سرویس تئاتر هنرآنلاین: میلاد جباری مولانا که پیش از این نمایش "رویای شب دهم اردیبهشت" را در تالار وحدت روی صحنه آورده است، نمایشنامه "ترور" نوشته حمیدرضا نعیمی را در تاریخ‌های 5، 7 و 8 خرداد ماه ساعت 19 با حضور بازیگرانی چون بهزاد فراهانی، امید زندگانی، منوچهر والی زاده، روشنک رضایی‌مهر، عاطفه جلالی، هانیه رحیمی، محمد جباری مولانا، آریاز ذوالفقاری، محسن محمودیان، مهران نیکزاد طالمی، الهه نورانی، عاطفه توکلی، علی فرجی، سیمین رضا زاده، محمد نوروزی، فاطمه نعیمی، مهدیه توجه، آذین عباسپور و میلاد جباری مولانا در تماشاخانه سرو نمایشنامه‌خوانی کند. این اثر نمایشی در سال 1394 توسط نویسنده آن حمیدرضا نعیمی در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه آمده است.

میلاد جباری مولانا در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایشنامه‌خوانی "ترور" و انتخاب این اثر به منظور خوانش در ایام شهادت امیرمومنان علی (ع) گفت: نمایشنامه "ترور" نسبت به دیگر آثار نمایشی هم‌خانواده و در گروه خود، یک سری وجه تمایزاتی دارد که باعث شد این نمایشنامه را به منظور خوانش انتخاب کنم؛ نخست اینکه این اثر دارای قلم بسیار روان و شیوایی است که حمیدرضا نعیمی آن را نگاشته است و دوم اینکه نوع نگاه به شهادت امیرمومنین علی (ع) در این اثر کمی مجزا از دیگر نمایشنامه‌هایی با چنین مضمونی است که این موضوع به منظور انتخاب این اثر برایم بسیار حائز اهمیت بود.

او در ادامه اضافه کرد: من اعتقادی به دسته‌بندی تئاتر مذهبی و غیر مذهبی ندارم و به آثار نمایشی نگاهی دراماتیک دارم از این رو به نظرم این نمایشنامه بیشتر از آنکه بر موضوعی مذهبی مانور دهد، موقعیتی دراماتیک ر ا مطرح می‌کند. با این تعاریف به نظرم این نمایشنامه با توجه به موضوعیتی که دارد بسیار مناسب بود تا در ایام شهادت حضرت علی (ع) اجرا شود.

کارگردان نمایش "زمان در حبس قصر" درباره موضوع و مضمون نمایشنامه "ترور" عنوان کرد: این اثر از آنجا که واقعه‌نگاری نمی‌کند و بیشتر دلایل اتفاقات را مورد بررسی قرار می‌دهد، نگاهی متفاوت به ماجرای شهادت حضرت علی (ع) دارد.

او ضمن بیان اینکه "ترور" چرایی‌ها را کنکاش می‌کند، یادآور شد: در این اثر نمایشی برخلاف دیگر آثار با این مضمون، به داستان و موضوع شهادت حضرت علی (ع) پرداخت نمی‌شود بلکه این موضوع که چرا علی بن ابی‌طالب (ع) که حاکم عادلی بوده و عدلش زبان‌زد بوده است تا این اندازه دشمن داشته، مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که انسان خوب نباید دشمنی داشته باشد. دیگر مسئله‌ای که در این نمایشنامه به آن پرداخته می‌شود این است که چرا ابن ملجم به این شخصیت بدل شد و مخاطب خود را به جای ابن ملجم قرار می‌دهد که با وجود این حجم از تحریکات و وسوسه‌ها در صورتی‌که به جای او قرار می‌گرفت، چه می‌کرد؟

جباری مولانا با اشاره به اینکه عواید فروش این نمایشنامه‌خوانی به سیل‌زدگان کشور تقدیم خواهد شد، اظهار کرد: هنرمندان ما همواره در جریان اتفاقات و مشکلات حامی و پیشقدم بوده‌اند و از ابتدا در نظر داشتیم که نمایشنامه‌خوانی را در این ایام ترتیب دهیم تا عواید آن به سیل‌زدگان کشور تقدیم شود.

او در ادامه با تاکید براینکه این کار به صورت کاملاً خودجوش اجرا خواهدشد، تصریح کرد: نمایشنامه‌خوانی "ترور" کاری است که به صورت خودجوش آماده شده است و سفارشی نیست و هنرمندان حاضر در این اثر تصمیم بر آن گرفتند تا این حرکت را رقم بزنند. آن‌ها هفته‌ها زحمت کشیدند و از آنجا که هنرمندان حرفه‌ای در این نمایشنامه‌خوانی حضور دارند این جریان را برای من تسهیل کرده و از این رو به نسبت، تمرینات کمتری برای آماده‌سازی کار داشتیم.

دیگر عوامل نمایشنامه‌خوانی "ترور" عبارتند از: منشی صحنه: شهناز نوری آذردریا، موسیقی متن: بردیا یوسفی و هماهنگی: میتراسیاوشی.

 علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایشنامه‌خوانی را که عواید آن به هموطنان سیل‌زده تقدیم شود را از سایت تیوال و یا گیشه تماشاخانه سرو تهیه کنند.