحنه نمایش کاملاً داینامیک است که مخاطب باید آن را ببینند چراکه نمی‌شود توضیح عجیب و غریبی درباره آن داده شود اما تماشاگر از طراحی هر صحنه شگفت‌زده خواهد شد.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: در ابتدا نام "هرمافرویت" که اسم یک الهه است را برای این نمایش انتخاب کردیم اما از آنجا که این نمایشنامه بارها به دلیل ممیزی در شورای نظارت و ارزشیابی بازنویسی شد در مجموع از شاکله اصلی خارج و به یک متن مجزای دیگر تبدیل شد. گاهی سخت‌گیری‌های شورای نظارت و ارزشیابی کمک بسیاری به یک نمایش می‌کند و خوشبختانه این اتفاق و کمک برای این نمایش رخ داد.   

در خلاصه  داستان نمایش آمده است: خانواده‌ای در سال سی هزار میلادی به دنبال راهی برای بازگشت به گذشته است.

دیگر عوامل نمایش "کرونوس" عبارتند از: تهیه کننده: سعید صفرپور و سیدسالار موسوی، مشاور کارگردان: مهیار ایسوند، طراح صحنه: سولماز غفاریان، طراح لباس: متین کی‌منش، طراح گریم: نسرین آجرلو، طراح نور: علی صفری، طراح تیزر: مهیار بهمنش، طراح گرافیک: امین قنبری، طراح موشن گرافی: محسن حسینی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: شاهین فتحی، موسیقی: گروه سایرنس، طراح موسیقی: رها حاجی زینل، تنظیم موسیقی: سید پیام حسینی، نوازندگان: اشکان حشمتی (کوبه‌ای)، علی قاسمی (گیتار الکتریک)، کاویان میثاقی (ویولن)، ثمین پورآذر (ویولن سل) و علی جنابی (پیانو)، خوانندگان وکال: سید پیام حسینی، میترا کرمی و رها حاجی زینل، مدیر اجرایی: رهام سلطانی، عکاس: رضا جاویدی، دستیار کارگردان: نسترن سیف، منشی صحنه: شهرزاد محمودی، مدیر صحنه: محمد امین فرج خواه، ساخت آکسسوار: علیرضا محمودی و رهام سلطانی، مجری گریم: سحر صالحی، دستیاران گریم: آذین پورزندی و مصطفی امانی و دستیاران صحنه: احمدرضا مقصودی، امیر حسن تیموری و مجید قفلی. تبلیغات مجازی: گروه جارچی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.