به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش مجموعه تئاتر شهر، سنگلج و تالار هنر تا روز جمعه ۲۰ اردیبهشت مشخص شد.

بر این اساس مجموعه تئاتر شهر آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر دو نمایش خود را به شرح زیر اعلام کرد:

نمایش "مده‌آ" به نویسندگی مسعود سمیعی و طراحی و کارگردانی علی‌اصغر راسخ‌راد اجرای خود را از جمعه ۲۰ اردیبهشت در سالن قشقایی با ظرفیت ۹۶ نفر آغاز کرد. این نمایش در طول ۱ اجرا، میزبان ۴۷ نفر شد. از این ۴۷ نفر، در غیاب بلیت نیم‌بها و تخفیف‌دار، ۱۲ نفر با بلیت تمام‌بها و ۳۵ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب "مده‌آ" با قیمت بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال دست پیدا کرد.

نمایش "لانه خرگوش" به نویسندگی دیوید لیندزی ابر با دراماتورژی و کارگردانی مهدی صباغی از پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت در سالن سایه با ظرفیت ۷۲ نفر روی صحنه رفت. این نمایش در طول ۲ اجرا، میزبان ۱۰۶ نفر شد. این ۱۰۶ نفر، در غیاب بلیت نیم‌بها، ۹ بلیت تمام‌بها، ۳۴ بلیت تخفیف‌دار و ۶۳ بلیت مهمان خریدند. به این ترتیب "لانه خرگوش" با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در طول ۲ اجرا در گیشه به رقم ۱۰ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال دست پیدا کرد.

تماشاخانه سنگلج نیز آمار تفکیکی اطلاعات فروش و تعداد تماشاگر دو نمایش "بیله دیگ بیله چغندر" و "راز نقل آخر" را با احتساب این که هر دو اثر از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت به مناسبت شانزدهمین دوره هفته بزرگداشت تئاتر به صورت رایگان روی صحنه رفتند، این گونه اعلام کرد:

نمایش "بیله دیگ بیله چغندر" به نویسندگی داود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی منیژه داوری از پنجشنبه ۵ اردیبهشت در تماشاخانه سنگلج با ظرفیت ۲۳۵ نفر روی صحنه رفت. این نمایش در طول ۳۵ اجرا تا جمعه ۲۰ اردیبهشت، میزبان ۶۲۵ نفر شد. این ۶۲۵ نفر در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۴۶ بلیت تمام‌بها و ۴۴ بلیت نیم‌بها خریدند و ۵۳۵ نفرشان مهمان بودند. به این ترتیب "بیله دیگ بیله چغندر" با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال در گیشه به رقم ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال دست پیدا کرد. 

نمایش "راز نقل آخر" به نویسندگی و کارگردانی حسین تفنگدار از دوشنبه ۹ اردیبهشت در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت. این اثر طی ۱۱ اجرا تا جمعه ۲۰ اردیبهشت میزبان ۵۳۲ نفر شد. از ۵۳۲ نفر، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۶۵ نفر با بلیت تمام‌بها، ۴۷ نفر با بلیت نیم‌بها و ۴۲۰ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب "راز نقل آخر" با بهای بلیت ۳۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال دست پیدا کرد.

تالار هنر نیز آمار دو نمایش "جادوگر درخت انجیر هندی" و "غول بابا" را تا جمعه ۲۰ اردیبهشت به شرح زیر ارائه داد: 

نمایش "جادوگر درخت انجیر هندی" به نویسندگی و کارگردانی احسان مجیدی که از یکشنبه اول اردیبهشت در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۰ نفر روی صحنه رفت تا جمعه ۲۰ اردیبهشت، طی ۱۸ اجرا میزبان ۶۹۸ تماشاگر شد. از این ۶۹۸ تماشاگر، ۲۹۴ نفر با بلیت تمام‌بها، ۳۰۸ نفر با بلیت نیم‌بها، ۹ نفر با بلیت تخفیف‌دار و ۸۷ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب "جادوگر درخت انجیر هندی" با بهای بلیت ۲۰۰ هزار ریال در گیشه به رقم ۹۰ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال دست پیدا کرد.

نمایش "غول بابا" به نویسندگی مهدی سیم‌ریز و کارگردانی محبوبه پاداش و مهدی سیم‌ریز از یکشنبه ۱۵ اردیبهشت در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۰ نفر روی صحنه رفت. این نمایش طی ۶ اجرا، میزبان ۳۱۴ تماشاگر شد. از این ۳۱۴ نفر، در غیاب بلیت تخفیف‌دار، ۱۱۸ نفر با بلیت تمام‌بها، ۱۵۹ نفر با بلیت نیم‌بها و ۳۷ نفر با بلیت مهمان به تماشای این اثر نشستند. به این ترتیب "غول بابا" با قیمت بلیت ۲۰۰ هزار ریال، در گیشه به رقم ۳۹ میلیون و ۵۰۰  هزار ریال دست پیدا کرد.