به گزارش هنرآنلاین، پوستر نمایش "وندینگ ماشین" که طراحی آن را آرش وکیل زاده انجام داده و قرار است از 20 اردیبهشت ماه در عمارت روبرو به اجرا درآید رونمایی شد.

این نمایش با طراحی، کارگردانی و بازی مهدی سفاری آماده اجرا شده و شامل سی نمایشنامه بزرگ جهان است که حمید پاک نیا و آیدا حق نژاد آن‌ها را دراماتورژی کرده و به نمایشنامه‌هایی برای اجرای تک نفره تبدیل کرده‌اند.

آهنگسازان این اثر نمایشی پدرام بابایی و پویا نوروزی هستند. دستیاری کارگردان را نیز مژگان حسینی برعهده دارد. طراحی و دوخت لباس را نسیم میرزاده، طراح پوستر را آرش وکیل زاده، عکاس علی سفاری و آرش وکیل زاده، روابط عمومی زهرا شایان فر و ساخت تیزر را محسن ظهرآبی برعهده دارند.

این پروژه تئاتری به مدت سه ساعت در عمارت روبرو میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و هر تماشاگر با انتخاب یکی از شاهکارهای ادبیات نمایشی می‌تواند اجرای آن را از دستگاه خودکار فروش درخواست کند.

"وندینگ ماشین" طی روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت 20.30 میزبان عموم تماشاگران خواهد بود.

سایت رزرو و فروش بلیت این نمایش به زودی اعلام می‌شود.

 

برگزاری نخستین دوره‌ کارگاه‌های تخصصی و آموزشی مؤسسه­ افرامانا در چهار رشته ­هنری

نخستین دوره‌ کارگاه‌­های تخصصی و آموزشی مؤسسه افرامانا در چهار رشته­­ هنری در بهار و تابستان 1398 برگزار می‌شود.

در نخستین دوره ‌کارگاه‌های تخصصی و  آموزشی این مؤسسه که از خرداد ماه 1398 در چهار رشته­ سینما، تئاتر، ادبیات داستانی و عکاسی برگزار ­می‌شود، هفت مدرس تئاتر، هفت عنوان کارگاه تخصصی آموزشی را به ترتیب با عناوین اصول داستان­ نویسی، طراحی خلق شخصیت درام، کارگردانی تئاتر به شیوه­ کالبدشکافی، پیش از بازی، کالبدشکافی شخصیت‌های دراماتیک در بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی از ایده تا پایان نگارش فیلم‌نامه بلند سینمایی و عکاسی از زندگی روزمره تدریس می­‌کنند.

بر اساس این گزارش‌، در این کارگاه‌­های تخصصی، امیرحسن چهلتن (اصول داستان­ نویسی)، محمد چرم­شیر (طراحی خلق شخصیت درام)، آرش دادگر (کارگردانی تئاتر به شیوه­ کالبدشکافی)، علی­رضا آرا (پیش از بازی)، بهزاد صدیقی (کالبدشکافی شخصیت‌های دراماتیک در بازیگری)، علی اصغری (فیلم‌نامه‌نویسی از ایده تا پایان نگارش فیلم نامه بلند سینمایی) و بهنام صدیقی (عکاسی از زندگی روزمره) را به هنرجویان آموزش می‌‌دهند.

نخستین دوره‌ کارگاه­‌های تخصصی و آموزشی سینما، تئاتر، ادبیات داستانی و عکاسی از نیمه­ دوم خردادماه 1398 توسط مؤسسه ­فرهنگی هنری افرامانا برگزار ‌می‌شود. لازم به یاد‌آوری است هنرجویانی که در بیش از یک کارگاه ثبت‌نام کنند از 20 درصد تخفیف برخوردار می‌ شوند.  

علاقه‌مندان برای شرکت و ثبت‌نام در نخستین دوره‌ کارگاه‌های تخصصی و  آموزشی این مؤسسه می‌توانند با شماره تلفن‌های 09359559411 و 091960662877 تماس بگیرند.

 

نمایش "مردی در آینه" در تالار وحدت اجرا می‌شود

نمایش"مردی در آینه" به کارگردانی علی سلیمانی و تهیه‌کنندگی علی رضوانی، اجرای خود را از 25 اردیبهشت در تالار وحدت آغاز خواهد کرد.

این نمایش با متنی بازنویسی شده از سوی محسن جسور براساس نمایشنامه "توبه نمی‌کنم" نوشته سید جواد هاشمی چند روزی است که به کارگردانی علی سلیمانی تمرینات خود را برای اجرا در تالار وحدت آغاز کرده و قرار است از 25 اردیبهشت به مدت 15 شب در این تالار به روی صحنه برود.

اجرای نمایش"مردی در آینه" با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد رودکی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و سازمان هنری و رسانه‌ای اوج تا 8 خرداد ادامه خواهد داشت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: حارث که سال‌ها با لجاجت کینه علی(ع) را در دل دارد و در تمام جنگ‌ها علیه امیرالمؤمنین(ع) جنگیده، هیچگاه دوستدار او نیست ولی در مقابل همه کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها در جواب مهربانی و شفقت علی(ع) را دیده و همیشه چشمانش را بر روی همه این الطاف علی(ع) بسته است. در ادامه اتفاقاتی می‌افتد که منجر به آن شده حارث در مورد حضرت علی(ع) به معرفت حقیقی برسد و...

نمایش"مردی در آینه" کاری از گروه هنری ایلیا به تهیه‌کنندگی علی رضوانی و مدیر تولیدی حسین فردوس آرانی است که در آن بازیگرانی همچون علی سلیمانی، سیروس همتی، محسن سلیمانی فارسانی، علی یعقوب‌زاده، حسین میرزاییان، سبا سلیمانی و محمدرضا معجونی به ایفا نقش خواهند پرداخت.

همچنین میلاد محمدزاده؛ طراحی حرکات فرم، سهیلا جوادی؛ طراحی لباس، گریم و صحنه این نمایش را به عهده دارند.

لازم به ذکر است که نمایش"مردی در آینه" از 25 اردیبهشت ساعت 18:30 و به مدت 70 دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

 

آغاز اجرای "ادامه دارد..." در تماشاخانه انتظامی

نمایش "ادامه دارد..." به کارگردانی فرهاد خوشه از فردا 18 اردیبهشت در تماشاخانه انتظامی اجراهای خود را آغاز می‌کند.

نمایش "ادامه دارد..." به نویسندگی مهدیه حسینی و کارگردانی فرهاد خوشه از روز چهارشنبه 18 اردیبهشت در تماشاخانه انتظامی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌داستان نمایش آمده است: زن و مردی در یک آپارتمان با هم ملاقات می‌کنند و به تدریج رابطه آن دو روشن خواهد شد.

میلاد اکبرنژاد، مهتا پناهی و رازگل معتمدی بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل نمایش عبارتند از: حسن جودکی (مجری طرح)، مهدیه حسینی، علی‌محمد حسام‌فر (صداپیشگان)، لیلا طاهرپسند(طراح صحنه و لباس)، شاهین رحمانعلی(طراح نور)، حسین طاهربخش(دکوراتور)، سحر ابراهیمی (امور بین‌الملل)، مسعود انعامی (عکاس و ساخت تیزر)، حمید شیرزاد (طراحی پوستر و بروشور)، میثم فرهومند (دستیار کارگردان)، سحر طباطبایی (منشی صحنه)، محمدهاشم لطفی، حمید باباخانی (مدیران صحنه)، مریم رودبارانی، احمدرضا حجارزاده (مشاور امور رسانه).

فرهاد خوشه که پیش از این، نمایشنامه "وعده‌گاه نهنگ‌ها" را در تالار مولوی خوانش کرده و نمایش "قوی‌تر" را در تالار مولوی، تئاتر مستقل تهران و تماشاخانه تئاتر باران روی صحنه برده، در تازه‌ترین تجربه خود سراغ یک نمایشنامه اجتماعی رفته است.

گفتنی است "ادامه دارد..." از 18 اردیبهشت هر شب ساعت 21 در تماشاخانه انتظامی اجرا می‌شود. علاقه‌مندان به تماشای این نمایش، برای پیش‌خرید بلیت می‌توانند به سایت تیوال https://www.tiwall.com/p/edamehdarad یا گیشه تماشاخانه در نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی‌شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان مراجعه بکنند.