سرویس تئاتر هنرآنلاین: موسسه فرهنگى هنرى مهرسان با همکاری کانون تخصصى تئاتر خیابانى اداره کل هنرهاى نمایشى اقدام به برگزاری برنامه‌ای با عنوان "محفل آب و آینه" به مناسبت ایام مبارک ماه رمضان و لیالى قدر کرده است. این برنامه شامل نمایش‌های خیابانى برگرفته از داستان‌هاى قرآنى، ترنا بازى و آیین‌هاى نمایشى، نقالى، پرده‌خوانى، على‌نامه خوانى و اجراى تعزیه در ایام شب‌هاى قدر است.

سامان خلیلیان مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی در گفت‌‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: طی برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بر آن شد تا اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری موسسه فرهنگی هنری مهرسان به مدیریت حسین رفیعیان، از 29 اردیبهشت‌ماه تا 7 خردادماه همزمان با شب‌های قدر اقدام به برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان "محفل آب و آینه" کند که هم اکنون این برنامه در حال برگزاری است.

او در ادامه افزود: در این ویژه برنامه از ساعت 18 تا اذان مغرب، ترنا بازی، نقالی، پرده‌خوانی، ضرب خوانی، حماسه خوانی و نمایش‌های خیابانی با محتوای داستان‌های قرآنی و برگرفته از فرهنگ قرآنی متناسب با فضای ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.  

مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی با بیان اینکه اجرای مراسم تعزیه از شب بیستم ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های "محفل آب و آینه" است، خاطرنشان کرد: از شب گذشته تا روز شهادت امیرمومنان علی (ع) 5 نسخه تعزیه‌خوانی اندر احوالات حضرت علی (ع) خوانده خواهد شد و پیش از اجرای مراسم تعزیه، مراسم علی‌نامه خوانی و نقالی برگزار می‌شود.

کارگردان نمایش "عند از مطالبه" برنامه‌هایی را که طی این شب‌ها برگزار می‌شود را برشمرد و گفت: اجراى نقالى و پرده‌خوانى مرشد محسن میرزا على، اجراى ضرب زورخانه مرشد خرمى، اجراى مراسم ترنا بازى پژمان کاشفى، اجراى نمایش‌هاى خیابانى توسط احمد صمیمى، میثم سرآبادانى و على رحیمى، اجراى خیمه شب بازى توسط مجتبى دربندى، اجراى على نامه خوانى توسط مرشد و نقال ابوالفضل ورمزیار و اجراى تعزیه توسط گروه تعزیه محبان الحسین از برنامه‌های "محفل آب و آینه" است که از ساعت 18 تا اذان مغرب و افطار به نشانی میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالى، نبش خیابان مستعلى مجتمع فرهنگى هنرى مهرسان برگزار می‌شود.

خلیلیان درباره اهداف و فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری مهرسان یادآور شد: این موسسه حدود دو ماه است که با اهداف مشخص در حوزه هنر (تئاتر، سینما، انیمیشن، هنرهای تجسمی و مد و لباس) آغاز به فعالیت کرده است. موسسه فرهنگی هنری مهرسان فعالیت خود را با حمایت از جشنواره تئاتر دانشگاهی آغاز کرد و حدود دو هفته پیش، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت علوم تحقیقات و فناوری به امضا رسانده است تا طی این تفاهم‌نامه از جامعه هنرمندان حمایت کند و به نسبت تخصص هنرمندان، زمینه‌های ایجاد اشتغال را فراهم سازد.

او همچنین افزود: این موسسه با هدف تمرکز بر حوزه فرهنگی هنری، اکنون در حوزه مد و لباس با دانشگاه‌های بین‌المللی وارد گفتمان شده است و در بخش هنر تجسمی و تئاتر، 60 مجتمع خود را در اختیار هنرمندان قرار داده است.