سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "من یک موجود بلوتوثی‌ام به من نگاه نکنید" به نویسندگی محمد رضایی‌راد و هدایت افسانه ماهیان از 16 اردیبهشت‌ماه ساعت 18 در تالار مولوی اجرا می‌شود. اجراگران این اثر نمایشی شقایق سرسختی، نیلوفر عبدالصمد، مهسا جوادی، مارال جعفر قلی‌زاده، نازگل محمدی، پوریا رستمی، امیر محمد عیسی‌زاده، محمدمهدی لرستانی، مهدی صفرزاده خانیکی و محمد معروفی هستند که این اجراگران منتخبان کارگاه آموزشی تئاتر افسانه ماهیان هستند.

افسانه ماهیان ضمن اشاره به اینکه این نمایش خروجی کارگاه‌های آموزشی بازیگری من است، گفت: این ورک‌شاپ بازیگری سال گذشته با حضور علاقمندانی که تمایل به همکاری با من داشتند، آغاز شد. واقعیت این است که به دلایل شخصی چندان تمایلی به تدریس و آموزش ندارم و با اصرار این هنرجویان این کارگاه‌ها برگزار شد و من نیز به منظور آموزش، به وجد و ذوق آمدم و از ابتدا هدف از این ورک شاپ‌ها را بر آشنایی و آموزش هنرجویان با نمایشنامه، طراحی و کارگردانی تئاتر گذاشتم و در نظر داشتم خروجی آن، اثر نمایشی باشد که به صحنه رود.

او در ادامه اضافه کرد: به نظرم بهترین متن به لحاظ ایجاد چالش در گویش و بازیگری نمایشنامه "من یک موجود بلوتوثی‌ام به من نگاه نکنید" نوشته محمد رضایی‌راد بود. با توجه به اینکه موضوع این اثر درباره فضای مجازی است و این روزها این فضا همچون یک ویروس اکثر آدم‌ها را درگیر و آلوده کرده و آن‌ها را از حقیقت خود غافل کرده به اعتقادم چالش خوبی برای هنرجویان است.

کارگردان نمایش "تروما" با بیان اینکه فصل نخست اجرای نمایش "من یک موجود بلوتوثی‌ام به من نگاه نکنید" در گالری محسن واقع در پلتفرم داربست اجرا شد و فصل دوم آن اکنون در تالار مولوی روی صحنه آمده است، درباره فرم اجرایی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: از آنجا که خوانش و اجرای این متن بسیار سخت است از ابتدا قصدم بر این بود که فرم اجرایی همراه با یک دستی، هماهنگی و توازن هنرجویان در بازیگری و نوع ارائه به وجود آید. بنابراین این موضوع نیازمند آن بود که اجراگران به فرم خاصی برسند که همراه با توازن و تعادل باشد. به طور کلی هر آنچه در اجرا دیده می‌شود، محصول خروجی کارگاه‌های آموزشی است.

ماهیان درباره ادامه دوره‌های دیگر کارگاه‌های آموزشی بازیگری عنوان کرد: همانطور که اشاره کردم چندان علاقمند به برگزاری ورک شاپ و کارگاه آموزشی نیستم و این دوره‌ها را نیز پس از مدت‌ها برگزار کردم.

او همچنین افزود: سال‌ها در کنار استاد حمید سمندریان و در آموزشگاه ایشان مشغول تدریس بودم به نوعی از آموزش اشباع شده‌ام و چندان برایم راضی‌کننده نیست. شاید در آینده آموزش‌هایی را برگزار کنم اما بعید است که به این زودی این اتفاق بیفتد.

افسانه ماهیان گذراندن ورک‌شاپ‌های آموزشی در کنار تحصیلات آکادمیک در دانشگاه را حائز اهمیت دانست و گفت: تحصیلات دانشگاهی در کنار کارگاه‌های آموزشی مکمل یکدیگر و مهم هستند؛ اما این موضوع که این آموزش‌ها از سوی چه کسانی ارائه می‌شود و چه چیزی آموزش داده می‌شود بسیار مهمتر است. گاهی حتی در بعضی دانشگاه‌ها هم به دلیل وجود هرج و مرج آموزشی، تشخیص سره از ناسره دشوار است.

این بازیگر و کارگردن تئاتر در پایان صحبت‌هایش گفت: در سال جاری، اثر نمایشی را که به تازگی نمایشنامه آن به پایان رسیده است در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهم آورد که اطلاعات آن اعلام خواهد شد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صدا و آهنگساز: محمدرضا جدیدی، عکاس: آیلار زاهدی، منشی صحنه: رومینا داوری، ساخت تیزر: پوریا رستمی و امیر امیدوار و مدیر اجرا: امیر سپهر تقی لو.

نمایش "من یک موجود بلوتوثی‌ام به من نگاه کنید"  با توجه به شیوه اجرایی، دارای صندلی ولی فاقد شماره و در لابی مرکز تئاتر مولوی اجرا می‌شود.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.