سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "قاسم آباد" نوشته و کار پوریا گلستانی از 1 اردیبهشت‌ماه ساعت 18:30 در سالن شماره 2 تماشاخانه سپند روی صحنه ست و بازیگران این اثر نمایشی محسن زرآبادی‌پور، شاهین نعمتی، پویا حاجی‌رضا، ریحانه فراهانی، مهشید قیصری و احسان گلستان هستند.

پوریا گلستانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه ایده این نمایش از قبرستانی در روستای زادگاهم شکل گرفته است، درباره داستان این نمایش گفت: قصه این اثر، داستان قبرستانی در روستایی به نام قاسم آباد است. این نمایش روایتی از مردگان این قبرستان است و زیست مردگان در طی این اثر به نمایش در می‌آید و مخاطبان شاهد آن هستند که مردگان با چه مسائلی دست به گریبانند و آن‌ها با مسائلی که در روی زمین درگیر بوده‌اند، در قبر نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

او در ادامه اضافه کرد: کنش این نمایش از جایی آغاز می‌شود که مرده جدیدی وارد قبرستان می‌شود که اهل آبادی نیست و از جایی دیگر به این روستا آمده و در این آبادی خودکشی کرده است و قرار است در کنار اهالی آبادی دفن شود و این موضوع اهالی قبرستان روستا را با چالشی مواجه می‌کند...

کارگردان نمایش "قوی‌تر" درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "قاسم آباد" عنوان کرد: سعی کرده‌ام در سبک و فضای اجرایی به سمت ژانر وحشت حرکت کنم تا مخاطب را جذب محیط کنم. در نورپرداری و صحنه‌پردازی تلاش کرده‌ام برهوتی را نشان دهم تا مخاطب به آن باور برسد که در قبرستان است.

گلستانی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: در طراحی صحنه سعی کرده‌ایم بیشتر از خطوط شکسته استفاده کنیم. نردبانی محوریت اصلی صحنه را به دوش می‌کشد که خط و ربط اتصال اهالی پایین به بالاست. این نردبان با نورپردازی خوفناک به نظر می‌رسد. البته آنچه که مدنظر بوده این است که صحنه فضاسازی شود و از محیط بهره گرفته شود چرا که ما فضای قبر را ندیده‌ایم که بتوانیم برای آن طراحی صحنه انجام دهیم و صحنه ناتورئال برایش در نظر بگیریم.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک سال به طول انجامیده است درباره موسیقی این اثر گفت: این نمایش براساس مهندسی صدا و موسیقی است که تماماً ساخته شده و صداها نیز از پیش انتخاب شده نیستند و برای این کار تولید شده‌اند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: آهنگساز و طراح صدا: امیر رضائیان، طراح صحنه و لباس: پوریا گلستانی، مشاور صحنه: حامد پاژوند، طراح پوستر: امیر رضائیان، طراح گریم: عرفان امین فر و آنگینه هارتونیان، مدیر اجرایی: نیکو زرپور، دستیار کارگردان: متین معینی، مدیر صحنه: فاطمه اقبالی، عکاس: سهراب خان زاده، تیزر: سهراب خان زاده و امیر رضائیان، اجرای موسیقی: امیر رضائیان، اپراتور صدا: مجتبی حسنی، طراح نور: مهدی ترحمی، مجری نور: علیرضا ترحمی و طراح لوگو: مهدی رایگانی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.