به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، طیبه سیاوشی یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در چهارمین روز از برگزاری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران با حضور در تالاراستاد سمندریان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران به تماشای یکی از آثار نمایشی به صحنه رفته در این دوره از جشنواره نشست.

وی پس از پایان اجرا توضیح داد: صادقانه بگویم من فکر نمی‌کردم تا این حد شاهد استقبال خوب مخاطبان از نمایش‌های به صحنه رفته در جشنواره تئاتر دانشگاهی باشم و فکر هم نمی‌کردم نمایش‌ها تا این حد قوی و با تکنیک باشند. به هر حال من براساس علایق شخصی که به حوزه تئاتر دارم همواره به عنوان یک تماشاگر در این فضای هنری حضور دارم و باید بگویم که این آثار در مقایسه با آثار حرفه‌‌ای که طی سال روی صحنه می‌رود کارهای بسیار خوب و با تکنیکی هستند که با حداقل امکانات برای اجرا تولید می‌شوند.

سیاوشی بیان کرد: 22 دوره از برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران می‌گذرد و خوب است که با توجه با پتانسیل  و سرمایه انسانی حداکثری که در میان جوانان دانشجوی ما با حداقل امکانات وجود دارد دولت به این هنرمندان توجه بیشتری کرده است. قاعدتا ما هم در چارچوب وظایف قانونی که در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی داریم باید با مسئولان وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشتر صحبت کنیم تا بتوانیم به این دانشجویان هنرمند کمک بیشتری داشته باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:  تئاتر دانشجویی در مقایسه با تئاتر حرفه‌ای شرایطی دارد که دانشجویان با همان فضای ذهنی پویای خود می‌توانند نظراتشان را در قالب صحنه تئاتر با نگاهی هنرمندانه بازگو کنند. این شرایط هم زمانی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که علاوه بر دانشجویان تئاتر دانشجویان رشته‌های دیگر تحصیلی نیز می‌توانند در یک رویدادی چون جشنواره تئاتر دانشگاهی به ارائه آثارشان بپردازند.

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران  که از روز پنجم اردیبهشت ماه سال 98 به همت  اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیری امین مختاری آغاز شده تا چهاردهم اردیبهشت ماه میزبان مخاطبان و گروه‌های شرکت‌کننده خواهد بود.