به گزارش هنرآنلاین، با پایان اجرای عمومی نمایش‌های "لک لک های حقیقی" به کارگردانی محمدرضا رادمند و "زایش" به کارگردانی امیر مهدی غرشی در روز سه شنبه 3 فروردین ماه این دور از اجراهای عمومی مرکز تئاتر مولوی نیز پایان یافت.

در ادامه فعالیت‌های هنری مرکز تئاتر مولوی، از روز پنج‌شنبه 5 فروردین ماه، این مرکز میزبان بزرگترین رویداد در حوزه تئاتر دانشجویی، یعنی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

گفتنی‌ست این مرکز، در ایام جشنواره میزبان نمایش‌هایی همچون "است" به کارگردانی پرنیا شمس، "desegregation" به کارگردانی شهرزاد نظرپور، "مشق شب" به کارگردانی امیر نجفی، "روزمرگی" به کارگردانی بهنام حسن پور، "دوشیزه جولیا" به کارگردانی مرتضا کوهی، "پپ" به کارگردانی اسماعیل کمالی دهقان و شیده غفاریان، "وحشی" به کارگردانی امیر ساعتچی و حسین عباسپور، "خرکباب" به کارگردانی  مسعود جعفری، "اشک آور" به کارگردانی مصطفا ذره پرور، "به هوای پاک پرید" به کارگردانی امیرحسین بریمانی، "ژوئیسانس" به کارگردانی امیر بابا شهابی، "مجلس مهتاب کشون" به کارگردانی  سیامک دری، "گارین" به کارگردانی عرفان غفوری صنعتی، "پینوکیو" به کارگردانی محمدرضا محمودی، "جان کاه" به کارگردانی سعید رسولی، "میمون" به کارگردانی حسین ملکی و وحید رهجو و "venom"  به کارگردانی امیرحسین حریری است.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش‌های حاضر در بیست و دومین جشنواره بین‌‌المللی تئاتر دانشگاهی که از 5 تا 14 فروردین ماه در مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

 

فراخوان رپرتوار نمایشنامه‌خوانی در تئاتر مان

مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر مان، در نظر دارد در ایام ماه مبارک رمضان، رپرتوار نمایشنامه‌خوانی برگزار کند.

محل نمایشنامه‌خوانی، تماشاخانه استاد مشایخی واقع در ضلع شمالغرب چهارراه ولیعصر است.

گروه‌ها و علاقه‌مندان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی و آگاه شدن از نحوه شرکت در این رپرتوار، با روابط عمومی مرکز تئاتر مان به شماره 66979468-66979475-021 تماس حاصل کنند.

 

نمایش "بیله دیگ، بیله چغندر" در سنگلج افتتاح می‌شود

نمایش "بیله دیگ، بیله چغندر" به نویسندگی داوود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی منیژه داوری از پنج‌شنبه، 5 اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

این نمایش با حضور داوود فتحعلی‌بیگی و فاطمه گودرزی به عنوان میهمانان افتتاحیه، روز پنج‌شنبه 5 اردیبهشت اجراهای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز می‌کند.

کارگردان این نمایش درباره انتخاب و اجرای متن "بیله دیگ، بیله چغندر" گفته است: "نمایش بیله دیگ، بیله چغندر از ضرب‌المثل‌های قدیمی و بیش‌تر میان آذری‌زبان‌ها مرسوم است. ما این ضرب‌المثل را در قالب نمایش سنتی با اجرایی خاص و ساختاری منحصرد به‌فرد روی صحنه آورده‌ایم که گویای بازی‌ها و تیپ‌های مختلف نمایش ایرانی است."

داوری درباره‌ تاثیر این گونه‌ نمایشی خاطرنشان کرد: "چنین نمایش‌هایی با وجودِ شادی‌آوربودن، نکته و پیام‌های ارزنده‌ای ارائه می‌دهند و به شکلی زیبا مسائل و مشکلات جامعه را بیان کرده و گاهی نیز راه‌گشا هستند. نمایش‌هایی از این دست، نشان‌گر غنی‌بودن فرهنگ و تمدن ماست که باید به آن افتخار بکنیم."

امیرحسین انصافی، محسن قصری، امیرمحمد انصافی، کوروش رخشنده‌پی، الهه پورجمشید، آساره هداوند و امیر پارسی در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: کوروش رخشنده‌پی (دستیار کارگردان)، علی جباری و پیام رضایی (موسیقی)، عاطفه داوری (منشی صحنه)، مهسا زمانی (طراح پوستر و بروشور)، صغرا مهرنیا (لباس)، امیرحسن جعفرپور (دستیار صحنه)، حسن داوری (دکور)، احمدرضا حجارزاده (روابط‌عمومی) و سمانه استاد (دستیار روابط‌عمومی).

علاقه‌مندان به تماشای نمایش "بیله دیگ، بیله چغندر" می‌توانند از روز 5 اردیبهشت، هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه سنگلج از این نمایش کمدی دیدن کنند.