به گزارش هنرآنلاین، روابط عمومی نمایش، "مهاجر کوچولو" کاری از مرکز هنرهای نمایشی سیدنی (شودا) به نویسندگی و کارگردانی فریدون محرابی و تهیه کنندگی بهنام فهیم‌نیا در سیدنی استرالیا به روی صحنه می‌رود.

این نمایش که اقتباسی از کتاب "شازده کوچولو" اثر آنتوان دوسنت اگزوپری است به عنوان نخستین اثر تولید شده توسط کمپانی فرهنگی هنری شودا به حساب می‌آید که در آن شایان عسکری، افشین صفری، مائده تیماج‌چی، پگاه پناه، مرجان لطفعلی، سوگند مجنونی، آیدا فربود به همراه فریدون محرابی و بهنام فهیم‌نیا به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایشنامه "مهاجر کوچولو" از زبان خلبانی روایت می‌شود که به طور اتفاقی با او آشنا شده است. وی از جایى به نام "ناریا" مهاجرت کرده و اتفاق‌هاى خاص سفرش را براى خلبان تعریف مى کند.

نمایش "مهاجر کوچولو" از 14 تا 16 جون (24 تا 26 خرداد) در سالن تئاتر مانکی‌با (Monkey Baa Theatre) اجرا می‌شود.

 

حمایت یک نمایش از مردم مناطق سیل‌زده

نمایش "شهر ما" با طراحی و کارگردانی حسن معجونی به‌عنوان جدیدترین اثر گروه تئاتر "لیو" که از روز جمعه 20 اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند، عواید فروش نخستین اجرای خود را به حمایت از مردم مناطق سیل‌زده کشور اختصاص می‌دهد.

تماشاخانه ایرانشهر نیز در راستای این حمایت، درصد خود را از فروش نخستین اجرای "شهر ما" کسر نمی‌کند.

تهیه بلیت نمایش "شهر ما" از طریق سامانه "تیکت" www.tik8.com امکان‌پذیر است.

در این اثر نمایشی بازیگران به ترتیب ورود عبارتند از: کیارش دادگر، حسین امیدى، داران آرمان، پریسا طهماسب، سوگل کلابى، مرسده ایزد دوست، سما رجبى، آوا شریفى، مهدى ابوحمزه، عباس صابرى، امیرحسین گمنام، افشین وزیرزاده، مهشید آقاخانى، هاله پورقدیمى، لیلا اکبرى، یاسمن دهقانى، ملینا جوهرى، مهدى باقرکنى، مریم زارعى، رضا سامانى، بهشاد رسولى، سپهر جاویدیان، سحرعلیرضایى، هدى بهمن اف، احمدرضا مقدسى، على قانعى، سیاوش البخشى نایینى، افشین تمدن، مریم محمودى منش، على بیک زاده، شیما بهرمن، على شهدادى، پردیس رضاپورى، صبا پویشمن، بهار شعربافى.

همچنین مهدی چاکری دراماتورژ، شایلان عشایری مدیر پروژه و طراح لباس، صبا کسمایی طراح نور و رها شیرازی دستیار کارگردان و برنامه‌ریز "شهر ما" هستند.

 

تخفیف 50 درصدی "دوست واقعی من تیرکس" برای کودکان

تهیه کننده نمایش "دوست واقعی من تیرکس" از نیم بها شدن بلیت به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبرداد.

مریم نفریه گفت: به دلیل آموزشی بودن نمایش و استفاده حداکثری خردسالان و خانواده‌ها این نمایش به مدت یک هفته از روز دوشنبه 16 تا یکشنبه 22 اردیبهشت با 50 درصد تخفیف به روی صحنه می‌رود.

وی این اقدام را عیدانه گروه نمایش تیرکس به خردسالان درآستانه ماه مبارک رمضان دانست و افزود: نمایش خلاق و مشارکتی "دوست واقعی من تیرکس" ویژه خردسالان است و تا پایان اردیبهشت ماه هر روز ساعت 19 در فرهنگسرای ملل به به نشانی؛ بزرگراه آیت الله صدر، خیابان قیطریه، بوستان قیطریه به روی صحنه می رود و علاقمندان جهت تهیه و رزرو بلیط می توانند به سایت www.tiwall.com یا شماره 09331339730 تماس حاصل کنند.

عوامل نمایش "دوست واقعی من تی رکس" عبارتند از:  نویسنده و کارگردان: نیما بیگلریان. بازیگران: مارال ایزد بخش، سعید متعبد و نیما بیگلریان. ایده و طرح: صبا بهرامی. مشاور و گرافیک: حسین زارعی. موسیقی: رضا عباسی. مدیر برنامه ریزی و رسانه: علی شاه صفی. مشاور کودک: ماهک بیگلریان. مدیر تولید: جواد زین العابدینی. طراحی و اجرای گریم: پردیس بیگلریان و مینا عرفانی. تهیه کنندگان: مریم نفریه و یحیی منصورموید.

 

اجرای "وندینگ ماشین" در عمارت روبرو

نمایش "وندینگ ماشین" با طراحی، کارگردانی و بازی مهدی سفاری از 20 اردیبهشت در عمارت روبرو اجرا می‌شود.

"وندینگ ماشین" شامل سی نمایشنامه بزرگ جهان است که به قلم حمید پاک نیا و آیدا حق نژاد بازنویسی و خلاصه شده‌اند تا اجرایی تک نفره و به انتخاب تماشاگر به نمایش در آیند.

آهنگسازان این اثر نمایشی پدرام بابایی و پویا نوروزی هستند. دستیاری کارگردان را نیز سمانه صفری بر عهده دارد. طراحی و دوخت لباس را نسیم میرزاده، طراح پوستر را آرش وکیل زاده، عکاس علی سفاری و آرش وکیل زاده، روابط عمومی زهرا شایان فر و ساخت تیزر را محسن ظهرآبی برعهده دارند.

این پروژه تئاتری به مدت سه ساعت در عمارت روبرو میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و هر تماشاگر با انتخاب یکی از شاهکارهای ادبیات نمایشی می‌تواند اجرای آن را از دستگاه خودکار فروش درخواست کند.‌

وندینگ ماشین طی روزهای ماه مبارک رمضان از ساعت 20.30 میزبان عموم تماشاگران خواهد بود.

سایت رزرو و فروش بلیت این نمایش به زودی اعلام می‌شود.

 

"ادامه دارد..." در تماشاخانه انتظامی به صحنه می‌رود

نمایش "ادامه دارد..." به نویسندگی مهدیه حسینی و کارگردانی فرهاد خوشه  از 18 اردیبهشت در تماشاخانه انتظامی روی صحنه می‌رود.

این نمایش داستان زن و مردی در یک آپارتمان است که رابطه این دو به مرور روشن خواهد شد. میلاد اکبرنژاد، مهتا پناهی و رازگل معتمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

فرهاد خوشه که پیش از این نمایش‌های "وعده‌گاه نهنگ‌ها" در تالار مولوی خوانش و "قوی‌تر" را در تالار مولوی، تئاتر مستقل تهران و تماشاخانه تئاتر باران روی صحنه برده است؛ در جدیدترین تجربه خود به سراغ نمایشنامه‌ای اجتماعی رفته است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مجری طرح: حسن جودکی، بازیگران صدا: مهدیه حسینی، علی‌محمد حسام‌فر، طراح صحنه و لباس: لیلا طاهرپسند، طراح نور: شاهین رحمانعلی، دکوراتور: حسین طاهربخش، مشاور رسانه : مریم رودبارانی،احمد حجارزاده، امور بین الملل: سحر ابراهیمی، عکاس و ساخت تیزر: مسعود انعامی، طراحی پوستر و بروشور: حمید شیرزاد، دست یارکارگردان: میثم فرهومند، منشی صحنه: ترانه ملکی، سحر طباطبایی  و مدیران صحنه محمد هاشم لطفی و حمید باباخانی.

این نمایش از هجدهم اردیبهشت تا دوازده خرداد در تماشاخانه انتظامی روی صحنه می‌رود و پیش فروش بلیت‌های آن در سامانه تیوال آغاز شده است. "ادامه دارد" هر شب راس ساعت 21 اجرا می‌شود.