به گزارش هنرآنلاین، لادن مستوفی به زودی با نمایش "دروغ" نوشته فلوریان زلر به کارگردانی آریان رضائی به روی صحنه می‌رود.

پیش از این نیز افشین هاشمی به عنوان یکی از بازیگران اصلی نمایش معرفی شده بود و به زودی اسامی سایر بازیگران و عوامل نمایش منتشر خواهد شد.

نمایش "دروغ" که متن آن از جدیدترین نمایش‌نامه‌های فلوریان زلر نویسنده مطرح فرانسوی است به زودی در یکی از سالن‌های معتبر تهران اجرا خواهد شد این نمایش در مرز میان واقعیت و دروغ چالش‌های مختلفی را مقابل تماشاگران قرار می‌دهد.

آریان رضایی کارگردان این نمایش تاکنون نمایش‌های متعددی چون "دیور"، "خداحافظ"، "برلین"، "دستت را به من بده" و "رپرتوارهای مونو/ شورایی" را به روی صحنه برده است.

 

شماره جدید فصلنامه "نمایش شناخت" منتشر شد

شماره جدید فصلنامه تخصصی سینما و تئاتر "نمایش شناخت" به سردبیری نظر احمدی منتشر شد.

شماره جدید این فصلنامه بخش‌های متعدد و متنوعی مانند گفت‌وگو با نمایشنامه‌نویس معاصر پرتغالی"ای جی ویلار"، گفت‌وگو با پژوهشگر برجسته ایرانی پروفسور احمد کامیابی، میزگردی با حضور دکتر محمدرضا خاکی و چند تن دیگر از صاحب‌نظران حوزه تئاتر وفلسفه درباره آرا و آثار فیلسوف و نمایشنامه‌نویس معاصر فرانسوی الن بدیو، بخش‌های از جلد دوم کتاب تاریخ اجتماعی سیاسی تئاتر ایران نوشته زنده یاد مجید فلاح‌زاده را دربر دارد؛ همچنین در بخش ویژه این شماره ترجمه دو نمایشنامه از نویسندگان معاصر آمریکایی از جمله نمایشنامه دشمنان نوشته رچ اورلاف منتشر شده است. سایر بخشهای این نشریه می‌توان به پروندهایی پیرامون تئاتر و فلسفه، تئاترفمینیستی، تئاترابسورد و... اشاره کرد.

شماره ۲ و ۳ فصلنامه نمایش شناخت در یک مجلد و در 180 صفحه منتشر شده است. علاقمندان می‌توانند این نشریه را از طریق پخش ققنوس یا کتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور تهیه کنند.

 

رضا دادویی دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر شد

محمدرضا ژیان بنیانگذار جشنواره تئاتر ثمر طی حکمی دکتر رضا دادویی را به عنوان دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

"بسمه تعالی

جناب آقای دکتر رضا دادویی

با سلام و احترام

با عنایت به تحصیلات، سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی در امور فرهنگی و هنری به ویژه هنر تئاتر، به موجب این حکم به عنوان دبیر نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب می‌شوید.

امید است با توکل به خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در ستاد برگزاری جشنواره در انجام امور محوله پیروز و سربلند باشید.

محمدرضا ژیان

موسس جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر  

گفتنی‌ست فراخوان نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر طی چند روز آینده و با هماهنگی اداره کل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می‌شود.

 

افشین هاشمی "هملت، شاهزاده اندوه" را روایت می‌کند

محمد عاقبتی قصد دارد نمایش "هملت، شاهزاده اندوه" با بازی افشین هاشمی را که پیش از این اجراهای موفقی در داخل و خارج کشور داشته است، از ٨ خرداد (تنها به مدت هفت شب) در تماشاخانه سپند روی صحنه ببرد.

نمایش "هملت، شاهزاده اندوه" نوشته محمد چرمشیر باز خوانی "هملت"  شکسپیر است، که با کارگردانی محمد عاقبتی و بازی افشین هاشمی پیش از این در داخل و خارج از کشور به صحنه رفته و مورد استقبال علاقه‌مندان به تئاتر قرار گرفته است.

این اثر که به تازگی تور جدید اجراهای خود در آمریکا را به پایان رسانده، قرار است از ٨ تا ١٣ خرداد، ساعت ٢١ در سالن شماره ٢ تماشاخانه سپند روی صحنه برود.

اجرای یک هفته‌ای "هملت، شاهزاده اندوه" پایانی بر اجراهای این اثر نمایش، که اولین بار ده سال پیش در فستیوال مونولیو روی صحنه رفت، خواهد بود.

فروش بلیت این اثر نمایشی توسط سامانه تیوال انجام می‌شود.