سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش موزیکال "هادس‌تاون" (Hadestown) که برداشتی تازه از یکی از اساطیر یونان و ماجراهای اورفئوس و دنیای زیرین و هادس است، با 14 نامزدی از جمله بهترین موزیکال، پیشتاز نامزدهای جوایز تونی 2019 شد که به نمایش‌های اجراشده در برادوی اعطاء می‌شود.

نمایش موزیکال "Ain’t Too Proud To Beg" که نوعی ادای احترام به موسیقی گروه تمپتیشنز است و "توتسی" (Tootsie) - برداشتی روزآمد از یک فیلم کمدی کلاسیک به همین نام با بازی داستین هافمن - به ترتیب با 12 و 11 نامزدی در رده‌های بعدی قرار دارند.

"The Ferryman" درباره یک مأمور سابق ارتش جمهوری‌خواه ایرلند که اسیر گذشته رادیکال خودش شده است، در 9 بخش از جمله بهترین نمایش  شانس دریافت جایزه را دارد. همچنین نمایش بسیار پرفروش "کشتن یک مرغ مقلد" (To Kill a Mockingbird) که با اقتباس از رمان کلاسیک هارپر لی روی صحنه رفته است، نامزد 9 جایزه تونی از جمله بهترین کارگردان (بارتلت شر) شد، اما از راه‌یابی به فهرست نامزدهای بخش بهترین نمایش جا ماند.

نمایش خبرساز "شبکه" (Network) در پنج بخش از جمله بهترین بازیگر مرد نقش اصلی یک نمایش (برایان کرانستن) نامزد شد، اما نتوانست نامزد جایزه بهترین نمایش شود. "اکلاهما" (Oklahoma) که برداشتی تیره‌تر از نمایش موزیکال کلاسیک راجرز و هامرستاین است، در هشت بخش نامزد شده است.

بجز برایان کرانستن، چند نفر از دیگر بازیگران معروف هالیوود از جمله جف دانیلز ("کشتن یک مرغ مقلد")، آدام درایور ("این را بسوزان"، Burn This)، آنت بنینگ ("همه پسران من آرتور میلر"، Arthur Miller's All My Sons) و لوری متکالف ("هیلاری و کلینتون"، Hillary and Clinton) در بخش‌های بازیگری نامزد جایزه تونی شده‌اند.

برندگان هفتاد و سومین دوره جوایز تونی 9 ژوئن (20 خرداد) در مراسمی در رادیو سیتی میوزیک هال در نیویورک معرفی می‌شوند. جیمز کوردن مجری این مراسم است که از شبکه سی‌بی‌اس پخش خواهد شد.

برندگان جوایز تونی با رأی صدها تهیه‌کننده، بازیگر، نویسنده و... مشخص می‌شوند. شاخه تئاتر آمریکا در 1947 جوایز تونی را راه‌اندازی کرد و اکنون با همکاری اتحادیه برادوی جوایز را اداره می‌کند. این جایزه به نام آنتوانت پری بازیگر و کارگردان نمایش که لقبش "تونی" بود نام‌گذاری شده است.