سرویس تئاتر هنرآنلاین، دور جدید اجرای نمایش‌ها با پایان ماه مبارک رمضان در تماشاخانه‌های تهران آغاز خواهد شد و تالارهای نمایشی پایتخت میزبان چهره‌های محبوب مردمی و هنری خواهند بود. البته ناگفته نماند که تالارهای نمایشی در ایام مبارک رمضان به صورت فعال و با استقبال قابل توجه مخاطبان میزبان مخاطبان هنرهای نمایشی بودند که از جمله این آثار نمایشی می‌توان به "تراس" با حضور مونا فرجاد، احمد ساعتچیان، رویا میرعلمی، فریده سپاه منصور، سیدجواد یحیوی، امیررضا دلاوری و مسعود کرامتی، "مار بازی" با بازی کامبیز دیرباز و بهاره رهنما، "شاه ماهی" با حضور امیر جدیدی، علی شادمان و الناز حبیبی، "آپرکات" با ایفای نقش بهروز بقایی، "شهر ما" به کارگردانی محمدحسن معجونی، "سیاست سوختن شربتخانه" با بازی شراره رخام، "شاپرک خانوم" با ایفای نقش سیاوش طهمورث، فریبا متخصص و قربان نجفی، "وقتی کبوترها ناپدید شدند" با حضور مهدی پاکدل، خاطره حاتمی و مهدی کوشکی و "هملت، شاهزاده اندوه" با بازی افشین هاشمی اشاره کرد که برخی از این آثار نمایشی همچنان به اجرای خود ادامه خواهند داد.

همانطور که اشاره شد تماشاخانه‌های تهران از پایان هفته جاری و با آغاز هفته آینده پذیرای آثار نمایشی تازه‌ای با حضور چهره‌های محبوبی خواهند شد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد؛ اما تماشای دیگر آثار نمایشی تجربی با حضور جوان‌ها نیز پیشنهاد می‌شود.

 

از میلاد کی‌مرام و امیر جعفری تا نیکی کریمی، نازنین بیاتی و شقایق دهقان در "عروس مردگان"

اجرای نمایش موزیکال "عروسی مردگان" که چندی پیش متوقف شده بود از شنبه 18 خردادماه ساعت 20:30 در هتل اسپیناس پالاس از سرگرفته می‌شود. در این نمایش که طراح و کارگردان آن امید سپهری است، میلاد کی‌‌مرام، امیر جعفری، نیکی کریمی، شقایق دهقان، نازنین بیانی، مهران احمدی، مهران امام‌بخش، ناصر عاشوری، هلی عامل هاشمی، محمد لهراسبی، فرناز توللی، سارا توکی، بهناز حکیم، رایا مهدوی و ملیکا باقری به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

"جنایت و مکافات" رضا ثروتی با جمعی از چهره‌های محبوب

رضا ثروتی نیز قصد دارد نمایش "جنایت و مکافات" نوشته فئودور داستایوفسکی را از یکشنبه 19 خردادماه ساعت 18 در تالار وحدت اجرا کند. بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ پناهی‌ها، اصغر پیران و بهناز جعفری چهره‌هایی هستند که در این نمایش بازی می‌کنند.

بهرام افشاری، ستاره پسیانی، رضا کیانیان و... در نمایشنامه‌ای از نغمه ثمینی

"بداهه" نوشته نغمه ثمینی و به کارگردانی آروند دشت‌آرای عنوان دیگر اثر نمایشی است که از هفته آینده در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد. بازیگران این نمایش که دیالوگ‌های آن به صورت بداهه است، بھرام افشاری، ستاره پسیانی، دیبا خاتمی، کاظم سیاحی، امیرحسین فتحی، الھام کردا، رضا کیانیان، میثم میرزایی، فاطمه نقوی و مارین ون ھولک هستند.

میترا حجار و نادر فلاح در نمایشی به تهیه‌کنندگی کمال تبریزی

"مختلف الاضلاع" نوشته سهند خیرآبادی به کارگردانی نادر فلاح از 19 خردادماه ساعت 22:30 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند با بازی میترا حجار و نادر فلاح اجرا خواهد شد. تهیه‌کننده این نمایش کمال تبریزی است.

"آبی مایل به صورتی" با عاطفه رضوی، بهنام شرفی و ...

ساناز بیان قصد دارد نمایش "آبی مایل به صورتی" را که در دور پیشین اجراها بسیار مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت را از 16 خردادماه ساعت 21 در سالن شماره یک تماشاخانه سپند اجرا کند.  آناهیتا اقبال‌نژاد، مرضیه بدرقه، عاطفه رضوی، امید سلیمی، بهنام شرفی، محمد هادی عطایی، آیه کیان‌پور و امین میری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند.

نسیم ادبی نمایشنامه‌ای از محمد مساوات را کارگردانی می‎کند

همچنین تماشاخانه سپند از 17 خردادماه ساعت 19:15 میزبان نمایش "قصه ظهر جمعه" به نویسندگی محمد مساوات و کارگردانی نسیم ادبی خواهد شد. این نمایش با حضور هنرجویان نسیم ادبی در این تماشاخانه اجرا می‌شود.

ناهید مسلمی در کنار کاظم هژیرآزاد

نمایش "یک زن و یک مرد" اثر الکسی آربوزوف و کارگردانی هوشمند هنرکار از 20 خردادماه ساعت 19:30 در خانه موزه استاد عزت الله انتظامی با بازی کاظم هژیرآزاد و ناهید مسلمی روی صحنه می‌آید.

بازی آناهیتا درگاهی در اثری به کارگردانی اشکان خطیبی

اشکان خطیبی نمایش "نفرین قحطی‌زدگان" را از 27 خردادماه ساعت 19:15 در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با بازی آناهیتا درگاهی، میر‌سعید مولویان، هامون سیدی، نورا پیدایش فرد، امیر پاکدل، بهتاش ساکنین و مسعود رمضانی اجرا خواهد کرد.

نمایشی در تماشاخانه ایرانشهر با بازی پژمان جمشیدی و پانته‌آ بهرام

سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از 31 خردادماه ساعت 21:30 میزبان نمایش "مادر" اثر فلوریان زلر به کارگردانی علی احمدی خواهد بود. پانته‌آ بهرام، پژمان جمشیدی، سهیل مستجابیان و حدیث بیابانگرد در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

عاشقانه‌ای با بازی رضا یزدانی، الهام پاوه‌نژاد، سیما تیرانداز و ژاله صامتی

شهرام گیل‌آبادی نیز نمایش "عاشقانه‌های خیابان" نوشته محمد چرمشیر و بهمن عباس‌پور را اواخر خرداد ماه در همین تالار نمایشی با بازی رضا یزدانی، الهام پاوه نژاد، سیما تیرانداز و ژاله صامتی اجرا خواهد کرد.

افشین هاشمی و لادن مستوفی  در "دروغ"

نمایش "دروغ" نوشته فلوریان زلر با دراماتورژی افشین هاشمی و کارگردانی آریان رضائی از 31 خرداد ماه ساعت 19:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود. افشین هاشمی، لادن مستوفی، ارسطو خوش‌رزم و الهه شه‌پرست بازیگران این نمایش هستند.

"مولن روژ"  با بازی مهران‌فر و تنابنده

محسن تنابنده و احمد مهرانفر قرار است در نمایشی با عنوان "مولن روژ" نوشته آرش عباسی به کارگردانی حسین پارسایی ایفای نقش کنند. این نمایش اوایل تیرماه در باغ کتاب تهران روی صحنه می‌آید.

امین تارخ، سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی و بهنام شرفی در نمایش مهران رنجبر

امین تارخ، سارا رسول‌زاده، یلدا عباسی و بهنام شرفی بازیگرانی هستند که در نمایش "مارلون براندو" کار مهران رنجبر ایفای نقش خواهند کرد. این نمایش به زودی در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.