به گزارش هنرآنلاین، نمایش "وقتی کبوترها ناپدید شدند" تولید تازه تئاتر مستقل به کارگردانی هستی حسینی از ۱۵ اُردیبهشت روی صحنه می‌رود.

این نمایش که  ماجرای آن در دوران جنگ جهانی دوم می‌گذرد، پس از ۸ ماه تمرین از نیمه اُردیبهشت ماه در تئاتر مستقل به صحنه می‌رود.

"وقتی کبوترها ناپدید شدند" به کارگردانی هستی حسینی دهمین نمایشی است که با حمایت تئاتر مستقل تولید شده است. "باد شیشه را می‌لرزاند"، "رویای یک شب نیمه تابستان"، "رومئو و ژولیت"، "اپراتور نسل  چهارم"، "گتو"، "بخواب در رویاهایت"، "رومولیت" و "شپش" از جمله نمایش‌هایی هستند که پیش‌ از این و با حمایت تئاتر مستقل تولید شده‌اند.

اطلاعات مربوط به گروه بازیگران و عوامل تولید این نمایش متعاقبا اعلام می‌شود.

 

تالار هنر میزبان "الیور تویست" می‌شود

نمایش "الیور تویست" با حمایت معاونت فرهنگی قوه قضاییه و مریم کاظمی دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان از ۱ تا ۵ اردیبهشت ساعت ۱۶ در تالار هنر به روی صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در شروع نمایش سپهر داستان زندگی‌اش را برای هم اتاقی‌هایش در کانون اصلاح و تربیت تهران تعریف می کند: داستان زندگی کودک زباله گردی که در خیابان‌های حوالی یک تماشاخانه با جمع کردن زباله‌ها زندگی می‌گذراند. او مادرش را از دست داده و پدرش به علت بدهی در زندان است.

این نوجوان عاشق بازیگری است و یکی از آرزوهایش دیدن نمایش در حال اجرای الیورتویست است اما صاحب کار او که از قضا داماد کوچک آنهاست نه تنها به او پولی پرداخت نمی‌کند بلکه زحماتش را بخشی از هزینه جهیزیه خواهرش می‌داند. سپهر با مشورت دوست خیالی‌اش شهباز که عادت به کشتن صاحب کارهایش دارد تشویق می‌ود که حقش را بگیرد و پول بلیط گرانقیمت تئاتر الیور تویست را دریافت کند اما دامادشان در ازای این امر تقاضای نامشروع دیگری دارد...

در جریان نمایش داستان زندگی سپهر با داستان دو نوجوان دیگر که یکی در نتیجه دفاع از مادرش و دیگری در یک نزاع طرف مقابل خود را به قتل رسانده‌اند، در می‌آمیزد.

عوامل نمایش "الیور تویست" عبارتند از: نویسنده و کارگردان: اسماعیل فیروزی بازیگرانشایان .ن، علی .الف، محمدرضا .ر، ابوالفضل. ک و مهدی. پ، دستیار کارگردان: مهدی میلانی مشاوران: فرهاد درودگر. پارسا فولادوند و پارسوا پاکیزه.

لازم به ذکر است نمایش "الیور تویست" با بازی شخصیت‌های واقعی نمایش یعنی مددجویان کانون اصلاح و تربیت تهران سال گذشته موفق به حضور در بخش ویژه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و  نوجوان شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

تماشای این نمایش برای افراد زیر ۱۲ سال مناسب نیست.

 

معرفی چکیده مقالات راه‌یافته به بخش پژوهش هفته تئاتر

هشت چکیده مقاله راه‌یافته به بخش پژوهش شانزدهمین دوره جشن هفته‌تئاتر معرفی شدند.

پس از بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه جشن هفته تئاتر، هشت مقاله توسط داوران این بخش متشکل از قطب‌الدین صادقی، شهرام زرگر، محمدحسین ناصربخت، رحمت امینی و بهروز بختیاری، تحت مسئولیت مجید کریمی انتخاب شدند.

راه‌یافتگان به این بخش صدرالدین زاهد، محمد محمدی، شیرین میرزانژاد ، محمد اوحدی حائری، محمدرضا رسولی و پریسا کیومرثی (به صورت مشترک)، آباریس تنظیفی، معین محب علیان و زینب مجدمی بوده که می‌بایست اصل مقالات خود را تا مدت تعیین شده در فراخوان به دبیرخانه این جشن ارائه دهند.

جشن هفته‌ تئاتر به دبیری محمودرضا رحیمی از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری برپا بوده و دربرگیرنده برنامه‌های نمایشی، آموزشی و علمی خواهد بود.

 

"رویای کودکانه" به پردیس تئاتر تهران می‌آید

نمایش "رویای کودکانه" به نویسندگی و کارگردانی "سیروس سپهری" کاری از گروه آسو از امروز 24 فروردین ماه ساعت 19 در  تماشاخانه استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: این نمایش قصه کودکانی است که پشت چراغ قرمز در پی کسب درآمد و تامین مایحتاج خانوده‌شان هستند. ماجراهای جدیدی ممکن است سرنوشت آنها را تغییر دهد.

در نمایش "رویای کودکانه" کیانا سپهری، زهره چاووشی، امیرحسین حیاتی فلاح، سعیده حیاتی فلاح، سهیل مشهور، سانیا شربتی، آیذا بخشنده، ملیکا خاکباز، فرنود حاجی آخوندزاده و بهزاد اسکندری ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش که پذیرای خانوده‌هاست عبارتند از: مشاور کارگردان: حسین شیخی، دارماتورژ: حامد مهینی، طراح نور: رضا حیدری، موسیقی: محمد شهنواز و پوستر و بروشور: کاوه الفتی.

نمایش "رویای کودکانه" به نویسندگی و کارگردانی سیروس سپهری از 24 فروردین تا 10 اردیبهشت هر روز ساعت 19 در سالن استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود. علاقمندان برای خرید بلیت این نمایش می توانند به نشانی www.tiwall.com  مراجعه کنند.

 

"دَد" در نوفل لوشاتو به صحنه رفت

نمایش "دَد" به نویسندگی و کارگردانی حمید خرم و تهیه کنندگی رضا دادویی از ۱۸ فروردین روی صحنه تماشاخانه نوفل لوشاتو رفته است.

این نمایش تلاش کرده است تا تجربه تازه‌ای در یکی از ژانرهای کمتر تجربه شده در سینما و تئاتر ایران یعنی ژانر وحشت را ارائه دهد.

نمایش "دد" پیش از این موفق شده بود سه جایزه بهترین کارگردانی و بازیگری زن و مرد را از جشنواره تئاتر دانشگاه آزاد از آن خود کند.

محسن آچاک، ایما صنایع زیبا، کیانا طالبی، حمید خرم، علی شیرپی، عطیه خورسند، فاطمه حمیدی، فاطمه الله ویرنی، عسل بهزادی و سیما غلامزاده بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل نمایش دَد عبارتند از: بهروز سیفی (طراح صدا و افکت)، رضا مریوند، امین شکوهی (انتخاب موسیقی)، مهدی دوایی (طراح پوستر و بروشور)، ندا کریمی (طراح گریم)، فرشاد نصیری (طراح نور)، سیامک قطاعی (مدیر اجرایی)، محسن آچاک، ایما صنایع زیبا (دستیار کارگردان)، امیر خرازی (عکاس)، گروه ربلز و محمدرضا وفایی نژاد (ساخت تیزر)، علی شکوهی، مونی حسینی (ساخت آکسسوار)، حسن سیاووشی، عطا فرهمند، محمد رضا سرایی (صحنه) و محمد هوشنگی (سرمایه گذار).

همچنین رضا دادویی نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر، تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارد.

نمایش "دَد" فروردین و اردیبهشت ماه، هر شب به جز شنبه ها از ساعت 19:45 در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می رود.

علاقمندان می توانند جهت تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

 

آغاز اجرای نمایش "مثل خاراندن یک زخم" در عمارت نوفل لوشاتو

آیین افتتاح نمایش "مثل خاراندن یک زخم" به نویسندگی و کارگردانی فرانک فروتن با حضور دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی استاد و پژوهشگر تئاتر در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شد.

کارگردان اثر ضمن تقدیر از حضور دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی در افتتاحیه، اجرای نمایش "مثل خاراندن یک زخم" را به این استاد دانشگاه تقدیم کرد.

ناظرزاده کرمانی پس از تماشای اثر در حضور پرشور مخاطبان گفت: من فرانک فروتن را یک استعداد درخشان در عرصه  هنرهای نمایشی ارزیابی می کنم.

نویسنده کتاب درآمدی بر نمایشنامه شناسی، سبک نگارش فرانک فروتن را تکان دهنده‌تر از یاسمینا رضا اما در همان حال و هوا دانست و نوید از ظهور نمایشنامه‌نویس زنی داد که از روابط روزمره انسانی می‌تواند درامی تاثیر گذار خلق کند.

او به مخاطبان این اثر گفت: من تا به امروز با ایده کارگردان_ نویسنده مخالف بودم چرا که معتقدم کارگردان باید چیزی به متن بیافزاید اما امروز  بر صحنه یک اثر موفق دیدم.  فروتن در مقام کارگردان آورده‌ای جدید بر متن خویش افزوده است. ما دراین نمایش شاهد اجرایی خلاقانه و دارای ایده‌ای نو هستیم.

ناظرزاده کرمانی ضمن اشاره به بازی‌های روان و تاثیرگذار بازیگران این نمایش, برای این گروه به سرپرستی فرانک فروتن که خود دانش‌آموخته نمایش در مقطع کارشناسی ارشد است آرزوی فعالیتی مستمر داشت و ابراز امیدواری کرد که از این کارگردان شاهد اجراهای تاثیرگذار بیشتری باشیم.