سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "لانه خرگوش" نوشته دیوید لیندزی ابر با دراماتورژی و کارگردانی مهدی صباغی از 19 اردیبهشت‌ماه ساعت 20:45 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی معصومه رحمانی، شیرین اسماعیلی، مهدی صباغی، مهدیه کوهستان و مانی رحمانی هستند.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه موضوع و مضمون "لانه خرگوش" درباره فقدان است، گفت: از آنجا که موضوع فقدان مسئله‌ای است که اکثر انسان‌ها در زندگی با آن روبرو می‌شوند، بر آن شدم تا این اثر را روی صحنه آورم. نمایشنامه "لانه خرگوش" نوشته دیوید لیندزی ابر موفقیت‌هایی را کسب کرده است که از آن جمله می‌تواند به دریافت جایزه پولیتزر در سال 2007 اشاره کرد. این اثر ساختار خوب و منسجمی دارد و دارای 5 شخصیت است که ظرفیت بازی بالایی دارند. از این رو که خودم بازیگر هستم این مسئله باعث شد تا این نمایشنامه را به روی صحنه آورم.

او داستان نمایش "لانه خرگوش" را اینگونه توضیح داد و خاطرنشان کرد: این نمایش داستان زوج جوانی است که هشت ماه پیش، پسر 4 ساله خود را از دست داده‌اند و در روند روایت داستان چالش‌ها و بازگشت به زندگی طبیعی این زوج بررسی می‌شود.

این بازیگر درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "لانه خرگوش" عنوان کرد: فضای این اثر به لحاظ اجرا و بازی‌ها واقع‌گرا و رئالیستی است اما طراحی صحنه مینی‌مالی دارد. جزئیات صحنه حذف شده است و ملزومات صحنه را در حدی که نمایش را با آن اجرا کنیم، حفظ کرده‌ایم.

او در ادامه درباره موسیقی این اثر یادآور شد: این نمایش دو ترانه انتخابی دارد که یکی در میانه نمایش با پلی کردن موسیقی توسط یکی از کاراکترها پخش می‌شود و دیگری در انتهای نمایش.

صباغی درباره میزان وفاداری‌اش در اجرا به نمایشنامه اصلی گفت: به لحاظ محتوا و روح اصلی داستان کاملاً به نمایشنامه متعهد بوده‌ام اما از منظر حجم و گرامر دیالوگ‌ها تغییرات زیادی اعمال شده است. با دراماتورژی صورت گرفته زمان نمایش کم شده و درنظر داشتم تا با تغییرات صورت گرفته آن را برای تماشاگر ایرانی به صحنه آورم تا مخاطب بتواند با آن همذات پنداری کند.

او درباره مدت زمان تمرین این نمایش گفت: تمرینات نمایش "لانه خرگوش" را یک سال پیش با گروهی از بازیگران آغاز کردیم که در آن زمان سالن اجرا هنوز مشخص نبود. شش ماه پیش برای اجرا در تئاترشهر به توافق رسیدیم اما تنها حدود بیست روز به اجرا مانده زمان اجرا به اطلاع ما رسید. از آنجا که دو بازیگر نمایش امکان حضور در این بازه زمانی را نداشتند ما برای اینکه نوبت اجرا را از دست ندهیم دو بازیگر دیگر را جایگزین کردیم و تمرینات را به صورت جدی آغاز کردیم.

مهدی صباغی در پایان صحبت‌هایش اظهار کرد: با وجود زمان بسیار اندکی که داشتیم امکانات تبلیغات فراهم نشد و متاسفانه این موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند. به نظرم مدیران تئاترشهر باید به این مسئله توجه داشته باشند که گروه‌ها برای تولید آثارشان زمان و هزینه صرف می‌کنند و در صورتی‌که فرصت کمی در اختیار داشته باشند به لحاظ مالی و جذب مخاطب دچار آسیب خواهند شد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: مهدی صباغی، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح نور: رضا خضرایی، مدیر اجرا: مسعود شامی، دستیار کارگردان: آرمان اسماعیلی، منشی‌صحنه: الهه انصاری، مدیرصحنه: امید جمشیدپور، ساخت افکت: احمد افشار، طراح پوستر: میلاد خرمن‌بیز، طراح لوگو: شیوا اسماعیلی، عکاس: مهدی عمادی، ساخت تیزر: امین میری و روابط عمومی: سمیرامیس محمدی.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "لانه خرگوش" را از سایت تیوال تهیه کنند.